King-Nothing Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Jeg har sjekket litt p[ komplett.no ang priser av minne. (DDR), og har der sett at prisen for 512ram varierer fra ca kr 600 til ca kr 1600,-. Er det noen som kan forklare meg den (de) storste forskjellene p[ disse Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Forskjellig kvalitet på minnet ganske enkelt. Ikke bare det, men de forskjellige brikkene er rettet mot ulike bruksområder. Ta f.eks Corsair sine brikker. Corsair TWINX1024-3200LL brikkene har lave timings på 2-3-2-6 og er laget for DDR400/PC3200 hastighet og dual channel hovedkort. Corsair TWINX1024-4400 har høyere timings, men er laget for de som skal overklokke høyt. Jeg anbefaler deg Corsair! Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 (endret) det har med minnehastighet og kvalitet på minne å gjøre. en PC2700 brikke har en minnehastighet på 333Mhz, mens en PC4400 har en minnehastighet på 500 Mhz. EDIT: Betroz var før meg Endret 4. mars 2004 av SupremeX Lenke til kommentar
john_h Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 ... mens en PC4400 har en minnehastighet på 500 Mhz. nesten... en PC4400 har en minnehastighet på 550 MHz... for å finne hastigheten kan du ta tallet (PCxxxx) og dele på 8.. Da får du sånn cirka, men i noen tilfeller har de rundet av tallet (f.eks. PC2700) for syns skyld.. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 nesten... en PC4400 har en minnehastighet på 550 MHz... nesten....PC4400 brikker har en ekte hastighet på 275 MHz som blir 550 Mhz DDR Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 4. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2004 (endret) Hart forstått det sånn at du får det du betaler for ang ram. Så til noen nye spørsmål: Er det mye forskjell på disse? Vil jeg merke betydelig forandring fra et billig til et litt dyrere. (Hadde tenkt å bruke ca 700-800kr på dette). Er det sånn at jeg burde koste på et par hundrelapper på brikken, eller har det ikke så veeeldig mye å si?' Hilsen en som ikke har så veldig mye peil ang ram... Skal kjøpe nytt utstyr nå, og har da tenkt å ha P4 3.0 gHz, og dette hovedkortet: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...0&GrpID=10&s=pl Edit: Skriveleif + litt info ang prosessor og hovedkort Endret 4. mars 2004 av knothing Lenke til kommentar
Grrrh Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Det er vel lurt av Knothing å opplyse hva slags hovedkort og prosessor han har, - så kan han formodentlig få vite hvilke minnebrikker han har bruk for. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Vil også anbefale Corsair. Jeg har selv Corsair TWINX-PC3200LL Pro og dette er kongeminne. Har ikke opplevd stabilitetsproblemer med disse. Måtte riktignok sette timingene manuelt på hovedkortet, men tror dette er et problem med hovedkortet, ikke minnet at jeg ikke kunne sette minnetimings på "auto" for å få timingene slik de var spesifisert. Lenke til kommentar
dominus Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 sier det igjen.. kjøp hyper-x fra kingston.. eller om det blir litt i det stiveste laget, prismessig, kjøp corsair.. prisen avhenger av kvaliteten på minnechippene samt kretskort etc.. en dyrere brikke har en bedre kvalitet på den enkelte chip. de som produserer chippene har forskjellige kvaliteter, og den beste koster mest..samme som VAG eksempelvis skjermprodusenter. Du kan gjerne finne en "jalla-skjerm" med et bilderør fra samsung som heter det samme som på en god samsung-skjerm men bildet er ikke det samme..billedlig forklart.. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Er det mye forskjell på disse? Vil jeg merke betydelig forandring fra et billig til et litt dyrere. (Hadde tenkt å bruke ca 700-800kr på dette). Er det sånn at jeg burde koste på et par hundrelapper på brikken, eller har det ikke så veeeldig mye å si? Hvis man skal se bort fra ytelse her, så er også stabilitet viktig! Ikke alle typer RAM er stabile på alle typer hovedkort... Noe å tenker over også ville jeg tro Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Vel til den cpuèn og det hovedkortet så holder det i massevis med TwinMos 3200 brikker om du ikke skal klokke, du vil ikke merke noen forskjell på disse og dyrere ram i uklokket tilstand og systemet er helt stabilt med de brikkene, skal du derimot klokke bør du se på 3500 , 3700 eller 4000 rambrikker og da er Geil platinum en meget bra og rimelig brikke , ønsker du å gå høyere i pris bør du vurdere OCZ 3700 gold. Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 eg har 2x TwinMOS PC3200 (400Mhz) og er veldig fornøgd.. pakke på komplett.no for 1542+frakt.. ser andre har anbefalt denne pakken og Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå