Gå til innhold

Avstemning: Hvilket operativsystem foretrekker du?

Hvilket operativsystem foretrekker du?  

40 stemmer

1. 1. Hvilket operativsystem foretrekker du?

• Win XP
      30
    • Win2000
      1
    • Win98
      0
    • Linux
      5
    • Macintosh
      2
    • Andre
      2

Anbefalte innlegg

Hei. Vi skal ha en statistisk undersøkelse på skolen, hvor vi har valgtå spørre brukere på dette forumet hva slags operativsystem de foretrekker. Alternativene er:

1) Windows XP

2) Windows 2000

3) Windows 98

4) Windows 95

5) Linux

6) Mac

7) Andre

Vil gjerne ha mange svar , så undersøkelsen blir så realistisk som mulig.

Endret av Jakob
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Foretrekker Windows 2000, men begynner å se mer og mer til XP Professional som jeg har lyst på. Win2k er gammelmodig, om enn veldig stabilt. Jeg har også måttet slå av HT i BIOS da kun XP støtter det i P4 CPU'ene, og jeg har lydproblemer i Win2k, noen påstår de problemene jeg har forsvinner i XP. Vet ikke helt om jeg tror på akkurat det, men fakta er at XP er det nyeste OS'et fra MS, og det som blir oppdatert mest.

Lenke til kommentar

1) Windows XP

Dette fordi jeg syns det er det beste Windows-alternativet i forhold til mine behov.

Linux og Mac sine OS har jeg aldri prøvd :wow: men vil gjerne prøve. Problemet er at budsjettet bare tillater en maskin, og Mac er for dyre (og jeg har inntrykk av at de ikke har så mange spill som Windows-baserte maskiner?).

Windows var det første jeg lærte på pc, og å gå over til Linux vil kanskje kreve så mye tilvenning at jeg ikke gidder, med mindre jeg har en egen pc å makke på (vil ikke risikere å sitte uten pc fordi jeg ødelegger noe).

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...