Gå til innhold

Nytt design til sammenslått side


Anbefalte innlegg

-litt vel stor header ? , dvs tom plass

-hva skjer ved lengre titler?

-footer? ;)

-noen av menyfeltene har en "ekstra boks", mens andre ikke har.. huh? :dontgetit:

 

lurer på om det ikke blir litt liten menyplass hvis vi skal ha inn flere kategorier, aka programvare, windows, linux, programmering osv.

Ok, jeg skal prøve å rette på noen av punktene :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Logoen var interessant :yes:

 

Resten (og spesielt header) har jeg mine tvil om. Synes det manglet det lille ekstra, men kan helt sikkert utvikles til noe veldig brukbart. Men det slo meg ikke at dette skal uten tvil bli det nye programmer.no designet.

Dessuten har jeg problemer med å se hvor du har tenkt å plassere den horisontale menyen.

 

Litt for "enkelt" kanskje, vet ikke jeg... :shrug:

Lenke til kommentar

Uelands "slakt":

 

førsteintrykket var "nice" ;)

 

men:...

-litt vel stor header uten særlig mye i?

-tittelbildene, a la "hovedmeny, siste fra forum" osv var litt utydelige

-plass, hvordan skal vi løse det hvis vi for eks skal ha følgende ting:

-programvare

--nyheter

--guider

--drivere

--downloads

-windows

--guider

--tips&tricks

--nyheter

-linux

--guider

--tips&tricks

--nyheter

-programmering

--guider

--nyheter

--tips&tricks

osv....det var kun et eksempel men vi kommer til å ha en god del ting som "skal inn" ;)

 

mangler footeren?, stoppet liksom litt "brått"..

 

som PoleCat sier:

-ja logoen er brukbar

-og ja dette kan utvikles til noe bra ;)

Lenke til kommentar
som PoleCat sier:

-ja logoen er brukbar

-og ja dette kan utvikles til noe bra ;)

Øyh! Stjeler du kritkk fra kritikeren selv? :p

 

Men altså, er det i det hele tatt mål og mening for meg å jobbe videre med mitt forslag eller burde jeg eventuelt lage et _helt_ nytt?

Virker som almuen har falt for Mr.Berg. ;)

 

Bare spør jeg... :)

Lenke til kommentar

Men altså, er det i det hele tatt mål og mening for meg å jobbe videre med mitt forslag eller burde jeg eventuelt lage et _helt_ nytt?

Virker som almuen har falt for Mr.Berg. ;)

 

Bare spør jeg... :)

eg syns at du bør jobbe meir med ditt forslag. er det beste til no.

Lenke til kommentar

Med fare for å drite meg ut så tar jeg sjansen på å legge ut mitt "forslag" :) Kan nok ikke måle seg med de proffe forslagene som har komt her tidligere, men jo flere forslag jo bedre. Har flytta menyen opp i headeren. Har kutta menyvalgene ned til kategorier (glemte programmering) i stedenfor å ha en kjempelang meny. Den lilla delen (HOTSPOT) var noe jeg lagde for å bryte litt med standard hw design. Vet ikke helt bruksverdien av denne, men kan jo f.eks plassere aktuelt stoff der som bør fremheves.

 

Må sies at dette har jeg gjort bare på pur gøy. Selv om det står © så hent gjerne ideer fra designet mitt (om mulig :D )

 

Håper gulfargen faller i smak :thumbs:

 

Link til bildefil

Lenke til kommentar
Med fare for å drite meg ut så tar jeg sjansen på å legge ut mitt "forslag"  :) Kan nok ikke måle seg med de proffe forslagene som har komt her tidligere, men jo flere forslag jo bedre. Har flytta menyen opp i headeren. Har kutta menyvalgene ned til kategorier (glemte programmering) i stedenfor å ha en kjempelang meny. Den lilla delen (HOTSPOT) var noe jeg lagde for å bryte litt med standard hw design. Vet ikke helt bruksverdien av denne, men kan jo f.eks plassere aktuelt stoff der som bør fremheves.

 

Må sies at dette har jeg gjort bare på pur gøy. Selv om det står © så hent gjerne ideer fra designet mitt (om mulig  :D )

 

Håper gulfargen faller i smak  :thumbs:

 

Link til bildefil

Morten! Lenge sidan du har vore rundtom. :)

 

Eg likte det. fargane var stilige, om enn litt brå overgangar. Eg likte godt hotspot-området, og måten den forskyv høgremenyen på. Fargevalet er bra.

 

Det må derimot gjerast eit eller anna med navigasjonslinja. Den virkar litt kjedelig på meg. Logoen er ganske brukbar, den P'en der var relativt artig. :)

Lenke til kommentar
Med fare for å drite meg ut så tar jeg sjansen på å legge ut mitt "forslag"  :) Kan nok ikke måle seg med de proffe forslagene som har komt her tidligere, men jo flere forslag jo bedre. Har flytta menyen opp i headeren. Har kutta menyvalgene ned til kategorier (glemte programmering) i stedenfor å ha en kjempelang meny. Den lilla delen (HOTSPOT) var noe jeg lagde for å bryte litt med standard hw design. Vet ikke helt bruksverdien av denne, men kan jo f.eks plassere aktuelt stoff der som bør fremheves.

 

Må sies at dette har jeg gjort bare på pur gøy. Selv om det står © så hent gjerne ideer fra designet mitt (om mulig  :D )

 

Håper gulfargen faller i smak  :thumbs:

 

Link til bildefil

Morten! Lenge sidan du har vore rundtom. :)

 

Eg likte det. fargane var stilige, om enn litt brå overgangar. Eg likte godt hotspot-området, og måten den forskyv høgremenyen på. Fargevalet er bra.

 

Det må derimot gjerast eit eller anna med navigasjonslinja. Den virkar litt kjedelig på meg. Logoen er ganske brukbar, den P'en der var relativt artig. :)

Men grids er ut ;)

Lenke til kommentar
Er det noe så enkelt som en "P" inne i en firkant dere kunne tenke dere som logo?

 

Jaja, _veeeldig_ originalt.... :ermm:

 

Synes det er mye bedre om dere får dere en one-of-a-kind gjennkjennelig logo.

Menmenn, alle har sine meninger.

Ein slik logo som Magellan foreslo over, er ein god begynnelse i alle fall. Den P'en der er faktisk relativt lettgjenkjennelig. Fargevalet og den litt spesielle skrifttypen hjelper på det. Eg meinte dog ikkje at me berre leitar etter den kulaste måten å skrive bokstaven P på.

 

Det _er_ vanskelig å lage ein god logo, og sjølvsagt har me mange forskjellige meiningar. Sjølv om eg syns dette forslaget var bra, så må ein definitivt ikkje rekne med at resten av medarbeidarane våre syns det (kva design me skal bruke, må jo opp til ein intern diskusjon og avstemning etterpå), og difor er det vanskelig for meg å kommentere.

Lenke til kommentar

Logoen til PoleCat er, om den tilpasses skikkelig, genial og helt ideell :yes:

 

P i rute er uoriginal, og ja, den skrifttypen som ble brukt var _grusomm_.

 

Oppsummering:

 

Maggelans design var uoriginalt (utenom "hotspot" :) ). Hadde kjedelig/dårlig/ubrukelig i profesjonnel sammenheng logo. Og ja, fargene og grids var grufullt.

 

Sorry, er bare ærlig.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
Logoen til PoleCat er, om den tilpasses skikkelig, genial og helt ideell

 

P i rute er uoriginal, og ja, den skrifttypen som ble brukt var _grusomm_.

 

Oppsummering:

 

Maggelans design var uoriginalt (utenom "hotspot"  ). Hadde kjedelig/dårlig/ubrukelig i profesjonnel sammenheng logo. Og ja, fargene og grids var grufullt.

 

Sorry, er bare ærlig.

 

Hehe! Var i hvertfall en positiv ting :) For å si det sånn så overlater jeg det endelige forslaget til proffene. Jeg synes derimot at fargene på en slik side ikke må være for "blasse" hvis dere skjønner hva jeg mener. Derfor tok jeg sjansen på litt skarpere farger. Mest sannsynlig så kommer det nok sikkert en del reklame og andre bilder generelt på en slik side og derfor kan det bli litt store kontraster mellom selve designet og bildene/reklame.

 

Angående grids så skal ikke jeg uttale meg om det er verken inn eller ut, men du verden så enkelt det er å få til :thumbup:

 

Logoen trenger ikke være særlig avansert designmessig, det viktigste er at den er lett gjenkjennelig. En P i en boks er kanskje enkelt, men det funker. En P i en runding funker også ;) Eller to strikkepinner på kryss (sorry PoleCat)

 

Blir spennende å se det endelige resultatet! Foreløpig holder jeg en finger på PoleCats design av de forslagene som har komt til nå.

 

Litt bedre dette her enn de første sidene til Sourcecode.no (eller Kildekode.com som det het før), Vegard :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...