Alte-to Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Lurer på om det funker med Cat7 S/STP på GbLAN ? Prøvde Cat5e, ligger på ca. 50Mb/s og Cat6 har jeg ikke prøvd... men, Cat7 ligger på 800Mhz mot Cat6' 500Mhz, viss jeg ikke tar helt feil. da er det m.a.o. ikke kabelen det står på (?) skal bestille cat7 uansett men er litt nysgjerrig da sjø Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Cat 5e er jo laget for gigabit, så det fungerer bra, men er cat7-standarden ferdig? Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 4. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2004 Cat 5e er jo laget for gigabit, så det fungerer bra, men er cat7-standarden ferdig? kabelen ja, men hardware vet jeg ikke. er ikke Cat6 raskere enn Cat5e da? Lenke til kommentar
ATI TwEaKer Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Jo, cat 6 er raskere enn cat5e. Viste ikke cat7 var ferdig "utviklet" Lenke til kommentar
NoseBleeD Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Cat5 er certifisert for 100mbit og Cat6 er certifisert for 1000mbit. Er nok mulig å kjøre en god Cat5 kabel opp mot 1Gbit, men er jo ikke godkjent for slike hastigheter. Alle kabler er jo bakoverkompatible så hvis Cat7 fungerer på samme prinsipp som Cat5 og Cat6 skal det fungere. Lenke til kommentar
ATI TwEaKer Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Cat5 er certifisert for 100mbit og Cat6 er certifisert for 1000mbit. Er nok mulig å kjøre en god Cat5 kabel opp mot 1Gbit, men er jo ikke godkjent for slike hastigheter. Alle kabler er jo bakoverkompatible så hvis Cat7 fungerer på samme prinsipp som Cat5 og Cat6 skal det fungere. Cat5e er sertifisert for Gigabit nettverk bare se De fleste TP-kablene er standarisert som CAT-5e (kategori 5 forbedret) og er godkjent for Gigabit-nettverk (Gigabit Ethernet, 1000 Mb/s). Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 4. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2004 NoseBleeD: Var ikke fornøy med hastigheten på Cat5e. fikk faktisk bedre hastighet mellom 2stk Intel Pro1000 vs et Cnet PCI kort og et Intel Pro1000 (på 2stk Intel875 maskiner) Jeg skal bestille kabelen i morgen, viss den er på lager så vet jeg svaret ganske snart. Selv om kabelen er ferdig trenger ikke nettverkskort o.l. være tilgjengelig for oss... mener og huske at Cat6 og GigaBit var svindyrt og greier før det ble tilgjengelig for oss (?) Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 FYI RJ45-pluggen Hele kabelen... Lenke til kommentar
chma Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 At Cat 7 funker bedre kan ha noe med at den er skjermet...blir helt feil å sammenligne den med UTP kabler. Tviler sterkt på at du ville merket forskejll på en SFTP Cat 6 og samme skjemingen på Cat7... Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Forskjellen mellom Cat5e og Cat6 ligger vel i kobberet som er brukt? Cat6 kan vel "garantere" Gigabit overføringer lettere enn Cat5e kabler pga. dette? Eller er jeg helt på jordet nå? Lenke til kommentar
jocke Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Alte-to, den kabelen så innmari stiv ut. Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 7. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2004 Alte-to, den kabelen så innmari stiv ut. heh, ja den er ganske stiv... jeg brekker minst mulig på den... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå