AMD-guru #1 Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 dette er litt merkelig.. det virker nesten som kortet er for dårlig... når jeg bruker det kommer jeg inn i OSet..men når jeg åpner en "grafikk tung" applikasjon (det snakkes om browseren, IRC osv her ) så henger maskinen seg..eller rebooter.. alle drivere er på plass, bios er oppgradert...men til ingen nytte... jeg kjørte winXP før, det tok seg litt opp etter jeg installerte Linux Slackware (nå kan jeg faktisk lese i browseren i 5sek før den henger seg ) forstår ingenting... jeg har jo hatt HK'et en stund, men har aldri brydd meg særlig om problemet da jeg har brukt et annet skjermkort... men idag var jeg dum nok til å låne bort skjermkortet mitt...og er tvungen nødt til å bruke det interne... noen som har noen brilliante ideer? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 har du avinnstalert driverene til skjermkortet du lånte bort? Det må du gjøre, ellers blir der krøll Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 hadde samme problemet med at abit nf7 v2, hver gang systemet fikk litt tyngre arbeidsoppgaver låste pcen seg. Sendte inn hovedkortet og fikk et nytt. Etter det fungerte alt fint. Men dette var uavhengig av hvilket skjermkort jeg prøvde i pcen, og integrert skjermkort var det ikke på hovedkortet..... Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Har hatt 3 stk av dem korta(bytta og bytta) og det var bare krøll når jeg brukte onboard skjermkortet... Det er flere som har det samme problemet som deg har jeg sett.. TaZ Lenke til kommentar
AMD-guru #1 Skrevet 4. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2004 har du avinnstalert driverene til skjermkortet du lånte bort? Det må du gjøre, ellers blir der krøll jeg skriver jo "alle drivere er på plass" og kortet har gitt meg problemer under 4 forskjellige OS Lenke til kommentar
AMD-guru #1 Skrevet 4. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2004 hadde samme problemet med at abit nf7 v2, hver gang systemet fikk litt tyngre arbeidsoppgaver låste pcen seg. Sendte inn hovedkortet og fikk et nytt. Etter det fungerte alt fint. Men dette var uavhengig av hvilket skjermkort jeg prøvde i pcen, og integrert skjermkort var det ikke på hovedkortet..... det virker jo nydelig med andre skjermkort enn det interne (har hatt kortet i et halvt år) Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 har du avinnstalert driverene til skjermkortet du lånte bort? Det må du gjøre, ellers blir der krøll jeg skriver jo "alle drivere er på plass" og kortet har gitt meg problemer under 4 forskjellige OS jdoa, at alle driverene er på plass er en ting, men avinnstalrerer du ikke de gamle driverene skikkelig så kan det hende de ødelgger for deg Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 hadde samme problemet med at abit nf7 v2, hver gang systemet fikk litt tyngre arbeidsoppgaver låste pcen seg. Sendte inn hovedkortet og fikk et nytt. Etter det fungerte alt fint. Men dette var uavhengig av hvilket skjermkort jeg prøvde i pcen, og integrert skjermkort var det ikke på hovedkortet..... det virker jo nydelig med andre skjermkort enn det interne (har hatt kortet i et halvt år) Jeg vil ikke kalle meg guru, hverken på AMD eller HK, men jeg trodde da det var relativt kjent nå at nForce2 IGP ikke akkurat er helt "A4"?.. Dvs. sålenge du bruker eksternt skjermkort er alt såre vel, men den integrerte grafikk-kontrolleren er alt annet enn kompatibel med OS. Er ikke sikker på om dette gjelder alle kort med dette brikkesettet.. Jeg har hatt en veldig dårlig erfaring (Aopen MK79G-N..prompte returnert), men ett litt eldre kort (MSI K7N420Pro) med ett litt annet brikkesett (nForce 420D IGP-128) fungerte helt greit.. Win XP upgrade sier iallefall klart fra at dette brikkesettet (nForce2 IGP) ikke er kompatibelt med XP. Og det gjelder tydeligvis andre OS også.. Nåja...ikkeno' hardware er bedre enn den software (drivere) som noen mer eller mindre oppegående "hackere" har kodet.. Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Har hatt endel problemer med dette kortet ved bruk av forkjellig type minne.. Kortet fungerer bra med eksternt skjermkort med twinmos brikker, mens alt fungerer meget bra med crucial brikker.. Så, Nforce2 kort er jo sære på ram, men når det får integrert skjermkort er det enda særere.. Lenke til kommentar
hornet Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Du har ikke et for dårlig powersupply da? Lenke til kommentar
AMD-guru #1 Skrevet 4. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2004 Du har ikke et for dårlig powersupply da? jeg vil nå tro at det eksterne kortet trekker mer enn det interne... men ja..jeg har kraftig nok PSU Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Ehh.. leste mellom innlegget mitt, og det var jo ikke mulig å skjønne noe av.. Prøver igjen: Kortet jeg hadde fungerte IKKE med twinmos brukker og det innebyggede kortet, men det fungerte derimot med ett eksternt skjermkort med twinmos brikkene. Med crucial brikker fungerte det både med det innebyggede og med det eksterne. Crucial brikkene er også den eneste brikken komplett kan garantere at dette kortet vil virke stabilt med. Lenke til kommentar
AMD-guru #1 Skrevet 4. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2004 Ehh.. leste mellom innlegget mitt, og det var jo ikke mulig å skjønne noe av..Prøver igjen: Kortet jeg hadde fungerte IKKE med twinmos brukker og det innebyggede kortet, men det fungerte derimot med ett eksternt skjermkort med twinmos brikkene. Med crucial brikker fungerte det både med det innebyggede og med det eksterne. Crucial brikkene er også den eneste brikken komplett kan garantere at dette kortet vil virke stabilt med. naa forstAr jeg bedre... hmm.. interessant.... jeg har nA et par GeIL golden dragon i maskinen...kanskje problemet ligger i kombinasjonen av minne og chipset..... jeg har egentlig aldri tenkt i den rettningen f0r.... ikke noe jeg kan gj0re med det da dessverre Lenke til kommentar
AMD-guru #1 Skrevet 4. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2004 har du avinnstalert driverene til skjermkortet du lånte bort? Det må du gjøre, ellers blir der krøll jeg skriver jo "alle drivere er på plass" og kortet har gitt meg problemer under 4 forskjellige OS jdoa, at alle driverene er på plass er en ting, men avinnstalrerer du ikke de gamle driverene skikkelig så kan det hende de ødelgger for deg for A vere helt sikker formaterte jeg nA maskinen og brukte intern skjermkortet helt fra begynnelsen... . det holder gjennom hele OS installasjonen.... men klikker fremdeles sA fort jeg Apner et eller annet program nAr jeg er inne i OS`et Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Har null problemer med det, funker veldig bra her.. Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Ehh.. leste mellom innlegget mitt, og det var jo ikke mulig å skjønne noe av..Prøver igjen: Kortet jeg hadde fungerte IKKE med twinmos brukker og det innebyggede kortet, men det fungerte derimot med ett eksternt skjermkort med twinmos brikkene. Med crucial brikker fungerte det både med det innebyggede og med det eksterne. Crucial brikkene er også den eneste brikken komplett kan garantere at dette kortet vil virke stabilt med. naa forstAr jeg bedre... hmm.. interessant.... jeg har nA et par GeIL golden dragon i maskinen...kanskje problemet ligger i kombinasjonen av minne og chipset..... jeg har egentlig aldri tenkt i den rettningen f0r.... ikke noe jeg kan gj0re med det da dessverre Merk : Jeg hadde akkurat samme feilen med Noname PC2700 brikker, samt Corsair Value PC3200.. Er kun disse 4 brikkene jeg har testet, hvor Crucial var det eneste som ikke klikket ved bruk av det innebyggede skjermkortet. Med Twinmos brikka og Noname brikka så hang maskinen seg, med Corsair Value brikka så fikk jeg masse artifakts.. Lenke til kommentar
AMD-guru #1 Skrevet 4. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2004 Ehh.. leste mellom innlegget mitt, og det var jo ikke mulig å skjønne noe av..Prøver igjen: Kortet jeg hadde fungerte IKKE med twinmos brukker og det innebyggede kortet, men det fungerte derimot med ett eksternt skjermkort med twinmos brikkene. Med crucial brikker fungerte det både med det innebyggede og med det eksterne. Crucial brikkene er også den eneste brikken komplett kan garantere at dette kortet vil virke stabilt med. naa forstAr jeg bedre... hmm.. interessant.... jeg har nA et par GeIL golden dragon i maskinen...kanskje problemet ligger i kombinasjonen av minne og chipset..... jeg har egentlig aldri tenkt i den rettningen f0r.... ikke noe jeg kan gj0re med det da dessverre Merk : Jeg hadde akkurat samme feilen med Noname PC2700 brikker, samt Corsair Value PC3200.. Er kun disse 4 brikkene jeg har testet, hvor Crucial var det eneste som ikke klikket ved bruk av det innebyggede skjermkortet. Med Twinmos brikka og Noname brikka så hang maskinen seg, med Corsair Value brikka så fikk jeg masse artifakts.. nA angerer jeg for f0rste gang litt pA at jeg kj0pte GeIL rambrikker................ Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Kanskje liten strømforskyning opdater n-force og grakikk driverene bytt plass på ramen. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 (endret) Hvis man disabler alt som ikke er nødvendig ved installasjon av XP i bios og installerer hk/chippsett/agp drivere, samt MS SP1 så går det stort sett greit, etterpå kan man enable de andre tingene i bios... (det er noe wdmdrivere som man ikke bør installere) Endret 5. mars 2004 av jarmo Lenke til kommentar
Bach Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Trøbla også litt med Epox-utgaven av dette kortet. De er kresne på minnet. Men "TwinMOS er dårlig" eller "OCZ er bra" blir litt for enkelt. Blir omtrent som å teste en S60, konkludere med at Volvo er bra og kjøpe en 360 (som er 3/4 Renault eller noe). Minneprodusentene bruker hverandres chip'er i forskjellige serier. Det beste tror jeg er å sjekke lista over testede brikker på MSI sin utgave av kortet, eller lista på sidene til nVidia. To brikker jeg har testa og som fungerer: TwinMOS 512MB PC3200 Winbond (CH-5) Crucial 256MB PC2700 (Micron) Har enda ikke funnet ut hvorfor noen brikker ikke fungerer, men heller i retning av at det må ha noe med organiseringa å gjøre (row, banks). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå