aeinstein Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Jeg har A7N8X deluxe HK fra asus og en amd xp 2500+ barton. Temp ligger på 55 grader celsius idle. Jeg har 3 stille(!) papst inn og strømforsyning 80 mm vifte ut. Temp blir mot 45 når kab er åpent.... jeg har denne som CPU kjøler. Noen som syntes temperaturen var helt stein gal?? Jeg tenkte å lage en airdukt inn til å blåse kald luft rett på cpu kjøleren. Må bare få borret ett hull kab først. Men er temp veldig høy?? Lenke til kommentar
Camron Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 55grader er litt mye ja, burde ha ligget på nærmere 40-45grader... MEN, det er ikke rart det blir varmt når du har så lattis vifte på'n...skaff deg en bedre vifte og kanskje en vifte til og som du bare har i kabben for å få generellt lav temp Lenke til kommentar
SubLIme Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Jeg kan anbefale disse : http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=UC8FAB Men jeg syns den bråker på max. men det er nok fordi jeg har en ting i veien, men den kjøler godt! Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 6. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2004 Jeg lagde en airdukt inn fra bak på kabinettet og rett inn på prosssessor vifta. Jeg brukte Cola flasker og smeltet deler sammen med loddebolt Temp gikk nesten 10 grader ned!! Anbefaler alle med sans for lav temp/mindre turtall = mindre lyd Tror likevel jeg skal kjøpe ny vifte og kjøler og ei strømforsyning med 120mm vifte Lenke til kommentar
_dAwn_ Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 he he he... cola flasker. få se bilde da! Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 Jeg skal bare få hjem kameraet, så blir det bilder. Lenke til kommentar
Vike Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 (endret) har du satt cpu-kjøleren rett vei ? det har faktisk noe å si hvilken vei cpukjøleren står.....cpu-core er ikke midt på hverken cpu'n eller cpu socket... jeg hadde samme prob...da jeg snudde cpukjøleren gikk tempen fra 48 til 35 grader... og bruker du kjølepasta må du passe på at det er svært lite pasta på.. edit: skrivefeil Endret 12. mars 2004 av Vike Lenke til kommentar
Itw Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Har nøyaktig samme kjøler på min xp2600 og jeg ligger mellom 49-53 grader og det er uansett om det er full load eller ikke. HAr 2stk kabinettvifter enda... og min detter også til ca 43-45grader med åpent kabinett. Min plan er ett hull i sia på kabinettet der cpu vifta står og en overgang så vifta kan så i døra og ett rør fra vifta i døra og til kjøle blokka. Også skal jeg vaske cpu og kjøleblokk for det har jeg heller ikke gjort... Og spørsmål vil dette funke? Og hvor mye kjøle pasta skal man bruke? Lenke til kommentar
Bach Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Om ribba er festa feil vei blir den liggende skeivt og CPU-kjerna kan både sprekke og gå varm. Er en utsparing på den ene siden. Pleier å være et bilde i manualen. En ting som kan gi stort utslag om det er trangt mellom kjøler og PSU er å snu vifta slik at trekker luft opp fra ribba istedenfor å blåse ned mot CPU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå