Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Popup distrubiert via messenger


Anbefalte innlegg

Etter å ha fått bukt med popups ved å bruke geniale Opera og Firefox ser det nå ut til at komersielle krefter tar nye metoder i bruk for å spre uønsket reklame.

Får nå til stadighet popup vinduer gjennom tjenesten messenger, med reklame for diverse.

Dette ser jeg meg meget lei av og søker etter hjelp for avliving av dette problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar.

 

Ok, man deaktiverer messenger ved å følge oppskriften, men når du rebooter maskina er messenger oppe å kjører igjen og ny spam strømmer inn. Utrolig irriterende å deaktivere messenger hver gang du skrur maskina på.

 

Hvordan kan jeg avlive spam fra messenger en gang for alle. Avinstallere hele messenger ? Mener å huske at Messenger ikke lar seg trashes uten videre.

 

Hjelp meg ut av Spam møkka.

Lenke til kommentar
messenger service over nettet via Ip syns jeg er et stort hull i windows. folka lager en fil som sender net send [ip] <beskjed> fra 0.0.0.0 til 255.255.255.255, det er bare teit, ingen går med på sånn reklame. lure rpå om ISP'er kan få stoppet det?

Du kan ikke bruke net send over internett. Kun via LAN.

Lenke til kommentar
Ja, men den er oppe å går igjen neste gang du starter maskina. Det jeg vil frem til altså å låse messenger en gang for alle.

(ingen virus å finne - oppdatert norman-)

set den til disabled har jeg sagt. starter ikke opp etter reboot da, isåfall så er det noe annet som er feil også

Lenke til kommentar
Nei, Legion det er feil. Ms config er løsningen.

skal ikke kverulere mer en nødvendig, men jeg har bare slått av messenger og en rekke andre services fra services.msc og de kommer ikke tilbake etter reboot

 

du får bedømme selv

Du har helt rett.. De som påstår noe annet, har sikkert bare trykket på "Stop" istedet for å velge "Disable" under "Startup type".

Lenke til kommentar
Hm syns det høres litt rart at messenger skal ha popup. Tror du heller har spyware eller adaware i maskinen din.

Han mener ikke MSN Messenger. Messenger er en tjeneste som er bygd inn i alle NT baserte OS (feks. Windows 2000 og XP). Tjenesten er der for at feks. administratoren i nettverket skal kunne informere brukerene om feks. nedetid/reboots av serveren.

 

Man kan stoppe den fra å starte opp automatisk ved å gå til Administrator tools, Services, dobbeltklikke på Messenger og sette "Startup type" til disabled. Denne står vanligvis til Automatic. Det er IKKE nødvendig å laste ned noen ekstraprogrammer for dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...