Gå til innhold

Retur av delemaskin fra mpx

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har kjøpt en barebone maskin i deler fra Mpx.no 7.jan 2004. Jeg har satt den sammen (!) men jeg får ikke installert winxp på den. Får forskjellig feilmelding hver gang og har prøvd 3 forskjellige winxp cd'r.

Jeg sendte den tilbake til mpx, alt koblet opp i boksen (altså ikke i deler) for å få de til å se på den. Fikk den tilbake med en lapp hvor "Sjekket, kjørt burn-in test og 3dmark test. alt ok retur avvist"

Når jeg fikk den tilbake var den akuratt som da jeg sendte den inn, windows installen startet der den stoppet sist..... (etter første reboot). File missing ****

De sier at siden jeg kjøpte den i deler må jeg selv finne ut hvike del som er feil og så sende den inn...

Har jeg rett til å heve *hele* kjøpet?

(Har også prøvd med en annen harddisk)

Erlend Bratlie

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg har kjøpt en barebone maskin i deler fra Mpx.no 7.jan 2004. Jeg har satt den sammen (!) men jeg får ikke installert winxp på den. Får forskjellig feilmelding hver gang og har prøvd 3 forskjellige winxp cd'r.

Jeg sendte den tilbake til mpx, alt koblet opp i boksen (altså ikke i deler) for å få de til å se på den. Fikk den tilbake med en lapp hvor "Sjekket, kjørt burn-in test og 3dmark test. alt ok retur avvist"

Når jeg fikk den tilbake var den akuratt som da jeg sendte den inn, windows installen startet der den stoppet sist..... (etter første reboot). File missing ****

De sier at siden jeg kjøpte den i deler må jeg selv finne ut hvike del som er feil og så sende den inn...

(Har også prøvd med en annen harddisk)

Erlend Bratlie

Utrolig!!

Jeg har HELT samme feil med min Shuttle og den sendes nå tilbake til databutikken.com!!

rart finner ikke ut hvor feilen ligger jeg heller.

Lenke til kommentar
Hmm, hvordan testet de den om det ikke er oprativsystem på den??

tenkte på det samme.... Virker kanskje som en serie feil

Jeg har en som sagt en Shuttle som går i retur nå. håper ikke de gjør samme feil.

Utrolig iriterede var veldig fornøyd med pcn fram til dette skjedde.

Lenke til kommentar

Det kan hende windows ikke har drivere til ide-kontrolleren.

Sjekk om det følger med en cd/diskett med ide-drivere.

Hmm, hvordan testet de den om det ikke er oprativsystem på den?

Vil tro at de koblet til en annen disk. Tviler på at MPX installerer Windows på disken og lar det ligge.

Endret av viggo
Lenke til kommentar

Regner med at de har en disk med ferdig operativsystem som de setter inn i maskinen..

Har selv erfaringer med retur og MPX, og kan ikke si meg enig i at de er dårlige på returbehandling.. Riktignok har det vært etpar tilfeller hvor jeg kunne ha ønsket meg et annet utfall, men det har vist seg at de har hatt rett hver gang...

Det kan selvsagt hende at det er en feil med shuttle'n din, det høres ihvertfall slik ut, men hvis du ringer å snakker med dem, vil dette helt sikkert gå bra..

De har fått mye positiv omtale her på forumet, og det er ikke uten grunn. De er virkelig gode på kundeservice!

Men, som påpekt i en av mine tråder, alle kan gjøre feil, det er menneskelig..

Jeg råder deg til å ta dette opp med Mpx på telefon....

nummeret finner du på websidene deres...

Lenke til kommentar

Det er en shuttle SN41G2 kasse. 120gb maxtordisk. Har pratet med mpx på tlf. De sa det kanskje kunne være ram'en???

Har prøvd å installere win98 også og den stopper opp på 63% når den kontrollerer plass på disken. (støtter win98 120gb disker??)

og diskettstasjonen får jeg heller ikke kontakt med...

Nå sender jeg driten tilbake og evnt. betaler gutta får å sette den opp!

uCtaudio

Lenke til kommentar
Hmm, hvordan testet de den om det ikke er oprativsystem på den??

Det er jo vanlig og bruke ghost og legge inn et image med ghost. Med sysprep.

Jeg jobber 2dager i uken på en teknisk avdeling og vi får inn endel maskiner og de som ikke vil gå ordentlig så tar vi en disk vi har liggende og legger inn et image. Går maskinen fint da så legger vi inn et image (men vi selger bare maskiner med lisens og da ferdig innstalert)

Så prøv ghost du =) Lag et image og kjør sysprep og velg fabrikk. Også kopierer du inn imaget på disken og sjekker maskinen =)

Mpx bruker visst omtrent samme programmene som vi bruker =) God webshop da :laugh:

Lenke til kommentar

Jobber på teknisk support / brukerstøtte selv. Ville tippet det var minne eller den optiske enheten du prøver å installere fra som er feilkilden her. Har du ingenting annet du kan prøve med?

- Judaz -

Lenke til kommentar
hadde nesten samme problem med mpx.no. Vil ikke påstå at de har bra kundeservice det ville vært løgn!

Har bare hatt en retursak med mpx og ingenting å utsette på det. Hovedkortet mitt døde, samme dag som returen kom til mpx sendte de nytt hk som erstatning.

Lenke til kommentar

Ekte orginale som funker, eller noen som "kanskje funker" fra Kazaa ? Ikke veldig uvanlig at uekte CDer "bare nesten funker". :roll:

Så fremt det er orginale cd'er du prøver, ville jeg sett på om det kanskje kan være cd/dvd-spiller'n du installerer fra som kan være problemet. Du kan prøve å starte maskina med en Win98 boot disk, kopiere hele plata til disk, og kjøre installasjonsprogrammet derfra ( \i386\winnt.exe )

Jepp, det er riktig. .. vel ... nesten riktig. Du kan jo selvfølgelig påstå at det er feil på alle sammen, få dem til å sjekke dem og så få x antall testgebyr på 250+mva. Det kan til og med være at komponentene fungerer hver for seg, men at noen av dem ikke fungerer sammen.

Uansett er det ditt problem å finne ut hvilken. Hadde du kjøpt maskinen som ferdig PC, hadde det vært MPX sitt problem. Det er et av de virkelig store faremomentene ved å bygge selv.

Ja, hvis det er mindre enn 14 dager siden. Ellers ikke.

EDIT : rettet quote'ing

Endret av ufo
Lenke til kommentar

alså jeg har samme problem.. Min Shuttle kjørte Winxp helt fint men plutselig kræsjet maskinne og nektet og loade windows og etter format av hardisk har jeg aldri klart og legge det inn igjen har testet med forskjellig hardisk CD rom osv...

Men akk ingen hjelp.

Lenke til kommentar
Har selv kokt en RAM brikke i en Shuttle, så jeg ville nok ha sjekket RAMen først av alt. Prøv f.eks. å sette ned hastigheten på minnet for å se om det går bedre.

-KJ

jeg hadde 2x512mb Twinmos/winbond

Hadde ikke noen andre brikker å teste med så jeg testet bare med en og en, så hvis det er problemet er i tilfelle begge røke. Men uansett det jeg la merke til var at de under testen ble UTROLIG varme gikk nesten ikke ann å ta på etterpå.. er det normalt?

Lenke til kommentar
Har selv kokt en RAM brikke i en Shuttle, så jeg ville nok ha sjekket RAMen først av alt. Prøv f.eks. å sette ned hastigheten på minnet for å se om det går bedre.

-KJ

alså blir kokte brikker varmere enn normalt?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...