Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du derimot har planer om å montere det :razz: , er silikon en grei løsning, med mindre du har bestilt noe ferdig opplegg med list da.. Hvis du har gjort det er det jo bare å bruke lista som følger med.

 

Hvem har flest hull til plexi på forumet her? Jeg har 10 i et miditower :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-21 15:37, Tok skrev:

Du har tre valg:


Skru det fast(ser ikke så veldig pent ut med skrue hoder uten på kabinette)


Lime detfast(bruk araldit da sitter det)


eller bruke slike feste lister du får kjøpt hus microplex.


 

1: Skru det fast blir jo knallfint hvis du får det bra til, og finner noen skruer med fine hoder.

 

2: Joda, det sitter sikkert med araldit, men lykke til med å få det av :smile: Det går ikke. Bruk heller silikon sier nå jeg..

 

3: Joa, blir bra det, men dyrt dyrt dyrt :smile:

Lenke til kommentar

hm.... lurer også på å få meg plexi i siden, men hvordan mekker du hullet? Sag? Mekket hull i siden på serveren min til en 80*80 vifte i går, og det var en satans jobb!!! stakk innom en lokal hobby/mekke sjappe og fikk de til å mekke hull. De begynnte med hullsag... det gikk ikke. fortsatte med overfres... det gikk ikke... endte opp med en dremmel multi med et bittelite bor. Boret så huller rundt hele kanten, fant en tang og klippet opp og rev av osv.. pusset og slipte og mekket slik at kanten ble bra.... ****s seige kabinett!!!

 

Det jeg eventuellt skal ha plexi i, er et chieftec tower... går det bra?

 

er på kanalen #overklokking på mIRC nå (undernet)... alle dere andre kan vel kanskje ta en tur innom , så kan vi snakkes? :smile:

Lenke til kommentar

brukte hurtiglim til mitt siste prosjekt...

funka bare fint det.. :grin:

raskt og effektivt...kabinettet var klart til bruk etter 10 sek. :smile:

 

til kiskogl

hvilken amatørsjappe var det?

må le litt...hvorfor bruke bor på dremeln når kutteskiva er oppfunnet :razz:

_________________

modder søker pent kabinett å hacke med :razz:

 

[ Denne Melding var redigert av: clubzoda på 2002-03-21 17:53 ]

Lenke til kommentar

Hullsag laget for saging i stål funker helt fint det... Man må bare være tålmodig... Ihvertfall hvis ikke drillen er veldig sterk så er det bare å ta tiden til hjelp, det går til slutt og så blir det så utrolgi mye bedre enn tang og bor... Jeg tror jeg brukte rundt 15 min på mitt hull...

 

Cobos

Lenke til kommentar

Da jeg lagde hul til plexien min brukfe jeg vinkelsliper på di lange sidene og stiksag på resten.

Etter på brukte jeg drill med en slaks slipe sak på til å posse kantene.

Brukte ca en time på alt (også mont av plexi med araldit).

Lenke til kommentar

Hvis du vil slippe å stå å hyle med vinkelsliper, gjør en fil den samme nytta. For å få de runde hjørnene helt runde bruker jeg en fil som er avrunda på den ene sida, blir fint som bare det.. Mye bedre enn de jeg har sett som bruker vinkelsliper og annet mas. Bruker stikksag med metallblad først, for å ha nevnt det også..

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-21 16:57, kiskogl skrev:

hm.... lurer også på å få meg plexi i siden, men hvordan mekker du hullet? Sag? Mekket hull i siden på serveren min til en 80*80 vifte i går, og det var en satans jobb!!! stakk innom en lokal hobby/mekke sjappe og fikk de til å mekke hull. De begynnte med hullsag... det gikk ikke. fortsatte med overfres... det gikk ikke... endte opp med en dremmel multi med et bittelite bor. Boret så huller rundt hele kanten, fant en tang og klippet opp og rev av osv.. pusset og slipte og mekket slik at kanten ble bra.... ****s seige kabinett!!!


Det jeg eventuellt skal ha plexi i, er et chieftec tower... går det bra?


er på kanalen #overklokking på mIRC nå (undernet)... alle dere andre kan vel kanskje ta en tur innom , så kan vi snakkes? :smile:



 

Jeg hadde ikke noe problem med å kjære hull. jeg dro innom jærnia og kjøpte et metalbled til tikksagen til far. det funket helt fett. brukte det til å kjære ut hul til viften og til plexi..

ikke noe prob..

et chieftec tower skal gå bra det ja..

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-21 16:57, kiskogl skrev:

hm.... lurer også på å få meg plexi i siden, men hvordan mekker du hullet? Sag? Mekket hull i siden på serveren min til en 80*80 vifte i går, og det var en satans jobb!!! stakk innom en lokal hobby/mekke sjappe og fikk de til å mekke hull. De begynnte med hullsag... det gikk ikke. fortsatte med overfres... det gikk ikke... endte opp med en dremmel multi med et bittelite bor. Boret så huller rundt hele kanten, fant en tang og klippet opp og rev av osv.. pusset og slipte og mekket slik at kanten ble bra.... ****s seige kabinett!!!


Det jeg eventuellt skal ha plexi i, er et chieftec tower... går det bra?


er på kanalen #overklokking på mIRC nå (undernet)... alle dere andre kan vel kanskje ta en tur innom , så kan vi snakkes? :smile:



 

 

du mener vel #overklokking.no, eller hva? :smile:

hilsen nvoetfiv

Lenke til kommentar

Til å lage hull i metallplata brukte jeg en platesaks. Det er en sånn tang som klipper jamne kanter uten fare for å bøye metallet slit som stikksag kan gjøre hvis du er uheldig. Til å feste brukte jeg sterk dobbelsidig teip, sitter som støpt.

 

For å skjære i plexiglasset brukte jeg stikksag på lav fart, for høy fart gjør at glasset kan smelte eller sprekke!

Lenke til kommentar

Jeg lurer på dette med å feste Plexi med Silikon. Holder dette bra? Skal ha 2 x 120mm vifter i plexi'en så det er nødt til å henge godt. Har ikke spesielt lyst til å bruke skruer men blir kanskje nødt til det (vil kunne fjerne plexien en gang).

 

Viss jeg bruker limpistol, hvordan blir det da?

Lenke til kommentar

Jeg prøvde limpistol og det funka DÅRLIG, limet tørker før du idet hele tatt rekker å få på glasset. Dessuten så sitter som oftest det limet dårlig på 2 glatter flater.

 

Hvis du skal ha vifter i plexin kan det vel kanskje være fordel med silikon ville jeg tru, da tar den av evt. vibrasjon fra viftene som ellers ville forplante seg til resten av kassa. Det er bare en gjetning asså, har ikke prøvd med vifter i glasset sjæl...

 

:smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...