<BøNilzen> Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 (endret) min alder er egentlig ikke så forferdelig viktig men 35 er års tallet. ..... men nok om det, streifet innom dette forumet og kunne ikke dy meg med å ha det litt morsomt, synest liksom at det er litt vel dumt å skryte av en masse greier som de ikke har peil på. til syvende å sist så blir sånne som denne personen tatt, rett og slett fordi de ikke kan sine såkalte kunskaper godt nok. Jeg er inderlig glad for at ikke alle 35-åringer begynner å klage på 12-åringer fordi de spør om en ting de ikke har greie på. Kunne du noe mer enn zirener kunne om hacking da du var 12 kanskje? ps. Hvem har "Skrytt av en masse greier som de ikke har peiling på"? Edit: Skrivefeil Endret 11. april 2004 av <BøNilzen> Lenke til kommentar
søppel Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Teite tråd .. hopper hele tiden frem på toppen her. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 11. april 2004 Forfatter Del Skrevet 11. april 2004 Da kan du vel kanjse hjelpe meg med mitt litte dev C++ problem hvis du kan og/eller har tid da Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 11. april 2004 Forfatter Del Skrevet 11. april 2004 Jeg er inderlig glad for at ikke alle 35-åringer begynner å klage på 12-åringer fordi de spør om en ting de ikke har greie på. Det er jo tross alt derfor man spør Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Hvilken ISP/leverandør har jeg da, Pantera? Hvis du skal få meg utestengt er det vel fint å ha et utgangspunkt i hvilken leverandør jeg har, i det minste. Hva skrivefeil angår (denne tråden har sporet veeldig av...) er jeg ikke helt enig. Vi skal være glade for at vi har et språk vi kan bruke fritt, og da syns jeg det bare skulle mangle å bruke det bortimot riktig. Jeg har aldri kommentert noen av skrivefeilene til zirener (tror jeg... ), fordi zirener er såpass ung, og har dermed en unnskyldning. (Når det er sagt er zirener flink til å rette feilene sine selv, og han har dessuten færre skrivefeil enn en del jeg kjenner som er eldre). Men å påstå at man er 35 og ha en slik skriveferdighet (eller total mangel på den) blir for drøyt, så da brukte jeg det som et saklig (*kremt*) argument for å indikere at hans påstand om sin alder var av inadekvat troverdighet (puh..). Uansett, denne diskusjonen sporet av for to sider siden (som er halve tråden), og nå har det vel gått langt nok. Jeg er på dette forumet for å diskutere C++, og det, og ikke så veldig mye annet, akter jeg å gjøre. Lenke til kommentar
@@Pantera@@ Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 eh ! jeg sa ikke at jeg skulle få deg utestengt, og når det gjelder din leverandør så er det ikke så veldig vanskelig for meg å få fatt på den, den kan jeg få på jobben på tirsdag hvis jeg vil. Men nok om det, har lest de fleste trådene her inne og jeg må inrømme at dette var vel litt i det dummeste laget ja, det spørs om jeg ikke har driti litt på draget her ja. Jeg har vel bare en ting å si til dette, beklager så meget for alle de utrolige teite tilbake melingene fra i går og håper på en tilgivelse fra alle dere her på forumet Dette er og skal IKKE være en oppførsel fra en 35 åring, så nok igjenn, jeg beklager dette. Tror også det er på tide å trekke seg litt tilbake fra dette og nyte resten av søndagen, så får dere gjøre deres ting og jeg mine. Da anser jeg denne tråden for avsluttet. Mvh. Ole.S Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 11. april 2004 Forfatter Del Skrevet 11. april 2004 Jeg peier å være langsur(kan ikke noe for det) men tillgir jeg (Når det er sagt er zirener flink til å rette feilene sine selv, og han har dessuten færre skrivefeil enn en del jeg kjenner som er eldre) Takker og bukker Myubi, hehe Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 "Det var jo jeg som hacka meg inn på valve " Kan en del om det skjønner du, bare spør visst det er noe jeg kan alt !" Vennlig hilsen Nicklas IDIOTER !!!!! Dere som driver å hacker dere inn på andres private dyrebare eiendom !!!!! SKAM DERE !!!! Men til deg som startet dette spørsmålet, vil jeg bare si at du har gjort det rette ! Det var riktig av deg å spørre. Har selv lurt på dette med hacking helt siden jeg fikk min første pc da jeg var 8 år ! ( Har fortsatt ikke finni ut av noe og jeg vil heller ikke vite noe heller ). Men det jeg derimot vil vite er hvordan i neger land det kan være mulig å gjøre dette ! Kan bare ikke fatte hvordan en eneste person med sin lille haug av en pc kan med sine egne feite fingre trykke slik at han finner ip adressen osv. Om jeg kunne hacke meg inn på andres pc'er så hadde jeg vært lykkelig. Det var en dag her da en person .. fra norge prøvde å komme seg inn på min pc, men men men .,. jeg har norton anti virus ! ! Og da kom det en melding om at en fra oslo prøvde å komme seg inn på min pc med den ip adressen og hvilket program/måte han brukte osv.... men etter at han hadde prøvd seg godt over 7 ganger ! så ringte jeg til telenor, jeg begynte å bli litt bekymra .. hvor skulle dette ende tenkte jeg. Trokke de fikk gjort noe men .. så da .. da skulle jeg ønske jeg kunne hacke/ .. cracke som det såkalt heter i THE DARK UNDERGROUND WORLD OG FAT NERDS WHO IS SITTING IN FRONT OF A PC SKJERM HELE DAGEN LANG !!!! Jeg synes man burde ha en mulighet til å forsvare seg, ta igjen ! Bajje ! dette er min mening om galskapen ! Her sitter fattige mennesker i norge og sutter på tommelen til staten pga pengemangel og fordærvelse og så kommer det en dag hvor man får igjen på skatten og drar å kjøper seg en ny pc .. og så kommer de satans idiotene å ødelegger alt !!!! Lenke til kommentar
@@Pantera@@ Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 "Det var jo jeg som hacka meg inn på valve " Kan en del om det skjønner du, bare spør visst det er noe jeg kan alt !" Vennlig hilsen Nicklas IDIOTER !!!!! Dere som driver å hacker dere inn på andres private dyrebare eiendom !!!!! SKAM DERE !!!! Men til deg som startet dette spørsmålet, vil jeg bare si at du har gjort det rette ! Det var riktig av deg å spørre. Har selv lurt på dette med hacking helt siden jeg fikk min første pc da jeg var 8 år ! ( Har fortsatt ikke finni ut av noe og jeg vil heller ikke vite noe heller ). Men det jeg derimot vil vite er hvordan i neger land det kan være mulig å gjøre dette ! Kan bare ikke fatte hvordan en eneste person med sin lille haug av en pc kan med sine egne feite fingre trykke slik at han finner ip adressen osv. Om jeg kunne hacke meg inn på andres pc'er så hadde jeg vært lykkelig. Det var en dag her da en person .. fra norge prøvde å komme seg inn på min pc, men men men .,. jeg har norton anti virus ! ! Og da kom det en melding om at en fra oslo prøvde å komme seg inn på min pc med den ip adressen og hvilket program/måte han brukte osv.... men etter at han hadde prøvd seg godt over 7 ganger ! så ringte jeg til telenor, jeg begynte å bli litt bekymra .. hvor skulle dette ende tenkte jeg. Trokke de fikk gjort noe men .. så da .. da skulle jeg ønske jeg kunne hacke/ .. cracke som det såkalt heter i THE DARK UNDERGROUND WORLD OG FAT NERDS WHO IS SITTING IN FRONT OF A PC SKJERM HELE DAGEN LANG !!!! Jeg synes man burde ha en mulighet til å forsvare seg, ta igjen ! Bajje ! dette er min mening om galskapen ! Her sitter fattige mennesker i norge og sutter på tommelen til staten pga pengemangel og fordærvelse og så kommer det en dag hvor man får igjen på skatten og drar å kjøper seg en ny pc .. og så kommer de satans idiotene å ødelegger alt !!!! hei, vil bare si, Telenor må ha en god nok grunn til å forske videre på dette, det er svært skjeldent de går grundig til verks på sånt som dette. Det er heller ikke så langt de kan gå før det stopper opp. i de mere alvorlige tilfellene så blir saken videreført til teknisk avdeling og lar nett politiet ta seg av resten. i noen av tilfellene så kan de få nett stengning på den personen det gjelder, men dette koster dem masse tid og penger. De vurderer hver enkelt sak før de går videre med det, har hatt en del slike saker men fleste av de blir satt bort og glemt. Det du derimot kan gjøre er å sikre deg så godt du kan. bruke antivirus og port blokkere. Firewall er også et must for slike tilfeller som ditt. men å ta igjenn løser ingen problemer, det gjør det bare værre, og du ender opp i værste fall med en ødelagt pc. så lenge du kan forsvare deg og evnt. logg føre evnt. inbrudd så har du i hvertfall en god mulighet til gå litt videre med det. hvis du på noen som helst måte "tar" igjenn med samme mynt så er du i akkurat samme båt som dem og du vil betraktet som en kriminell på lik linje med dem som cracker. Din hensikt er å få stoppet det , ikke bli som dem. Når det gjelder å spøre og slikt. så er det i svært få tilfeller at du får svar på det du spør om. som regel er dette innbundet i ringer og de opptrer svært hemmelighetsfulle. men de gir ut haugevis av howto``s som man kan lese og studere, men i de fleste tilfeller så er det å spøre en cracker om hjelp det samme som å spøre bjørnen om han driter i skauen, helt dø født. du må rett og slett være i det rette miljøet for å få hjelp til slikt. nei hadde jeg vært deg så hadde jeg heller studert anti net terrorisme og heller jobbet med å få dem vekk enn å lokke dem til meg. Lenke til kommentar
xnofit Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Morsom tråd dette, men som et svar til Zirener vil jeg si at det du egentlig må lære deg er nettverk, samme om folk kaller det det ene eller det andre så er nettverkslære et must. Det er både gøy og lærerikt og leke med sitt eget nettverk. Få med deg vennene dine og arranger et venne lan og lek med alle delene av nettverket. Stikk i bokhandelen eller på biblioteket og finn deg bøker om nettverk. Og tilslutt, ikke tenk på slike ting som sub7,codc,bo osv osv i forbindelse med nettverk utenom ditt eget. Lykke til med læringen! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 (endret) Programmer som "hacker" en annen maskin fins ikke i virkeligheten. Ting som man trykker "hack" og skriver inn en IP finnes bare på film. Bruker bare kommandoer som er fritt tilgjengelig for å finne ip, portscanning, whois, etc etc. Så må du lære masse om "innmaten" i systemet du vil inn på, og skrive laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaange c-programmer som går rundt kildekoden, eller lager pakker som overstyrer systemet så det kræsjer osv. Da må du vite om evt. bakdører og sikkerhetshull og benytte disse når du lager programmet. Slikt kan man ikke bare legge inn i et "generic hacking program" som funker overalt. Sikkerhetshullene finner du ut av enten ved å studere kildekoden til OS'et maskinen kjører, eller lese andres erfaringer på nettet. For å finne ip til hardware.no trenger du bare å skrive "whois hardware.no" fra linux egentlig. Endret 16. april 2004 av Bitex Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 16. april 2004 Forfatter Del Skrevet 16. april 2004 OK... takk for svar alle sammen !! Lenke til kommentar
P_e_pper Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Erm. 1. Programmer som hacker finnes. Det kalles rootkits. 2. De bruker exploits (eks lsass, dcom, videre) som egentlig bare er bugs i programmene som blir utnyttet ved at de skriver over noe i filen med sitt eget innhold (eks ftp server skrevet med shellcode). 3. det er *Svært* enkelt å hacke noen Lenke til kommentar
søppel Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 (endret) Æsj .. denne gammle tråden igjen? Les hele før du poster 'a, P_e_pper -- liksom hakk i plata her. Edit: (Vedder på at noen nå poster hva hacking egentlig er .. og at .. ..cracking .. etc.) Endret 29. august 2004 av søppel Lenke til kommentar
P_e_pper Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Lol Gir vel faen om den er gammel. Var på toppen av Tråd listene når jeg postet Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 Har du hørt om bumbping? Hvis ikke: les rettningslinjene og finn det ut. Lenke til kommentar
TST Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Ett innlegg til som ikke har noe med topic å gjøre, og tråden stenges. Lenke til kommentar
An10Bill Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Har alltid hatt lyst til å lage et "hackeprogram" (derfor jeg starta med programmering, men nå gjør jeg det jo mest fordi jeg syns det er gøy, ikke for å lage et "hackeprogram") men når jeg begynte med programmering skjønte jeg at det var vankligere enn som så... Men nå lurer jeg litt da er det noen som har noen som helst peiling på hvor lang til det tar å utvikle et gjenomsnittlig "hackeprogram" og ca hvem som kan klare det?? Edit:Vil bare understreke at jeg ikke er ute etter noe kodeeksempel eller noe programmgreier, lurte bare på åssen det funka... Skal du lage et program som hacker/cracker en annen maskin så må du jo pr. definisjon vite HVORDAN programmet skal hacke/cracke seg inn. Programmet ditt må jo på en eller annen måte utnytte en kjent/ukjent svakhet i "offerets" system. Dersom du ikke klarer å hacke/cracke deg inn by hand, så klarer du aldri i verden å lage npoe program som gjør det for deg heller. Du kan imidlertid lage små "toolz" som vil hjelpe deg ifb. med en "by hand" hack/crack. F.eks en selvmekket portscanner, pakkesniffer, pw-knekker etc. Men noe komplett hack/crack program hvor du bare angir IP'en til den du skal hacke/cracke og trykker "GO" - gjerne med et fint grafisk grensesnitt, det er noe du bare ser på film eller leser i bøker. Welcome to the real world..... -- An10Bill Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg