insider Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Har tengt jeg skulle overvåke linjen hjemme med å se litt hvor mye som går inn og ut av den. Noen som vet om et sånn't program der man f.eks kan se hvor mye mb / gb som går inn ut i et diagramm eller noe. Har prøvd netlimiter men er ikke helt fornøyd med det. Takk for alle svar Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Søk etter DU meter du, det funker meget bra for meg. Lykke til!! Lenke til kommentar
Musty Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 www.idyle.com har en såkalt bandwidth monitor. funker ganske bra, men er dessverre ikke gratis dessverre ser det heller ikke ut som om siden funker nå... hmm.. Lenke til kommentar
dano5 Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 netlimiter... tror det ligger på www.netlimiter.com viser alle programmer og prosesser som bruker linja! kan også sette begrensninger på bruk av linja. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 netlimiter... tror det ligger på www.netlimiter.com viser alle programmer og prosesser som bruker linja! kan også sette begrensninger på bruk av linja. Les innlegget hans da... Han har jo prøvd netlimiter. Men prøv DU-meter ja. Lenke til kommentar
CWalken Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Net Activity Diagram. Legger et kjekt lite histogram i tray, og logger trafikken. Bør konfigureres litt fargemessig, men ellers fine greier. Gratis også Lenke til kommentar
insider Skrevet 4. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2004 tester DU meter nå - ser ut som et greit prog til mine krav skal teste de andre å takk for forslag og svar Lenke til kommentar
insider Skrevet 4. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2004 fant et prog jeg sakl prøve .. lanspy ser ut til å være bra ! ikke freeware men Lenke til kommentar
ATI TwEaKer Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Til og overvåke LINJEN trenger du et program som overvåker ruteren. Jeg vil anbefalle PRTG og MRTG. Der det først nevnte er det desidert enkleste, men MRTG bedere med flere muligheter. For konstant overvåkning trenger du da en PC som kan stå på 24/7. Lenke til kommentar
insider Skrevet 4. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2004 Til og overvåke LINJEN trenger du et program som overvåker ruteren. Jeg vil anbefalle PRTG og MRTG. Der det først nevnte er det desidert enkleste, men MRTG bedere med flere muligheter. For konstant overvåkning trenger du da en PC som kan stå på 24/7. pcen jeg sitter på nå er på 24 - 7 har du noen link til de programmene ? Lenke til kommentar
ATI TwEaKer Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Til og overvåke LINJEN trenger du et program som overvåker ruteren. Jeg vil anbefalle PRTG og MRTG. Der det først nevnte er det desidert enkleste, men MRTG bedere med flere muligheter. For konstant overvåkning trenger du da en PC som kan stå på 24/7. pcen jeg sitter på nå er på 24 - 7 har du noen link til de programmene ? Litt googling så PRTG MRTG, krever PEARL Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Jeg bruker selv MRTG til all form for overvåkning, alt fra diskplass, nettverk/internettforbruk, prosessor, RAM etc. kan overvåkes. Sjekk http://lak-linux.no-ip.org/mrtg/ for å se forbruket på nettverket/internett på firewallen min (innside og utsiden) og for serveren min (innside og utside). linja er 400/128 MRTG er skrevet i perl, så for Windows bør du ha ActivePerl eller noe sånt no'. Selv kjører jeg det somregel fra Linux, men det funker uansett OS. (jeg elsker cross plattform-skrevet kode) Lenke til kommentar
ATI TwEaKer Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Jeg bruker selv MRTG til all form for overvåkning, alt fra diskplass, nettverk/internettforbruk, prosessor, RAM etc. kan overvåkes. Sjekk http://lak-linux.no-ip.org/mrtg/ for å se forbruket på nettverket/internett på firewallen min (innside og utsiden) og for serveren min (innside og utside). linja er 400/128 MRTG er skrevet i perl, så for Windows bør du ha ActivePerl eller noe sånt no'. Selv kjører jeg det somregel fra Linux, men det funker uansett OS. (jeg elsker cross plattform-skrevet kode) Servern din er vist nede, så jeg slenger like godt ut min statestikk fra et dataparty jeg hadde hjemme hos meg. HER Mangler riktig nok en dag da menmen Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Jeg bruker selv MRTG til all form for overvåkning, alt fra diskplass, nettverk/internettforbruk, prosessor, RAM etc. kan overvåkes. Sjekk http://lak-linux.no-ip.org/mrtg/ for å se forbruket på nettverket/internett på firewallen min (innside og utsiden) og for serveren min (innside og utside). linja er 400/128 MRTG er skrevet i perl, så for Windows bør du ha ActivePerl eller noe sånt no'. Selv kjører jeg det somregel fra Linux, men det funker uansett OS. (jeg elsker cross plattform-skrevet kode) Servern din er vist nede, så jeg slenger like godt ut min statestikk fra et dataparty jeg hadde hjemme hos meg. HER Mangler riktig nok en dag da menmen Hmmm... jeg har ikke hatt noe problem med linja mi.... Den har vært oppe hele tiden; må ha vært jeg som har maxa uploaden min *hater ADSL* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå