TomasK Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Heihei! Har nettopp kjøpt meg et Waterchill sett med cpu og chip blokker. Kobla opp alt, testa litt og kjørte i gang installasjoner og begynte å teste ut litt. Slik oppsettet er nå, så står radiatoren nederst i kabinettet mot fronten, med en 120mm vifte som trekker luft inn og blåser gjennom radiatoren. Altså ganske "optimalt". Prosessoren er en AMD barton 2500+ som jeg overklokka til XP3200+ (203x11 2233 MHz). Nå var det ca. 18 grader i rommet da jeg testet, men under vanlig idling, så lå cpu-temp på 29 grader (høyeste målte) og under full stresstesting så målte jeg høyeste temp på 39.5 grader. Hovedkortet er Abit NF7-S V.2.0 og jeg bruker den interne tempføleren når jeg oppgir gradene her, så det kan hende denne er litt "rar". Kjente på vannet i tanken etter 4-5 timer og temp'en var under lunk. Hvilke tempraturer har dere andre med omtrent samme prosessor og oppsett? Lenke til kommentar
brekkjern Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 liger på runt 50 grader jeg. xp2500@ 11*210 2300mhz abit-nf7 med Waterchill cpu chip vga hardisk kjøler http://home.online.no/~pduniel/pcbilder.cf...Type=&pExPic=0; er noen bilder her Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 4. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2004 Gøy med bilder! Du har endel fler ting koblet til som utvilker varme i forhold til meg, kanskje derfor jeg har lavere temp.. Skal ta et par bilder av oppsettet når jeg kommer hjem. Hva slags skjermkort har du? Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Sensoren på mitt NF7-S v2.0 viser 49 grader under full load med xp1800@2340MHz og 1,7V. Har også vannkjøling på chipset og gpu. Radiatoren ligger i bunn av kabinettet og jeg har en Titan 26dB @ 7V som surrer og går... Det merkelige med dette hovedkortet mitt er at noen ganger hvis PC'en har stått avskrudd en natt og jeg starter den opp, viser det ikke mer enn 39-40 grader full load, i flere dager, så restarter jeg, og tempen er oppe i 49-50 igjen... Har ikke termometer her, så jeg har ikke sjekka vanntempen, men jeg vil tippe rundt 26-27 grader ifølge fingrene mine Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Sensoren på mitt NF7-S v2.0 viser 49 grader under full load med xp1800@2340MHz og 1,7V. Har også vannkjøling på chipset og gpu. Radiatoren ligger i bunn av kabinettet og jeg har en Titan 26dB @ 7V som surrer og går... Det merkelige med dette hovedkortet mitt er at noen ganger hvis PC'en har stått avskrudd en natt og jeg starter den opp, viser det ikke mer enn 39-40 grader full load, i flere dager, så restarter jeg, og tempen er oppe i 49-50 igjen... Har ikke termometer her, så jeg har ikke sjekka vanntempen, men jeg vil tippe rundt 26-27 grader ifølge fingrene mine kuly. har også radiatorn i bonn. men hvilken vei blåser din? min blåser ned mot gulvet.. det er ikke så bra løsning kanskje jeg burde snu alt? så jeg blåser inn fra gulvet og ut i toppen? har waterchill CPU/VGA med et qtec miditower.. Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 (endret) Heihei! Har nettopp kjøpt meg et Waterchill sett med cpu og chip blokker. Kobla opp alt, testa litt og kjørte i gang installasjoner og begynte å teste ut litt. Slik oppsettet er nå, så står radiatoren nederst i kabinettet mot fronten, med en 120mm vifte som trekker luft inn og blåser gjennom radiatoren. Altså ganske "optimalt". Prosessoren er en AMD barton 2500+ som jeg overklokka til XP3200+ (203x11 2233 MHz). Nå var det ca. 18 grader i rommet da jeg testet, men under vanlig idling, så lå cpu-temp på 29 grader (høyeste målte) og under full stresstesting så målte jeg høyeste temp på 39.5 grader. Hovedkortet er Abit NF7-S V.2.0 og jeg bruker den interne tempføleren når jeg oppgir gradene her, så det kan hende denne er litt "rar". Kjente på vannet i tanken etter 4-5 timer og temp'en var under lunk. Hvilke tempraturer har dere andre med omtrent samme prosessor og oppsett? Har helt likt satt opp som deg og kjører nå XP2500+ ikke klokket på 24 grader akkurat nå. Startet windows for 10 min siden. ca. 38 grader load. Men jeg vannavkjøler alt av hk cpu og skjermkort. Endret 5. mars 2004 av Blade_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå