Rockj Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 noen som har noe peiling?? trenger det til eit LAN på fredag...veit det følger med Win2k Server/Advance Server men eg har ikkje det :/ Lenke til kommentar
Pysj`n Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 Da er du nødt til å skaffe deg Win2k server. Skulle ikke være vanskelig å finne noen som har en 120-dagers versjon av det. Lenke til kommentar
Rockj Skrevet 21. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2002 Quote: On 2002-03-21 15:59, Pysj`n skrev:Da er du nødt til å skaffe deg Win2k server. Skulle ikke være vanskelig å finne noen som har en 120-dagers versjon av det. problemet er at eg vil bruke Windows XP og ikkje noe annet. Kanskje viss Windows .NET kommer(somer Server/Advance Server for XP). Noen andre tips? Lenke til kommentar
ksnes Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 Du kan eventuelt sette opp Linux med Samba, denne kan funke som PDC eller domenekontroller...Gratis og greit. Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 Hva er det du skal med domenekontroller? Skal alle som er på lanet logge seg på et domene, isåfall hvorfor? Sikker på at du ikke skal ha DHCP server bare? Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 Quote: On 2002-03-21 16:35, ksnes skrev:Du kan eventuelt sette opp Linux med Samba, denne kan funke som PDC eller domenekontroller...Gratis og greit. Han har 1 dag og lære seg linux på... Lykke til! Lenke til kommentar
fjaeran Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 Jeg har Windows2000 Adv. Server 120 Trial.. Lenke til kommentar
Rockj Skrevet 21. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2002 pointe er at vi trenger noen spessielle hoster..som http://compo.lanname.org og stuff...då trenger vi domeneserver... Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 Nei, da trenger du dns server... ---------------------------------- Ok, må redigere litt... Det er helt riktig at man trenger en domene server... Men ikke en domene kontroller. En domenekontroller tar seg av f.eks. active directory, altså lokale domener. Dette har ingen ting med domain name å gjøre... Hvsi du vil at den adressen du nevnte skal finnes, og du velger hvor (til hvilken ip) den adressen skal til, så må du sette opp en dns, og få alle på lan'et til å bruke den... Du kan jo også sette opp en dhcp server, så alle på lan'et får ip OG DNS fra deg :smile: [ Denne Melding var redigert av: Instigator på 2002-03-22 10:37 ] Lenke til kommentar
Rockj Skrevet 25. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2002 Quote: On 2002-03-22 10:23, Instigator skrev:Nei, da trenger du dns server...----------------------------------Ok, må redigere litt... Det er helt riktig at man trenger en domene server... Men ikke en domene kontroller. En domenekontroller tar seg av f.eks. active directory, altså lokale domener. Dette har ingen ting med domain name å gjøre... Hvsi du vil at den adressen du nevnte skal finnes, og du velger hvor (til hvilken ip) den adressen skal til, så må du sette opp en dns, og få alle på lan'et til å bruke den... Du kan jo også sette opp en dhcp server, så alle på lan'et får ip OG DNS fra deg :smile:<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Instigator på 2002-03-22 10:37 ]</font> oki, vi brukte ein router som gav ut DNS prefix...når eg connecta mirc fekk eg at local hosten min var rockj.playground.org men andre kunne ikkje bruke den. :/ Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Router som gir ut dns prefix?? Hva mener du med det? Hvordan prøvde de å kontakte deg igjennom domene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå