thoaan Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Sliter med signal styrke og pakke tap i mitt trådløse nettverk. Det første jeg lurer på er hva som egentlig er "normal" signal styrke i et slikt hjemmenettverk. Oppgitt rekkevidde er 100m innendørs og 400m utendørs. Hjemme hos meg mister jeg 10-20% signal når jeg beveger meg 3-4 meter fra routeren. Går jeg ca 7-8 meter fra den og en etasje ned, er jeg nede i 30-60%. Og ja, den varierer veldig! Har ikke prøvd, men kan aldri tenke meg at den vil fungere ved 100m avstand. Hverken innendørs eller utendørs. Selv om signalstyrken er svak og varierer er signal kvaliteten bra. Ved ping får jeg 1-2ms respons. Men ca hvert halvminutt får jeg 3-4 ping med veldig lang responstid (alt fra 50ms til 1000ms). Enkelte ganger får jeg også "Request timeout". Dette forårsaker at lastning av internett sider stopper opp. Får også problemer med å printe over nettverket. De fleste tenker sikkert nå at det må være noe som forstyrrer, men jeg har allerede testet routeren på forskjellige lokasjoner. Faktisk har jeg testet to routere på to forskjellige steder med to PC'er! Samme problem hele tiden. Så nå lurer jeg på om det virkelig skal være slik. Er d-link dårlig kvalitet? Eller kan jeg ha vært uheldig med to routere? Huff, det ble langt. Håper noen gidder å svare... Thomas Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Har du prøvd å oppdatere til siste firmware for routeren din..........? Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Slet veldig med samme problem da jeg skulle dele en internett linje. Dette skulle skje fra modemet til min pc som står ca 10 meter unna. Jeg mistet nett ofte, slik at det å f.eks å sitte på mirc var vanskelig da jeg ble disconnectet hele tiden. Cs gikk helt forferdelig dårlig. Det var overhodet ikke spillbart. Jeg har ett pci nettverkskort. Det jeg gjorde, som hjalp på dette var: 1. Jeg snudde pcen med bakdelen mot mottakeren. Jeg måtte ommøbelere hele rommet for å få det til, men det ble faktisk litt bedre. 2. Jeg brukte lang tid på å optimalisere antennene. Jeg fant ut at det som virket best hos meg var om antenna på nettverkskortet mitt stod vannrett til siden mens den ene antenna på routeren lå vannrett (Samme vei som den på kortet mitt) og den andre antenna lå diagonalt samme veien som den andre. Dvs litt på skrått oppover. Dette gjorde en enorm forbedring. Jeg datt ikke lengre ut av mirc, men Cs var fortsatt ikke spillbart da det lagget veldig til tider. 3. Jeg prøvd tilfeldigvis å teste nettverket uten det programmet som fulgte med nettverskortet. Dette gjorde faktisk susen. Det ble faktisk supert nå. cs går nå perfekt Pingen min er til tider litt variabel, men ikke så mye at det merkes. Jeg har ett smc nettverksort hvis du måtte lure på det. Så dette punktet virker trolig ikke hos deg, men du kan jo prøve å bruke windows til å sette opp nettverket på mottaker maskina. Nå ligger jeg stabilt på: 4 av 5 punkter på styrke eller "Veldig bra" som windows kaller det. Jeg har som regel 48kbps, men den spretter ganske ofte ned til 36 noe jeg overhodet ikke merker til vanlig nettbruk Husk at det er vanvittig viktig hvordan tingene står i forhold til hverandre. Jeg har satt teip på gulvet under pcen slik at jeg vet hvor den skal stå for best mulig signal. Husk også å sett senderen så høyt som mulig. Lykke til OterOter Lenke til kommentar
bengh Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 På noen routere kan man øke sendestyrken. Jeg har erfart at man noen ganger på avinstallere drivere og reinstallere drivere til klient kort for å få god signalstyrke. Jeg har sluttet helt med kryptering da jeg falt ut stadig. Nå bruker jeg MAC identifisering. Lenke til kommentar
mulder99 Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Jeg har samme router (d-link 714P+), har ingen problem med det. Har du problemer med at du mister forbindelsen av og til...?? Det har jeg...Når jeg deler filer mellom 2 pcer, "klikker" routeren. Jeg må da resete både pc og router.. Kjenner du til noe om d....??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå