Gå til innhold

Spørsmål til Gud


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

individual-48: nei, som kristoffer schau demonstrerte på TV så gjør han det for å unngå såkalt "water splashback"... ;)

 

 

gud: Klarer du å nuke en holdit så varm at du ikke klarer å spise den selv?

 

Hvorfor er organisert religion så voldelig?

 

ER du blakk? folka dine på TV skriker jo etter penger hele tida!

 

Hvorfor står ikke bibelen i sci-fi/fantasy seksjonen i bokhandelen?

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Kjære Gud

 

Er det oss "normale" snille mennesker som kommer til himmelen, eller er det de super kristene? (hvis det er de super kristene så blir jeg skuffa).

Og hva er viktigst for deg . Å gi nestekjærlighet, eller å fordømme og lage regler normale mennesker ikke klarer å følge.

Syntes du kristendommen representerer deg på en god måte?

Syntes du det er greit med homofile prester

 

(forøverig håper jeg du er en knakande kjekk kar)

 

Amen

Lenke til kommentar

Kjære Gud

 

Dette er ikke et spørsmål, det er vel mer som en meningsytring og regne.

 

Du er ikke oppdatert.

Tror du at du styrer livet vårt nå?

Du som måtte hvile hele 7 ganger

før du fikk skaperverket presentabelt?

Vi har skapt deg Gud.

Nå som du er blitt et par år-tusener

eldre, er det logisk og tro at du ikke

er i like god form som før.

 

Du bør tenke på og pensjonere

deg.

Det er ikke du som er Gud lenger.

Du er ikke god nok mann for jobben. Det er vi, dine

undersåtter.

Vi har tatt over.

Og hva er dette tullet

med at du er overalt, det er ikke mulig.

Her kommer våre overvåknings-kameraer inn.

Du er nok utgått på dato gamlefar.

 

Mennesker føler behov for og se, føle, ta, og gi.

Alt dette kan vi snart gjøre virtuelt.

Hvis noen vil la aggresjonen få fritt utløp,

er det også fullt mulig, uten at noen blir skadet!

Tør jeg spørre hvor mye blod som fløt under din storhets-tid?

 

Du Gud, vi starter på bunnen, akkurat som du. Ikke det at vi ikke respekerer det du har gjort.

Vi bare finpusser på det.

Med din tillatelse selvfølgelig.

Men siden det ser ut som om du har brutt

all kontakt med oss mennesker (jesus har vi ikke sett på 2000 år!) så må vi bare gjøre det vi tror er best.

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Et par spørsmål til den det måtte angå:

 

- Religion er menneskeskapt og hvis gud skapte mennesket, hvorfor skapte de han?

 

- Hvilken gud gjelder? Er det forskjell på "Gud" og "Allah"? Muslimer kaller kristne ikketroende, hvorfor? De sier at det fins ingen gud, utenom gud og Mohammed er hans profet. Hva gikk galt i markedsføringen?

 

- Alle spør hva meningen med livet er, hvorfor spør så få hva meningen med døden er?

 

- Dersom det finnes himmel og helvete og man skal til en av stedene, hva er kriteriene? Er det kun de som kaller seg kristne eller kan et normalt menneske med sunn fornuft, gode handlinger og nestekjærlighet komme til paradis?

 

- Ok, til Jehovas vitner. Det fins en del millioner av de i verden og det er vel rundt 145.000 (noe usikker på tallet) som skal komme til paradis. Den kvota er vel strengt tatt fylt opp nå? Jeg mener, alle de millionene er blåsikre på at de kommer til paradis når undergangen kommer - jeg tror mange av de blir svært skuffet.

 

Nei, jeg er ikke ironisk eller prøver være morsom, dette er spørsmål jeg lurer på.

Endret av thaislap
Lenke til kommentar
Kjære Allah

 

Er det sant at du er pedofil? Hadde du ei 9 år gammel kone i si tid?

 

Dette spørsmålet var ikke rettet mot meg, men jeg kan ikke la det ligge.

Allah har ikke giftet seg med noen 9 åring, du tenker på profeten Muhammed.

Dessuten var hun ikke 9 år, men 6 eller 7 år gammel da hun giftet seg med Muhammed, men hun bodde med familien frem til hun var 9. Muhammed var rundt 51 år gammel da. Hun het Aisha.

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
- Ok, til Jehovas vitner. Det fins en del millioner av de i verden og det er vel rundt 145.000 (noe usikker på tallet) som skal komme til paradis. Den kvota er vel strengt tatt fylt opp nå? Jeg mener, alle de millionene er blåsikre på at de kommer til paradis når undergangen kommer - jeg tror mange av de blir svært skuffet.

 

Er det ikke slik at det er 145.000 som skal styre ilag med Gud da?

Lenke til kommentar
Kan være jeg tar feil, men Abraham fikk vel høre fra Gud at han skulle ofre sønnen sin, og så sa Gud i det han holdt på å gjøre det at han ikke skulle gjøre det - han ville bare teste troen hans. Eller tar jeg helt feil?

 

Stemmer. Poenget var at dette er en UNØDVENDIG og grusomm ting å utsette et menneske for. Gud = allvitende, hvorfor trenger han da å teste troen hans?...

 

Tror du han tester troen for egen del eller Abraham sin del?

Lenke til kommentar

Hvorfor viste du deg bare for en ignorant liten stamme i en ørken og ikke hele verden? Du som er så allmektig og alt ville jo ikke dette vært noen sak å overbevis alle i et digert svoop, men isteden valgte du å vise deg for et par ignorante menn i en gold ørken.. Hvorfor?

 

 

Hvis du er den eneste guden hvorfor er det så mange som tilber andre guder da? Og før du kom slengende var det jo en hel masse guder som ble tilbedt, hvor er de gudene nå?

 

 

Hvis alt liv på jorden er slutt produktet ditt, som det hevdes i boken din, hvorfor gjorde du en så slett jobb med slutt produktet da? Er alle sykdommer og urettferdighet bare din måte å teste oss elskede menneske barn på? Men hvorfor?

 

 

Hvis det er sant at du elsker mennesker så mye og høyt, hvorfor skapte du da så mange insekter? Vekten av insekter til sammen er jo større enn vekten til alt annet levende på jorden.. Hvorfor det?

 

Hvorfor har ørner fått mye bedre utviklede, ups unnskyld, FÅTT mye bedre øyne enn oss? Hvorfor fikk ikke vi, dine utvalge og høyt elskede menneske barn, like bra eller bedre øyne?

 

 

Hvorfor virker ikke bønn? Er det bare fordi du vet at vi tester om bønn virker eller fordi det generelt ikke virker?

 

Hvorfor fyrer i helvette du med menneske barn som ikke tilber deg hvis du elsker menneske barn så høyt? Er det fordi de ikke tilber deg du gjør dette eller fordi du skremmer dine tilhengere til å tro på deg med denne trusslen?

 

Hvorfor har du etterlatt deg en bok som er til de grader utsvevende og utvetydig som bibelen hvis du vil at folk skal følge deg? Hvorfor omhandler den boken kun ting som skjedde den gangen den ble skrevet og ikke en dritt om moderne ting? Hvorfor vet vitenskapen langt mer om hvordan ting henger sammen enn denne boken din?

 

 

Og hvorfor fant prestene på at jesus er din sønn på kirke møter i nicea i år 372 ? Her jesus noen gang eksistert eller er jesus oppdiktet for å passe inn i de oppdiktede profetiene i bibelen? Er jesus en kopi av horus, solguden de tilba i egypt?

 

Hvorfor har du skapt et så enormt digert univers hvis det er menneskene på jorden du elsker? Hva er vitsen med det?

 

Hvorfor gjorde du det slik at vi må TRO på deg? vorfor kan vi ikke vite om deg isteden? Det er nesten så du liker å plage og pine mennesker som ikke finner bevis for deg og jeg lurer på om du liker å se folk brenne?

 

Det er mange mange flere spørsmål jeg gjerne skulle stilt hvis gud fantes, men dette får klare seg....

 

(Og til de som gjerne vil svare, la det være! Det er ingenting dere klarer å tillegge som vil få meg fra ateismen. Det er det kun en gud som klarer.. he he :) )

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...