Amos Skrevet 4. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2004 Hvis brukeren min heter Brutus, starter jeg da stien fra /Brutus/Java/j2sdk1.4.2_03/jre/bin/java ellerstarter jeg på /Java/j2sdk1.4.2_03/jre/bin/java ? Du har neppe en katalog som heter /Brutus. Om du har en bruker brutus, har du nok /home/brutus. Du kan sjekke om en katalog virkelig eksisterer ved å prøve å gå dit: 'cd /Brutus'. Det virker som du jobber litt i blinde, og man kommer jo ikke langt sånn "Litt" i blinde? Rene Stevie Wonder home/brutus er riktig, ja Jeg har funnet java filene, og kjørt export kommandoen slik Xeon forklarte. Men nå kommer en ny feilmelding: ./eclipse Xlib: connection to ":0.0" refused by server Xlib: No protocol specified (eclipse:5406): Gtk-WARNING **: cannot open display: Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 kjører du eclipse som samme bruker som du logga deg inn som? Åpne et shell og kjør 'xhost +' dette gir deg (en midlertidig løsning iallfall) Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Stygg, stygg løsning. Ikke at jeg vet noe bedre, men det finnes nok Lenke til kommentar
Amos Skrevet 5. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2004 export DISPLAY=:0.0 Hva gjør denne kommandoen? Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 export DISPLAY=:0.0 Hva gjør denne kommandoen? Den vil vel ikke gjøre noenting for deg da DISPLAY tydeligvis allerede er satt til :0.0 Xlib: connection to ":0.0" refused by server Du må heller sørge for at X serveren tillater deg å koble til(den stygge xhost + løsningen ver jo bere for å teste det da ). Lenke til kommentar
xeon Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 helt korrekt.... var litt kjapp når jeg så feilmeldingen (og legg merke til tidspunkt for postingen min) (eclipse:5406): Gtk-WARNING **: cannot open display: jeg så bare den og ergo udefinert display Lenke til kommentar
tma001 Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Hei, noen som vet hvor jeg kan laste ned mandrake? En rask ftp e.l. På forhand takk. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Hei, noen som vet hvor jeg kan laste ned mandrake? En rask ftp e.l. Ja, se på Uninett sin FTP. Lenke til kommentar
tma001 Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Finner bare ut av den nyeste versjonen der å den er full av bugs. Letter etter mandrake 9.2, eller andre bra versjonenr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå