Gå til innhold

Rygg smerter

-kga-

Anbefalte innlegg

Etter en time på skolen i dag så reiste jeg meg, og da stak det noe sinsvakt i ryggen. Det gjorde veldig vont. Det gjør fortsat vont når jeg belaster det stedet som smertenne er for mye.

Dette har skjedd en gang før også, men det gikk over etter ett parr dager.

Hva er det som skjer? Hvorfor skjer dette? Har jeg dårlig rygg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har nokk ein litt dårlig rygg ja. Vil tippe på at du er forholdsvis lang i ryggen, vanlig problem hos dei med lang rygg i vert fall.

Kanskje du skal tenke på og oppsøke en kiropraktor?

Var 1.88 sist jeg målte meg. Så jeg er vel lit lang i ryggen kanskje, men ikke kjempe lang.

Kan det være mulig at det kan skje om jeg har sitti for lenge i samme stillign. Da snakker jeg om flere timer uten å lee meg no særlig, og det i muligens en lit dumm stilling.

Lenke til kommentar

kan være såkalt isjas eller lignende. Det går nok over om noen par dager..

Drev å løfta LETT bagasje en gang jeg og fikk plutselig noe så ubeskrivelig vondt i ryggen. Klarte så vidt å gå.. Måtte jo nesten bli fora!

Ble helt bra igjen på ca 5 dager..

Trur det er noe med en klemt nerve eller lignende. Kan komme at du har vært mye rolig i det siste?

Lenke til kommentar

Ja, mulig det er isjas. Det gjør ubeskrivelig vont når jeg beveger meg i enkelte posisjoner. De posisjonene er det desverre veldig mange av. Når jeg går så ser jeg enda mer ut som en trestokk en det jeg gjorde før, og det å bøye meg er nærmest umulig. Forige gang så gikk det som sakt over etter et parr dager.

Lenke til kommentar
Ja, mulig det er isjas. Det gjør ubeskrivelig vont når jeg beveger meg i enkelte posisjoner. De posisjonene er det desverre veldig mange av. Når jeg går så ser jeg enda mer ut som en trestokk en det jeg gjorde før, og det å bøye meg er nærmest umulig. Forige gang så gikk det som sakt over etter et parr dager.

Jeg har opplevd noe av de samme symptomene som du har. Smerter i enkelte posisjoner. Fikk det etter jeg brukte en sykkel som var alt for liten for meg i en lenger perioder. Jeg har ikke spesielt lang rygg, jeg er 1.82 høy. Det var ikke smerter i selve ryggen, men i muskler på venstre side av ryggsøylen.

Jeg gikk til fastlegen min. Han kjente på område og merket med en gang at det var noe galt. Musklen var veldig anspent. Jeg fikk akupunktur et par ganger og piller som fikk muskelen til å slappe av. Var frisk etter ei uke.

Lenke til kommentar
Ja, mulig det er isjas. Det gjør ubeskrivelig vont når jeg beveger meg i enkelte posisjoner. De posisjonene er det desverre veldig mange av. Når jeg går så ser jeg  enda mer ut som en trestokk en det jeg gjorde før, og det å bøye meg er nærmest umulig. Forige gang så gikk det som sakt over etter et parr dager.

Jeg har opplevd noe av de samme symptomene som du har. Smerter i enkelte posisjoner. Fikk det etter jeg brukte en sykkel som var alt for liten for meg i en lenger perioder. Jeg har ikke spesielt lang rygg, jeg er 1.82 høy. Det var ikke smerter i selve ryggen, men i muskler på venstre side av ryggsøylen.

Jeg gikk til fastlegen min. Han kjente på område og merket med en gang at det var noe galt. Musklen var veldig anspent. Jeg fikk akupunktur et par ganger og piller som fikk muskelen til å slappe av. Var frisk etter ei uke.

Trukke det er det. Fikk muskel smerter i ryggen før når jeg gikk på langrenn, og det var andreledes smerter. Det er foresten hovedgrunnen til at jeg ikke gidder å gå på langrenn, pluss at det er sinsvakt skjedelig. Det var kansje forde jeg brukte musklenne for lite det da. Trur ikke det er muskel smerter av lika vel, jeg bruker ikke rygg musklanne så mye, har vært meget mye stillesitting de siste åra. Kanskje det er det som er grunnen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...