Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Besteforeldrenne mine er syvende dags advetister. De trur blant annet at værden kunn er 6k år. De trur også på skapelsen slik den er i bibelen.

Det står 2-3 skapelsesberetninger i bibelen, hehe. Alltid nevnt det for folk som påstår av jorden ble skapt på 6 dager.

Jeg selv trur at det muligens er en Gud, og det mest sansynlig noe liknende den kristenne Guden. Jeg trur ikke bibelen er helt sann da. Jeg trur på evulusjonen og alt det vitenskapelige. Har vel en fin blanding mellom vitenskaplig tro og troen om en Gud. Jeg går verken i kirke eller andre religiøse sammlinger, og jeg er langt fra no aktivt troende (eller hva end det heter). Jeg trur Gud satte i gang verden, men har alt gåt fra big bang, eller hva en som starte universet gå som det selv ville innen for visse regler som et matte geni som han er har satt. Hvis noen kan motbevise det så skal jeg selvsakt legge om min tru, men da skal jeg ha beviser.

Dette syns jeg var en veldig god beskrivelse på min tro også, men jeg deltar på et par gudstjenester/møter + at jeg tror på det meste av bibelens innhold. Mest NT da...

Endret av boy2star
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er virkelig det virkelig blitt mer fundamentalistisk? Trodde egentlig ikke det. Finnes det forresten tall som dokumenterer slikt?

Tror heller det er mediene som er blitt mer oppmerksomme på det på grunn av "hellig krig" i Midtøsten, omskjæring, homodebatten, USA's invasjon av muslimske land. Fundamentalistisk religionsuddøvelse er noe vi liker å lese om og avisene liker å skrive om.

Det var mine tanker...

Lenke til kommentar
Dette blir OT,jeg vet man må ha 2/3 flertall i stortinget for å gjennomføre en grunnlovsendring,men jeg lurer på om ikke dette må skje over to stortings perioder også,kan det stemme?

jo, først må forslagget fremmes. Er ikke helt sikker på om det trengs flertall da.

Neste stortingsperiode trengs det 2/3 flertall for å Endre Grunnloven.

Grunnen til dette er at Grunnloven skal være grunnlaget for alle lover og hvordan det er i landet vårt. Derfor skal det ikke være lett å endre denne loven.

btw: veldig mange grunnlovsendringer i 2003, 27 juni elns.

Lenke til kommentar
Dette syns jeg var en veldig god beskrivelse på min tro også, men jeg deltar på et par gudstjenester/møter + at jeg tror på det meste av bibelens innhold. Mest NT da...

Jeg trur mye av det i NT er sant, men jeg har mine tvil desverre på visse ting. Jeg trur det meste i bibelen egentlig er skrevet for at vi skal ha noe å leve etter. Historier som den barmhjertige samaritan er gode eksempler på det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Vi har i de siste årene sett mer og mer av fundamentalisme, er det i denne retningen religionen vil ta fremover?

Eller vil religion sakte men sikkert dø ut som gammeldags lære, som ikke er relevant i dagens moderne samfunn?

Det er to fundamentale rettninger som er like i sitt vesen,og det er de fundamentale religøse og de som bor oppe i hjernen sin.Begge to er like lett å lure.

Jeg tror det blir mindre fundamentale religiøse og flere fundamentale hjerneboere.

Dette vil føre til selvmord og mye vondt.

Depresjonene florerer. :ermm:

Lenke til kommentar

Religion vil vel mer bli en form for ritualer som gjennomføres når noe "signifikant" skjer i livet, (fødsel, bryllup og død) nei vent nu litt.. det har allerede skjedd.

Eh.. nå har jo vi her i vesten snart fått nok av materialismen, så de mer åndelige aspekter vil vel etterhvert bli mer synlig, (new age, hvalsang, horoskop er ikke hva jeg her sikter til) mer inner peace enn inner crap, altså en eller annen form for selvsuggesjon.

Men så er jo noen fattige.. de vil høre på messingen og følge den stadig fanatiske massen som opposisjonerer mot I-landa (de vantroe hundene eller mulig de stappmette schwina med hjemmekinoanlegg og vannklosett), er ihvertfall slik jeg oppfatter det igjennom mitt dolby prologic info-center

Sagt kort eller rettere kort sagt.. menneskeapen vil forbli en ape etter andre, den aller største religion.. middelmådigheten. (vitenskapen holder en sterk andreplass fordi den gjengse plebeier skjønner ikke en døyt av den, men tror på der wissenschaft, jah sehr gut)

Oppsummert: When shit hit the fan... some might actually start praying.

Edit: religion har vel bestandig vært ekstrem, men for all del.. alt handler om perspektiver.. noe pinnsvinet sa da den jumpa på piasavakosten.

Endret av Nisje Olm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...