Gå til innhold

Trådløst (tastatur/mus) eller ikke?


Anbefalte innlegg

Skal bestille nytt tastatur og ny mus (på tide å bytte til optisk vel?) men er så i tvil om jeg skal bestille trådløst eller ikke? Har mest lyst på trådløst, men har hørt en del negative ting om det; at det stadig må lades opp, dårlig respons osv.

 

Har ingen erfaring med trådløs fra før så vil gjerne høre andres erfaring.. Så har du trådløst - og ville du valgt det igjen? :)

 

Tar også gjerne imot anbefalinger på tastatur og mus som dere har [bra] erfaring med. Vil ikke ha mer enn 3-knappers mus (godt med det man er vant til), men på tastaturet ønsker jeg meg en god del multimedia knapper. Virker kjekt synes jeg. Vil helst ikke bruke mer enn 1000 kroner.

 

Noen som har erfaring med noen av disse feks?

> Logitech® Internet Navigator™ Keyboard

> Creative Wireless 6000

> Keytronic Multimedia Tastatur sort/sølv

 

En ting til.. det står PS/2 på veldig mange tastatur... er dette vanlig tastatur/mus kobling...? Ble plutselig litt usikker. :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en creative 3000 trådløs mus,men jeg ble lei av å bytte batterier hele tiden (Varte toppen 2 uker)

 

Ellers så har jeg et eldre logitech trådløst tastatur,det klarer seg med batteriene i minst 6 måneder om gangen.

 

Men personlig så synes jeg igrunnen ikke det er noe vits med trådløst tastatur,svært sjelden jeg flytter på det uansett.

 

Mus derimot,klarer meg ikke uten trådløst der,så jeg har nå gått over til en MX700 fordi den er oppladbar.

 

Så min anbefaling er:

Tastatur med "tråd" og en MX 700 :)

Lenke til kommentar

Har selv et system bestående av trådløst tastatur og mus.

Tastaturet er helt ok mht batteriforbruk. Har ikke bytta batteriene enda (14mnd siden jeg kjøpte maskinen) Men musa derimot......!!!! Rett og slett elendig!.

Må bytte batteriene minst 2g pr. måned. Ble lei og kjøpte meg ei optisk mus med usb tilkobling. Mye bedre. Gjør som han ovenfor hvis du vil ha trådløs mus, kjøp noe som er ladbart, ellers blir du bare å irritere deg.....dyrt blir det jo også med alle disse batteriene.. :cry:

 

PS/2 er vanlig tilkobling ja.

USB også

Endret av ajoar
Lenke til kommentar

Min anbefaling er å ikke kjøpe trådløst.

Kjøpte det dyreste settet til logitech for en stund tilbake..

(Kostet 1500kr) og det tok ikke mer enn noen uker før

dette var byttet ut med det gamle utstyret..

Blir ganske slitsomt å bytte batterier, samt dårligere

presisjon..

Hvis du skriver litt fort så er det jo morro at etter du har

skrevet en lang setning, så kan du sette deg tilbake og se

på at setningen "blir skrevet av seg selv" pga tastaturet

ikke henger helt med..

Lenke til kommentar

Takk for svar. Har sett på MX700 men synes den var drøy i pris gitt. Finnes det noen oppladbare som er rimeligere enn det?

 

Anbefal gjerne flere keyboard eller mus - både med og uten tråd. Blir vel kanskje til at jeg heller mot med tråd.. særlig siden jeg sitter foran pcen og jobber hele dagen, så da går vel strømmen fort ellers - pluss at kravet til god responstid er ganske stort (jobber med grafikk og 3D).

Lenke til kommentar

jeg har nå hatt min MS Intellimouse explorer 2.0 (MSIE 4.0 uten ledning altså) siden midten av desember, og har enda ikke måttet bytte batteri. Måleren i driveren viser fremdeles GOOD og grønt symbol på full guffe. Jeg har aldri merket noe dårlig respons på trådløse (gode) muser, men har jo hørt det fra andre da?..

 

Kjøper du MS Wireless optical desktop Elite (sånn som meg) så får du masse av multimedia knapper, og 5 knapper på musen (men de siste 2 er så diskrèt at du behøver ikke vite at de er der engang) til under 1000-lappen.

 

les også itavisen sin test her...

Endret av Musty
Lenke til kommentar

Måtte bestille idag, og feiget ut gitt. Endte opp med både trådbasert tastatur og mus, rett og slett fordi jeg ikke vil bruke masse penger på noe jeg ikke vet om er bra nok. Men neste gang jeg skal ha nytt, da har nok det trådløse blitt enda bedre. ;)

 

Endte til slutt opp med disse, og håper de er bra. Uansett har de da ikke kostet masse penger, så kan jeg med god samvittighet bytte de ut etterhvert.

> Logitech® Internet Navigator™ Keyboard

> Microsoft® Basic Optical Mouse

Lenke til kommentar

Sikkert ikke noe galt med tastaturet,men jeg stusser litt på den musen siden du sier du driver med grafikk og 3D,ville tro du hadde hatt større utbytte av en litt mer profesjonell mus?

 

Nå skal det være sagt at jeg har ikke testet den musen du har bestillt så det er jo mulig den er mer en god nok til ditt bruk :)

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale folk å holde seg langt unna logitech produkter (tastatur og mus.)

Driverene som følger med er fullstendig håpløse. Og jeg vet det er mange har denne erfaringen. Eneste løsningen er å bruke Microsoft sine standarddrivere, men disse er ikke helt ideelle...

Lenke til kommentar

Har brukt trådløst tastatur og mus i en 3-4 år nå og kommer _aldri_ til å gå tilbake til noen trådbaserte enheter...

 

Når det gjelder trådløst tastatur er det absolutt ingen forsinkelser ute og går... De som sier noe annet er full av tull, eller rett og slett inkompetente. Det er ikke noen forskjell på trådløst og trådbasert annet enn netopp tråden.

 

Trådløse muser er nok dårligere enn trådbaserte, men jeg er ingen hardcore gamer, så da holder det helt fint. Batteriene holder vel en måned om gangen for musen tenker jeg. Tastaturet har jeg ikke byttet batterier i siden jeg kjøpte det i august.

 

Så hvis du bare tenker å bruke tingene til vanlig spilling og diverse så er trådløs mus helt fint. Og de beste trådløse musene er nesten helt på høyden med gode trådbaserte nå for tiden også.

 

Er forresten denne comboen jeg har nå:

Logitech Desktop Comfort

Lenke til kommentar

Jeg har hatt trådløs mus (MX700) og byttet nylig til MX310. Jeg merker enorm forskjell. MX310 svarer fortere, lettere å flytte (MX700 ER for tung) og mer presis. Fordelene med MX700 var selvfølgelig ingen tråd og at den var veldig god å holde i. Batteriskifting er en ikke-ting fordi man bare lader den om natten uansett, så det bør ikke være grunnen til at du ikke vil ha trådløs. Angående tastatur vet jeg bare at jeg aldri har sett noe vits i å ha trådløst tastatur i og med at man skal ikke flytte så mye rundt på det uansett eller?

 

Angående deg som klager på Logitech drivere: De har alltid fungert perfekt for meg. (3 år) Scrollehjulet fungerer og alt. Dette er dog med den aller nyeste versjonen i mouseware. Sjekker jevnlig om det har kommet en ny mouseware..

Lenke til kommentar

Har logitech diNovo, det er jo selvsakt ganske dyrt, men du får hva du betaler for. Er genialt med bluetooth når du skal se film på tv og ikke minst oppladbar mus, skal du har trådløs er du "nødt" å ha dockingstasjon, ble gal av alt batteribyttinga på den gamle musa.

Lenke til kommentar
Sikkert ikke noe galt med tastaturet,men jeg stusser litt på den musen siden du sier du driver med grafikk og 3D,ville tro du hadde hatt større utbytte av en litt mer profesjonell mus?

 

Nå skal det være sagt at jeg har ikke testet den musen du har bestillt så det er jo mulig den er mer en god nok til ditt bruk :)

Tja, kan hende det, men jeg har hatt en tilsvarende mus til nå (bare ikke optisk) som jeg har vært veldig fornøyd med, derfor satset jeg på denne. Blir bare tull med for mange knapper på den synes jeg - 3 er perfekt til mitt bruk. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...