trust_any1 Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Jeg har lagt en tp-kabel, ca. 60 meter, innendørs, men får ikke kontakt med resten av nettverket. Skulle egentlig koble til en trådløs gateway der, men den finner ikke noe signal, og det gjør ikke PCen min heller. Har testa kabelen med en "kabel-tester (m/ 9v-batteri)" og den oppgir at alle lederne fungerer fint, men likevel er det ingen kontakt. Det eneste jeg kan tenke meg nå, er at testeren gir for sterkt signal, og at støy fra strømledninger, som kabelen noen steder ligger ved, ødelegger (det antakeligvis svakere) datasignalet når kabelen er koblet mellom switch og pc/gateway. Noen som kan kommentere dette, eventuelt kommer med andre forslag til hva som kan være galt? Lenke til kommentar
muffe Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Koplet riktig? Pin 1-1, 2-2, 3-3 osv? Du har vel ikke tvinnet opp unødvendig mye kabel? Lenke til kommentar
petterg Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Du har helt sikkert kobla feil. Disse lederene skal være tvunnet par ved II TP: 1-2 3-6 4-5 7-8 Gjetter på at du har koblet 1-2 3-4 5-6 7-8 og da forsvinner skjermings funksjonaliteten i tp kabelen, noe som er vesentlig med så langt strekk. (det spiller ingen rolle fra hvilken side du teller, bare du teller likt i begge ender!) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Noen som kan kommentere dette, eventuelt kommer med andre forslag til hva som kan være galt? Koblet den korrekt etter skjema da? Likt i begge ender duger ikke hvis rekkefølgen er feil. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Hvilken hastighet tester du på? 10/100/1000 Mbps. Har du prøvd å teste den på 10Mbps? Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Sattpå RJ-45 kontakten "opp ned" kanskje, fort gjort hvis du har det litt for travelt... Lenke til kommentar
Cyphe[R] Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 (endret) Du teller fra venstre, "låsduppeditten" skal være ned.. Endret 5. mars 2004 av Cyphe[R] Lenke til kommentar
trust_any1 Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 Takk for hjelpa! Når jeg skifta om på lederne, etter oppskrifta, så fungerte alt! Dvs. jeg plagdes noen dager med gatewayen, men det er jo mer min egen feil, siden jeg konsekvent nekter å lese manualer... Ihvertfall, nå er alt oppe og går! Ha en fin dag, og nyt solskinnet! Ut å hopp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå