Gå til innhold

Trådløst (tastatur/mus) eller ikke?

Anbefalte innlegg

Angående deg som klager på Logitech drivere: De har alltid fungert perfekt for meg. (3 år) Scrollehjulet fungerer og alt. Dette er dog med den aller nyeste versjonen i mouseware. Sjekker jevnlig om det har kommet en ny mouseware..

Vel du kan ta følgende test: Start et spill. Prøv å koble mustast 4 (tommelknappen) til å gjøre noe. Logitech driveren sender nemlig ikke informasjonen fra denne tasten til OS-et som et vanlig museklikk.

Driverene (selv de nyeste) er ikke helt stabile, noe som fører til at spesielt spill av og til kræsjer.

Når skjermbeskytteren slår inn legg merke til at volumknappen (eller noen av de andre medietastene) på tastaturet ditt ikke virker.

Hvis maskinenens CPU er hardt belastet; legg merke til at det er lang delay på medietastene (det kan fort ta 10 sekunder fra du trykker på "mute" knappen til det faktisk blir stille)

Kan nevne flere andre ting, poenget er at Logitech lager helt håpløse drivere for mus og tastatur, noe som er allment kjent...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

5 knapper er helt perfekt :)

Ontopic:

er du ingen "hardcore gamer" ville jeg ikke ha nølt med å kjøpe explorer 2.0 pakka fordi "laggen" er minimal ved desktopbruk etc. spiller du mye fps baserte spill blir det noe helt annet :) .. Men regner med du ikke sitter så mange timene på jobb å spiller da, håper for din del ivertfall :D

Lenke til kommentar

Vel du kan ta følgende test: Start et spill. Prøv å koble mustast 4 (tommelknappen) til å gjøre noe. Logitech driveren sender nemlig ikke informasjonen fra denne tasten til OS-et som et vanlig museklikk.

Vel det der ble iaffal fikset en stund siden. Oppdaterte driverne for et halvt år siden og da funket alt fint - bare å binde knappen til en tast så funker det utmerket i spill . (Jeg bruker backspace da det også gir "tilbake" funsjonalitet i browsere). Etter den siste mousewaren hadde jeg heller ingen problemer med hjulet..

Har spilt en mengde forskjellige spill og har ikke opplevd noe ustabilitet.

Musa jeg bruker er gode gamle mouseman cordless optical. Ja, den spiser en del batterier men jeg har 2 sett oppladbare og en lader på bordet, så når den går tom så skifter jeg bare settet og ikke bryr meg noe mer om det.

ALtså ja, MS hadde bedre drivere før, men nå har logitech sjerpet seg på det området. Dessute så synes jeg at logitech mouseman og MX mus loigger mye bedre i hånda enn ms sine...

Lenke til kommentar

Vel det der ble iaffal fikset en stund siden.

...

ALtså ja, MS hadde bedre drivere før, men nå har logitech sjerpet seg på det området. Dessute så synes jeg at logitech mouseman og MX mus loigger mye bedre i hånda enn ms sine...

Registerer at vi er uenige på dette punktet.

Trikset ditt for å få musen til å virke i spill har jeg selvsagt benyttet selv, men jeg synes likevel det er en svakhet at musknapp4 ikke kan mappes til tasten "mouse button 4" som er alle andre mus bruker. En del programmer kan konfigureres slik at "mouse button 4" gjør forskjellige ting, og da er det uhensiktsmessig at knappen er "backspace".

Jeg har forøvrig lagt merke til at når driveren kræsjet var det alltid USB-delen av driveren. Har du koblet til musen via USB?

Skal likevel ikke klage for mye over musdriveren, det var tastaturdriveren som irriterte meg mest..

Lenke til kommentar

Jeg har brukt Logitech Cordless Desktop (tastatur og mus) i snart 3 år.

Jeg spiller mye og har ikke hatt problemer med forsinkelser eller drivere i spill. Forrige helg lånte jeg en mus av en kamerat (mx500) Jeg merket ikke stor forskjell på denne og den trådløse logitech musa. Innrømmer at det var en bitte liten forsinkelse i musa men ikke noe å bry seg om.

Musa har en rekevidde på 2-3 meter mens tastaturet virker på nesten 5 meters hold.

Jeg anbefaler trådløst på det sterkeste! er man veldig kresen så kjøp en mx500 mus. men er du ikke veldig data "nerd" så merker du ikke forskjell!

Lenke til kommentar
Jeg har forøvrig lagt merke til at når driveren kræsjet var det alltid USB-delen av driveren. Har du koblet til musen via USB?

Nei, for all del ikke... Hvorfor ta båndbredde fra usb når man har ps/2? USB på den musa er bare for mac-folka sånn som jeg ser det... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...