Gå til innhold

124 minutter på å overføre 9 GB


Anbefalte innlegg

Sitter her med en USB HDD (Maxtor 250 GB) som jeg låner av en kompis. Med den skal jeg overføre en god del sesonger med X-files over til min HDD. Problemet er at det tar ca. 120 minutter for den å kopiere over en sesong (ca. 8-9 GB). Jeg har prøvd og overføre fra en hdd til en annen på mine interne hdd'er, men det går minst like treigt. Hva kan feilen være? Jumperne står riktig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Overfører jevnlig ca 35 GB med temp-filer (som det aldri ser ut som om blir ferdige) til min externe WD Combo 250 GB FW/USB 2.0 SE.

 

Med FireWire tar det ca. en halvtime å overføre 35 GB.

 

FireWire er i praksis raskere enn USB 2.0, men ikke _SÅ_ mye raskere.

 

Hva feilen, veit jeg ei. :roll:

Lenke til kommentar

Når man spør slike spørsmål, er det ofte umulig å kunne svare noe intelligent uten å vite mer om oppsettet ditt. Man trenger ihverfall mere info enn at "jumprene står riktig".

 

Du sier ikke noe om hvilket OS du kjører, hvilket hovedkort du har eller om du har USB1,1 eller 2,0 porter på maskinen din.

 

Har du USB2 porter og har windows, må du ha SP4 til Win2000 eller SP1 til XP. Du sier også at det tar like lang tid å overføre mellom 2 internet harddisker, det kan skyldes at DMA ikke er aktivert.

Lenke til kommentar

Jeg beklager på det sterkeste at det ikke var nok info. Jeg kjører Windows XP NO, Asus A7N8X-E Deluxe hovedkort. Jeg har satt HDDen i den ene USB 1.1 kontakten. Jeg prøvde i den ene USB 2.0 kontakten, men det gikk like lang tid. Jeg har ingen oppdateringer fra XP innpå maskinen pr nuh. Trodde heller ikke at det hadde så mye å si for akkuratt dette. DMA står på "DMA hvis tilgjengelig" under enhetsbehandling. Skal jeg aktivere/stille på noe DMA oppsett sett bort i fra dette?

Lenke til kommentar
har prøvd og overføre fra en hdd til en annen på mine interne hdd'er, men det går minst like treigt. Hva kan feilen være? Jumperne står riktig.

Sjekk også i biosen at det står auto eller UDMA 6 eller 5, i hvertfall ikke PIO. Vet ikke i farten hvor mye dette har å si for den eksterne disken via USB, mulig det samme for den.

 

Ellers kan det være du må oppdatere noen drivere, det hovedkortet er ganske sært når det gjelder det.

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke innstallere SP1 pga den liker ikke CDkeyen min (Har uoriginal og har ikke registrert online).

Skal avstå fra å kommentere det, men det er ihvertfall ett faktum at du må ha SP1 for å bruke USB2. Uansett ville jeg sjekket bios og om det er noen drivere som trenger oppdatering.

Lenke til kommentar
Overfører jevnlig ca 35 GB med temp-filer (som det aldri ser ut som om blir ferdige) til min externe WD Combo 250 GB FW/USB 2.0 SE.

 

Med FireWire tar det ca. en halvtime å overføre 35 GB.

 

FireWire er i praksis raskere enn USB 2.0, men ikke _SÅ_ mye raskere.

 

Hva feilen, veit jeg ei.  :roll:

Sist jeg sjekka var USB 2.0 raskere enn Firewire ;)

Hvis jeg ikke tar helt feil så er USB 2.0, 480mbit.

Firewire ligger på rundt 400mbit.

Endret av DavidH
Lenke til kommentar

 

FireWire er i praksis raskere enn USB 2.0, men ikke _SÅ_ mye raskere.

Sist jeg sjekka var USB 2.0 raskere enn Firewire ;)

Hvis jeg ikke tar helt feil så er USB 2.0, 480mbit.

Firewire ligger på rundt 400mbit.

Det du sier er i teorien....

yupp firewire er raskere fordi det er en mer avansert overføringsmetode. Vet at komplett har fått inn 800mbit firewire i stedet for 400 men vet ikke helt hva dette er

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...