bv8 Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 (endret) F-Secure har fastslått at jeg har ovennevnte virus på PC'en min, men greier ikke å slette det. Får opp 2 varsel om infisering: C:\WINNT\msys.com og C:\WINNT\msys.com/DROP.EXE. Maskinen restarter av seg selv når jeg er inne på Outlook, muligens som en konsekvens av ovennevnte. Det er sikert noen der ute, som kan hjelpe meg? JaM PS Filnavn skal være mssys!! DS Endret 7. mars 2004 av bv8 Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Prøv et annet antivirusprogram http://www.grisoft.com/us/us_dwnl_free.php <-gratis Husk også å sjekke om det er en prosess som kjører i bakgrunnen, er ofte derfor man ikke får sletter trojaner o.l. ctrl-alt-del Lenke til kommentar
bv8 Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2004 Prøvde AVG-programmet uten at det hjalp (bortsett fra at det fant og slettet andre virus). Avsluttet unødvendige oppgaver og prøvde å slette med F-secure, men det gikk heller ikke. Kan jeg slette selve filen mssys.com? Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Prøv en online scan med PestPatrol : http://www.pestscan.com/Scan.asp Lenke til kommentar
WannabeZZ Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Prøv å starte maskinen i safemode, og slett fila da. Har vært borti andre virus som måtte fjernes på den måten. Lenke til kommentar
bv8 Skrevet 6. april 2004 Forfatter Del Skrevet 6. april 2004 Greide etterhvert å fjerne denne hesten, men har en annen som heller ikke er enkel å ha med å gjøre. Hver gang jeg starter maskina får jeg beskjed om at det finnes en hest ved navn: TrojanHorse Musicsearch på mappen WINNT. Greier ikke å fjerne denne. Noen som har hatt samme problem og kjenner løsningen? JaM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå