milkwood Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 (endret) Skal kjøpe en Acer TravelMate 244XC nå. Den har Intel 852GME chipset med Intel® Extreme Graphics 2 skjermkort. Noen som har noen erfaringer med dette skjermkortet? Det må klare å avspille DV kvalitet filmer (og dvd) men dette klarer f.eks ati 7500 greit. Så noen som vet sånn cirka hvor dette kortet ligger på "radeon skalaen"? Og noen som vet hvordan intel er på tv-out funksjoner? Trenger vel ikke så mye fancy greier, men snakk om å koble den opp mot prosjektor. Har enda ikke funnet en spesifikasjon på den pcen hvor det står om den har tvut eller ikke. Virker som det faktisk ikke er composite/s-video ut på den. står ikke det noen steder. Noen som kan bekrefte det? Da må jeg plutselig tenke meg om veldig... Noen som har en sånn bærbar kanskje? Endret 4. mars 2004 av milkwood Lenke til kommentar
Zyrex_ Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 *bump* Er interessert i svaret så tilot meg en bump Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Det må klare å avspille DV kvalitet filmer (og dvd) men dette klarer f.eks ati 7500 greit. Så noen som vet sånn cirka hvor dette kortet ligger på "radeon skalaen"? Jeg vil tro det tilsvarer omentrent Radeon 7500 eller noe i den duren. Dvs. det egner seg absolutt ikke til spilling, men så lenge du ikke skal spille så spiller det jo ingen rolle. Når det gjelder DVD-avspilling så klarer alle skjermkort å gjøre det flytende og fint, bare CPU'en er kraftig nok. Dvs. Om skjermkortet totalt mangler video-aksellerasjon så bruker det rundt 500 MHz med CPU-kraft. (MHz-"ytelse" målt etter PentiumIII/Athlon). Jeg vil tro Intel "extreme" graphics inneholder noe video-aksellerasjon så da blir nok CPU-bruken noe lavere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå