Gå til innhold

Linux side?

Gjest mafister

Anbefalte innlegg

Gjest mafister

Hei

Er det noen i forumet som er intressert i lage en linux side på norsk? Da tenker jeg ikke hovedsaklig på nyheter for linux, (det også men det finnes jo mange sånne sider) men en side som er hovedsaklig rettet for nybegynnere. En side som kan være til hjelp for alle våre nye linux brukere, med råd, tips og how-to's på norsk. Jeg vet at det er mange som er intressert i å bruke linux, men som føler at det er vanskelig og lite informasjon å finne på norsk. Når jeg selv skulle sette ned å bruke linux så var det ingen som jeg kjente som brukte linux, så jeg måtte lære meg alt selv.

Kanskje det hadde vært noe, kanske ikke?

GNU/Linux for the masses!

Slackware - Alkohol for nerder :grin:

[ Denne Melding var redigert av: lorderror på 2002-03-21 14:42 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er med. Jeg er selv litt newbie på Linux, men jeg kan det grunnleggende pluss litt til.

Det finnes andre sider med howtos o.l, bl.a. linuxnorge.com og linuxsiden.org. Disse sidene oppdateres veldig sjeldent, så skal du lage ei side så må den oppdateres mye oftere enn eksisterende sider.

Lenke til kommentar
Gjest mafister

å...? er det noen andre som har kommet meg i forkjøpet?

Kan evnt. intresserte sende meg en mail på [email protected]

det som trengs er hovedsaklig alt. Ingenting er satt opp og dette er fårløpig bare en ide. Alt fra "guru"er til skribenter til newbies trengs. nesten alle er velkommene til å være med på prosjektet. Det kreves at dere er seriøse da.

Som sagt, ingenting er satt opp enda! Det som er målet i første omgang er å samle intresserte og danne en form for redaksjon/styre. Foreløpig, er dette bare en slags undersøkelse for å finne ut om det er intresse for å danne en slik side. Jeg håper de som er intresserte sender meg en mail.

e-mail: [email protected]

subject: linux side.

Mvh,

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-21 14:41, lorderror skrev:

Hei

Er det noen i forumet som er intressert i lage en linux side på norsk? Da tenker jeg ikke hovedsaklig på nyheter for linux, (det også men det finnes jo mange sånne sider) men en side som er hovedsaklig rettet for nybegynnere. En side som kan være til hjelp for alle våre nye linux brukere, med råd, tips og how-to's på norsk. Jeg vet at det er mange som er intressert i å bruke linux, men som føler at det er vanskelig og lite informasjon å finne på norsk. Når jeg selv skulle sette ned å bruke linux så var det ingen som jeg kjente som brukte linux, så jeg måtte lære meg alt selv.

Kanskje det hadde vært noe, kanske ikke?

Hardware.no-ledelsen har snakket om å lage et slik prosjekt. Send mail til Martin og foreslå ideen din. Er ikke sikker på om det lar seg gjennomføre, men det er verd et forsøk. Mulig man kan lage en Linux-seksjon under Hardware.no...

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Quote:

On 2002-03-21 18:37, TiaZzz skrev:

Hardware.no-ledelsen har snakket om å lage et slik prosjekt. Send mail til Martin og foreslå ideen din. Er ikke sikker på om det lar seg gjennomføre, men det er verd et forsøk. Mulig man kan lage en Linux-seksjon under Hardware.no...

Takk TiaZzz!

det synes jeg var en god ide. Jeg skal sende en mail til hardware.no (hardware online). Håper på å få masse mail, slik at dette kan gjennomføres. Jeg er absolutt ingen guru, og er ikke så kjempe erfaren med linux selv. Ideen er i mine øyne ganske god. Kanskje du også er intressert?

Jeg håper å få litt mail. :grin:

Lenke til kommentar

Jeg har noen ideer:

En gigantisk FAQ som blir kontinuerlig oppdatert.

En database med mengder av HOWTOs på norsk

Et forum delt inn i kategorier. f.eks: programvare, nettverk, internett, annet og diskusjon etc.

Nyheter med mulighet for diskusjon.

IRC kanal på de største IRC serverene (Undernet og DalNet).

artikler som gjennomgår distroer, programmer o.l.

disse ideene er bare noen jeg kom på når jeg leste tråden, så ikke rakk ned på de og si at jeg hermer :razz:

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Hei igjen.

Jeg ser at det er intresse for et slikt prosjekt. Jeg ønsker gjerne at alle som er intresserte i å delta i dette prosjektet om å sende meg en mail. Dette er blandt annet for å holde telling på hvem som er intresserte. Mail: [email protected]

Mvh,

GNU/Linux for the masses!

Slackware - Alkohol for nerder :grin:

[ Denne Melding var redigert av: lorderror på 2002-03-21 19:34 ]

Lenke til kommentar

Det er nylig startet en FreeBSD brukergruppe i Norge.

Jeg er veldig klar over at FBSD ikke er Linux, men mange applikasjoner (og problemer) er de samme (som X og Samba).

Prosjektet er i sin spede barndom, men dere kan finne et arkiv over mailinglisten her: http://[email protected]/arkiv/

Og en hjemmeside her:http://www.nobug.no (NOrwegian Bsd User Group). Det er litt under 100 stk. på lista til nå (tror jeg), men noen av dem har god peiling på *NIX.

Målet for prosjektet er litt av det samme som dere forsøker å få til på denne tråden.

Lenke til kommentar

Jeg synes ideen om en Linux side er storartet, men etter min mening bør det gjerne være en Linux/*BSD side?

Som påpekt i tidligere poster er det en hel del programm som er "felles", dessuten vil det jo være av interesse å kunne ha et forum for utveksling av ideer om porting Linux <-> *BSD ? (eller andre *nix for den saks skyld...)

Lenke til kommentar

Ideen er helmaks. Har tenkt på noe lignende en gang, men har aldri hatt tid til å lage noe så stort.

Hvis siden skal gjennomføres vil jeg anbefale en slags webportal i PHP -> Ikke nødvendigvis PHP-Nuke.

Akkurat nå sitter jeg å lærer meg litt PHP...Tenkte å lage et diskusjonsforum og noe annet snacks.

Med nok folk fordelt på forskjellige emner/områder kan dette prosjektet se sitt dagens lys.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-21 18:23, argon264 skrev:

Quote:

On 2002-03-21 15:13, namelezz skrev:

vent nå å se hva som dukker opp i fremtiden :smile:

Det var jo en avslappet innstilling.... om alle tenker slik blir det ikke mye gjort.

Stå på sier jeg!

Sier fa*n meg eg osså, vente vente vente. Kjør på!

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Takk folkens!

Takk for mase gode tips og råd. *nix/bsd & open source er vel noe som også vil komme med, men litt det er mangel på kunnskaper på mange områder. Derfor oppforder jeg alle med intresse å sende meg en mail.

Til alle dere som er intressert! Send meg en mail. Jeg blir borte i påsken men, håper på å få mye mail i mellom tiden. Etter påske vil jeg prøve å samle alle intresserte i et slags virtuelt møte. Jeg vil sende mail til alle som jeg har registrert som intresserte. I dette møtet skal vi avgjøre prosjektets muligheter. Send meg gjerne tips og råd på mail, da det ikke alltid er like lett å få med seg alt i forumet her.

Jeg vil komme med mere informasjon til de inresserte etter påske. Alle intresserte parter, som er "registrert", vil få informasjon pr. e-mail. All "offentlig" informasjon vil intill vidre bli postet her i formumet.

Mvh,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...