Gå til innhold

Kritikk av side

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har sett at mang har fått mye konstruktiv kritikk av dere "i denne delen" av forumet. Jeg skriver mest php, men gjør nå et forsøk på design også.

Noen som har noen forslag på denne:

Websiden

Jeg har tenkt til å øke kvaliteten på headeren, og vurderer å gjøre siden litt lysere. Designet den foran en LCD skjerm - og testet den på en CRT og den var litt mørk. Kildekoden og også veldig rotete nå.

Siden websiden ikke er privat hjemmeside er det litt begrenset av hvor fancy den kan være.

Håper noen vil ta en kikk og si det de mener, og gjerne komme med forslag til forbedringer.

Endret av ????????
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

• Syns den ble litt trang. Litt vanskelig å forklare egentlig. Mulig det har noe med den "Bestill heiskort online"-tingen til venstre. Ser ut som en reklamebanner for en annen side.
  • Litt store menyknapper, men helt greie, de mangler dog en mouseover som kan sprite opp siden.
  • Syns bakgrunnen, altså den mørke blåfargen, tok for mye oppmerksomhet vekk fra selve siden. Gjør den mer anonym.

En helt grei side, som faller midt på treet:

3.jpg

Lenke til kommentar

• Headeren trenger helt klart forbedring. Det ble litt rart med de dottene, da de har samme farge som hovedbakgrunnen.
  • Litt skitten kvalitet på bildet av snowboarderen.
  • Fonten i headeren var kjedelig, og litt for stor i forhold til resten.
  • Savner en "innramming" av alt i sammen. En liten svak stroke på alt sammen, tror jeg nok hadde gjort seg.
  • Kunne tenkt meg en myk mouseover i menyen.
  • Bildet av skihopperen ble litt for "brått". Det bør enten skilles ut, eller fades ned.
  • Få til en footer som skiller seg bedre ut, og har litt kontast mot det hvite. Siden slutta veldig "rart" nå.
  • Ville valgt en grafikkbasert løsning på skillet mellom header/side. Litt detaljer er alt som skal til.

pc2.gif

Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar

Hmm... mye der jeg ikke har vurdert - men bakgrunnen er et "lite" problem... har forsøkt en del forskjellige altarnativer men finner liksom ikke noe som passer... noen har en mening om hva som kunne være der eller hvilken farge?

EDIT:

glemte å takke for kritikk. Takker!

Endret av ????????
Lenke til kommentar

Kontrasten mellom "Vassfarporten Skisenter" og bakgrunnen var litt ekkel, teksten der kommer ikke tydlig nok frem her.

Bredden er vel sikkert grei nok, siden du ikke har tenkt å ha spesielt med kolonner inni der.

Savnet egentlig egen knapp til hovedsiden. Ellers er dette en grei start det :thumbup:

Lenke til kommentar
Hmm... mye der jeg ikke har vurdert - men bakgrunnen er et "lite" problem... har forsøkt en del forskjellige altarnativer men finner liksom ikke noe som passer... noen har en mening om hva som kunne være der eller hvilken farge?

En litt lysere enn den du har i hvert fall. Du kunne kanskje gitt den et litt mer vinteraktig preg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...