Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Overvåke linjebruk

Anbefalte innlegg

Har tengt jeg skulle overvåke linjen hjemme med å se litt hvor mye som går inn og ut av den.

Noen som vet om et sånn't program der man f.eks kan se hvor mye mb / gb som går inn ut i et diagramm eller noe.

Har prøvd netlimiter men er ikke helt fornøyd med det.

Takk for alle svar :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
netlimiter...

tror det ligger på www.netlimiter.com

viser alle programmer og prosesser som bruker linja!

kan også sette begrensninger på bruk av linja.

Les innlegget hans da... Han har jo prøvd netlimiter.

Men prøv DU-meter ja.

Lenke til kommentar

Til og overvåke LINJEN trenger du et program som overvåker ruteren. Jeg vil anbefalle PRTG og MRTG. Der det først nevnte er det desidert enkleste, men MRTG bedere med flere muligheter.

For konstant overvåkning trenger du da en PC som kan stå på 24/7.

Lenke til kommentar
Til og overvåke LINJEN trenger du et program som overvåker ruteren. Jeg vil anbefalle PRTG og MRTG. Der det først nevnte er det desidert enkleste, men MRTG bedere med flere muligheter.

pcen jeg sitter på nå er på 24 - 7

har du noen link til de programmene ?

Lenke til kommentar

pcen jeg sitter på nå er på 24 - 7

har du noen link til de programmene ?

Litt googling så ;)

PRTG

MRTG, krever PEARL

Lenke til kommentar

Jeg bruker selv MRTG til all form for overvåkning, alt fra diskplass, nettverk/internettforbruk, prosessor, RAM etc. kan overvåkes.

Sjekk http://lak-linux.no-ip.org/mrtg/ for å se forbruket på nettverket/internett på firewallen min (innside og utsiden) og for serveren min (innside og utside). linja er 400/128

MRTG er skrevet i perl, så for Windows bør du ha ActivePerl eller noe sånt no'. Selv kjører jeg det somregel fra Linux, men det funker uansett OS. (jeg elsker cross plattform-skrevet kode)

Lenke til kommentar
Jeg bruker selv MRTG til all form for overvåkning, alt fra diskplass, nettverk/internettforbruk, prosessor, RAM etc. kan overvåkes.

Sjekk http://lak-linux.no-ip.org/mrtg/ for å se forbruket på nettverket/internett på firewallen min (innside og utsiden) og for serveren min (innside og utside). linja er 400/128

MRTG er skrevet i perl, så for Windows bør du ha ActivePerl eller noe sånt no'. Selv kjører jeg det somregel fra Linux, men det funker uansett OS. (jeg elsker cross plattform-skrevet kode)

Servern din er vist nede, så jeg slenger like godt ut min statestikk fra et dataparty jeg hadde hjemme hos meg.

HER

Mangler riktig nok en dag da menmen ;)

Lenke til kommentar

Servern din er vist nede, så jeg slenger like godt ut min statestikk fra et dataparty jeg hadde hjemme hos meg.

HER

Mangler riktig nok en dag da menmen ;)

Hmmm... jeg har ikke hatt noe problem med linja mi.... Den har vært oppe hele tiden; må ha vært jeg som har maxa uploaden min *hater ADSL*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...