redlionion Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Hei, Jeg har en CL50 og er 99% fornøyd. Den siste 1% er derimot et lite irritasjonsmoment, for maskinen holder sjelden ut i mer enn 2 timer når den kun kjører fra batteriet. Så da blir spørsmålet: Hva kan problemet være? Når jeg først fikk maskinen lot jeg den lades opp maksimalt før jeg brukte den. Den er 2 måneder gammel. Når jeg nå bruker den, kjører jeg den ofte fra batteri, og lar det omtrent brukes helt opp før jeg så lader den helt opp - men resultatet er det samme. Det er ingen USB enheter som trekker ekstra strøm fra maskinen, og jeg kjører stort sett kontorapplikasjoner (veldig mange krevende, sådan). Viften regulerer seg til arbeidsmengden, så den står sjelden på full guffe. Ellers er det vel verdt å nevne at jeg er i Australia og at temperaturen varierer fra 20-30 grader - noe som gjør at viften går oftere enn det den ville gjort dersom det hadde vært kaldere. Men likevel.... Harddisken skrur seg av etter 15 minutter i strøm-settingene. Noen som kan komme med noen tips? Lenke til kommentar
RostamX Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 (endret) Hvis du går inn på batteri innstilinger i control panel og deretter setter maskinvare profilen på portabel/laptop så vil maskine benyette seg av intels speedstep teknologi (klokke seg opp og ned etter behov for å spare strøm) Jeg mistenker at din maskinvare profil er nå satt til Home/Office desk. prøv dette og gi en tilbake melding ossen dette går Endret 4. mars 2004 av Hooligan Lenke til kommentar
TMH Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 CL50 er ikke akkurat noen batterisparende maskin Lenke til kommentar
MrNielsen Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Du kan jo ta en titt i denne tråden, der er det et program for batteritesting, og mange har lagt inn hva de har fått på testene. http://forum.barbara.no/index.php?showtopic=197209 Min CL50 holder fint i 4 til 5 timer ved normalt skole bruk, dvs explorer dreamwaver bruk osv, litt photoshop osv. Men pass på at du har på strømsparer delen på laptop, som en lenger oppe sier. For da girer den cpuen etter behov. Oftest går min på 600MhZ hele tiden. Ikke mye den går opp på max som er 1600MhZ på min. TMH: kunne du kansje begrunne din påstand på noen måte? Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 CL50 er ikke akkurat noen batterisparende maskin Hvis ikke den er det, så hvilken maskin er batteribesparende da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå