Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel surrer noe grusomt


Anbefalte innlegg

Bestilte ADSL i desember fra NGT. Alt var vel og jeg skulle få Delta 2000 (NTNU), statussiden på nett ble stadig oppdatert og montør skulle komme.

 

Status for min bestilling ble igjen oppdatert og det stod at linjen var klar til bruk, jeg plugget i ruteren og ikke noe signal. Ringte og spurte hva det var (etter 35 minutters venting), det var visst problemer og de skulle bestille en ny montør og sjekke saken. Dette var på mandag (1/3-04) i dag torsdag (4/4-04) fikk jeg en email der de beklaget for at de ikke kunne levere adsl allikevel.

Jeg ringte igjen, og det tok 46 minutter før jeg kom gjennom, nå fikk jeg beskjed om at det ikke var kapasitet på linjene og jeg kunne ikke få adsl i det hele tatt, og de visste ikke om det ville bli ledig i fremtiden heller. Jeg kunne få shdsl, men siden dette blir for dyrt så er det uaktuelt.

 

Jeg avbestilte da med en gang og fikk beskjed om å sende tilbake ruteren, dette ville bli en utgift jeg IKKE fikk dekket. Om jeg ikke ville det, kunne jeg dra ned til byen og levere den der.

 

Så her har de sagt at jeg kan få adsl, sendt ruter, gitt meg en giro på 1600 for ymse ting, og linjen skulle være klar. Plutselig kan jeg ikke få adsl lenger og må sende tilbake ruteren uten at de betaler for dette. Hvorfor kan de ikke sende en mann for å hente den?

 

Alt i alt, uakseptabelt av NGT, kommer ALDRI til å ha noe mer med de å gjøre, og må nå finne en annen ISP, som selvfølgelig blir mye dyrere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synd å høre om ditt uheldige møte med NGT. Dette er jo litt slurv fra deres side, og jeg finner det utrolig at du må sende tilbake router for egen lommebok, det burde de ha tatt på sin egen kappe. Men ifølge vilkår privat:

 

1.1 Gyldighetsområde

De her angitte vilkår regulerer kundens tilgang til og bruk av tjenester og tilleggstjenester levert av NextGenTel AS (heretter "NextGenTel") eller formidlet av NextGenTel gjennom bredbåndsportalen BroadPark. Tilknytning til bredbåndsnettet leveres hvis det er teknisk mulig å levere DSL til abonnenten. Hvis NextGenTel ikke kan levere bestilt hastighetsklasse anses bestillingen kansellert, og kunden kan få tilbud om kjøp av en alternativ hastighetsklasse. NextGenTel er ikke ansvarlig om leveringen blir forsinket eller utelatt som følge av at kunden ikke er tilknyttet en sentral som er tilknyttet NextGenTels bredbåndsnett. Dersom det av tekniske årsaker ikke er mulig å levere bredbåndstilknytningen til kunden, betaler ikke kunden noe for forsøket med mindre annet er avtalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...