Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Cat7 kabel

Anbefalte innlegg

Lurer på om det funker med Cat7 S/STP på GbLAN ?

Prøvde Cat5e, ligger på ca. 50Mb/s og Cat6 har jeg ikke prøvd...

men, Cat7 ligger på 800Mhz mot Cat6' 500Mhz, viss jeg ikke tar helt feil.

da er det m.a.o. ikke kabelen det står på (?)

skal bestille cat7 uansett men er litt nysgjerrig da sjø :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cat5 er certifisert for 100mbit og Cat6 er certifisert for 1000mbit. Er nok mulig å kjøre en god Cat5 kabel opp mot 1Gbit, men er jo ikke godkjent for slike hastigheter. Alle kabler er jo bakoverkompatible så hvis Cat7 fungerer på samme prinsipp som Cat5 og Cat6 skal det fungere.

Lenke til kommentar
Cat5 er certifisert for 100mbit og Cat6 er certifisert for 1000mbit. Er nok mulig å kjøre en god Cat5 kabel opp mot 1Gbit, men er jo ikke godkjent for slike hastigheter. Alle kabler er jo bakoverkompatible så hvis Cat7 fungerer på samme prinsipp som Cat5 og Cat6 skal det fungere.

Cat5e er sertifisert for Gigabit nettverk bare se ;)

De fleste TP-kablene er standarisert som CAT-5e (kategori 5 forbedret) og er godkjent for Gigabit-nettverk (Gigabit Ethernet, 1000 Mb/s).
Lenke til kommentar

NoseBleeD: Var ikke fornøy med hastigheten på Cat5e. fikk faktisk bedre hastighet mellom 2stk Intel Pro1000 vs et Cnet PCI kort og et Intel Pro1000 (på 2stk Intel875 maskiner)

Jeg skal bestille kabelen i morgen, viss den er på lager så vet jeg svaret ganske snart.

Selv om kabelen er ferdig trenger ikke nettverkskort o.l. være tilgjengelig for oss... mener og huske at Cat6 og GigaBit var svindyrt og greier før det ble tilgjengelig for oss (?)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...