jokohoma Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Svarte...! Kjørte ei fil... Den har tydeligvis ikke gjort det den skulle... ALLE diskene mine er slettet... Kjører Windows Server 2003 (Evalueringsversjon). Partisjonene ser ut til å være der. Dvs ser dem under My Computer, MEN de er tomme... HJELP! Vet dere om verktøy som kan gjennopprette filer på en NTFS disk? ALL hjelp taes imot med takk... /joko Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 virus ja. har du prøvd de i en annen maskin og sett om innholdet ikke bare er blitt skjult av viruset? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 virus ja.har du prøvd de i en annen maskin og sett om innholdet ikke bare er blitt skjult av viruset? Dårlig forslag : da blir trolig den andre maskinen infisert av viruset også... Er det et virus så bruk et antivirusprog som duger (norton,norman,panda), men er det noe rart som har skjedd så kan du prøve å se med partition magic. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 virus ja.har du prøvd de i en annen maskin og sett om innholdet ikke bare er blitt skjult av viruset? Dårlig forslag : da blir trolig den andre maskinen infisert av viruset også... Er det et virus så bruk et antivirusprog som duger (norton,norman,panda), men er det noe rart som har skjedd så kan du prøve å se med partition magic. du har jo selvfølgelig av på den andre maskina da Lenke til kommentar
petterg Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Hva med å boote maskina på cd, og se om du finner innhold? http://www.ultimatebootcd.com/ er ekstremt nyttig om man bruker ntfs. Hva var det for fil du kjørte? Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Get Data Back for NTFS funker utmerket ta ett kjapt søk på google Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Har en eksteren 250 giger som plutselig fikk det for seg at den ikke var formatert og påsto at det va RAW filedata på disken. Men jeg hadde 180 gig med data på disken så det ble ikke akktuellt og formatere den. Brutke et prog. som heter file recovery til å få frem dataene, men vær obs på at det programmet må ha tom diskplass å kopiere ut filene til.... Lenke til kommentar
mandela Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 (endret) nå har så mange hatt problemer med disker (interne og eksterne) hvor innhold forsvinner / partisjonstabellen råtner osv. at hardware.no bør komme med en artikkel på dette (hvorfor/hva kan gjøres/forbruker-rettigheter osv) Endret 4. mars 2004 av heraldo Lenke til kommentar
jokohoma Skrevet 4. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2004 Hva var det for fil du kjørte? Var sikker på at jeg visste hva fila var, men da jeg startet den hadde den ikke det innholdet jeg regnet med.... Kom opp et vindu med tittel Britney og noe tekst på tysk... Killa prossessen så kjapt jeg kunne,men tydelig ikke kjapt nok... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 nå har så mange hatt problemer med disker (interne og eksterne) hvor innhold forsvinner / partisjonstabellen råtner osv. at hardware.no bør komme med en artikkel på dette (hvorfor/hva kan gjøres/forbruker-rettigheter osv) Grunnen kan være at dere ikke er nøye med hva dere åpner på pc'ene deres. Da tenker eg på fake filnavn med feks virus/trojanhester osv. Ha alltid ett virus scanner program kjørende + firewall. Har aldri opplevd noe av det som du sikter til. Så er vel lite hw.no kan gjøre, uten om ved å si: ikke last ned og åpne filer som du ikke vet hva er. Husk en ulovlig versjon av ett spill/program kan være virus/trojanhest + mye annet dritt de kan legge til. PS bare en tanke eg har som kan være årsaken? Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Vet dere om verktøy som kan gjennopprette filer på en NTFS disk? Kanskje Restorer2000 ? Lenke til kommentar
jokohoma Skrevet 4. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2004 Vet dere om verktøy som kan gjennopprette filer på en NTFS disk? Kanskje Restorer2000 ? Skal teste dette og de andre som er foreslått... Må gjenopprette diskene.. Bare MÅ! /joko Lenke til kommentar
mandela Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 PS bare en tanke eg har som kan være årsaken? det jeg vet med sikkerhet er at flere av eksterne disker og eksterndisk-kabinetter har / har hatt (dårlig) firmware som ikke funger ordentlig med winxp, macOSx osv. (firewire800 saken ligger også friskt i minnet) Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 (endret) Har en eksteren 250 giger som plutselig fikk det for seg at den ikke var formatert og påsto at det va RAW filedata på disken. Men jeg hadde 180 gig med data på disken så det ble ikke akktuellt og formatere den. Brutke et prog. som heter file recovery til å få frem dataene, men vær obs på at det programmet må ha tom diskplass å kopiere ut filene til.... Skjer noen ganger her også, at filsystemet dukker opp som RAW. Da har det som regel skjedd noe under installeringa av harddisken... Bare kobler ut og inn igjen, så er filsystemet NTFS igjen... Edit: Det er vel XP som bygger opp igjen filsystemet... Endret 5. mars 2004 av NMI on XTC Lenke til kommentar
talisar Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Bekymrer meg at en person som kjører win2003 faktisk kjører en slik fil og at dette kanskje vil forplante seg til en seriøs driftssituasjon. Hold deg til workstation os evt aldri kjør ting du ikke MÅ kjøre når du er logget inn med administrator rettigheter. Det er lov å tenke litt:) (Var ikke personlig rettet mot deg her men et generelt tips) Hva å få dataene tilbake gjelder, så kan du jo prøve å finne ut mer om hva du eegntlig kjørte (har du fila fortsatt evt mailen den kom i eller noe?) også sjekker du symantec eller ca sine antivirus sider og ser om det står noe om effekter / recovery av det som hendte. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Britney virus.... Jaha? Vis meg en side der det står om et Britney-virus som sletter/skjuler innholdet på harddisken. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Hva var det for fil du kjørte? Kom opp et vindu med tittel Britney og noe tekst på tysk... Britney virus.... Jaha? Vis meg en side der det står om et Britney-virus som sletter/skjuler innholdet på harddisken. Næææ...Hvis du nar oversikten så skal ikke jeg... Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Var nok helt tilfeldig at innholdet på diskene ble sletta når han åpna Britney Fila Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Saken er at det på ingen av sidene jeg så på, når jeg søkte på "Britney virus" i Google, sto at viruset sletta innhold på hdd. Det spredde seg videre med mIRC eller Outlook, og hadde LOW damage/threat-status. Så det så! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå