Morph1948 Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Har lest ett par tima på sida her no å har ikke funne nånn som passe t mitt "bruk". Kan vær å som e blind, men fant ikkeno som ligna på d æ leite etter. Så på den tråden der d va ei liste over kjølera, men va lissom ikke nå komentara der... Slit for tia med støy på min computer. E dermed ut etter en bra luftkjøler t min AMD 2500 barton. Samtidig som æ lengte etter redusert støy vil æ oxo ha bra ytelse. Dermed en gylden middelvei. Har lest en del av disse postene, men har ikke fått nå konkret på ka som e best. D e vel forskjellige synspunkt på d, men all hjelp taes imots som takk. I skrivende stund har æ kun en helt vanlig vifte som kosta rundt 200,-. Villa bare få opp PC'en i hui og hast og dermed tenkt æ ikke så my på d, men har funne ut at d e på tide med litt forbedring. Hadd jo vært greit med en styremekanisme på den, men ikke ett must. Samtidig treng æ råd om kjøp av ny strømforsyning. Trur min chirftec strømforsyning står bak en del av bråket og tenkt dermed å skift ut den oxo. samtidig som æ har hørt at chieftec sine strømforsyninga ofte e ustabil på strøm tildeling osv... Alle råd taes imot med takk. Pæng e ikke en sak her. No ska æ ha en PC som æ kan sitt i samme rom som å ikke hør... (samtidig som æ ska ha den på normal temp, og mulighet for en "oppgradering" av CPU... Hovedkort: epox (huske ikke mere) Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 denne bør funke bra hos deg. Strømforsyning får du det du betaler for. Ei billig å nesten lydløs er denne . Men veit svert lite om den. Lenke til kommentar
Spaniolen Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...28&GrpID=5&s=pl dette er vifta for deg kunn 21dB og strømforsyning NorthQ 12-17dB http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...3&GrpID=10&s=pl det perfekte valg vi trønderan rule ja:) Lenke til kommentar
Lurre Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 (endret) http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...28&GrpID=5&s=pl dette er vifta for deg kunn 21dB Den vifta har i følge microplex 28 DB. Men det er sikkert et bra valg, skall kjøpe ny vifte selv men tror jeg lander på theramtake 11+ eller dennelove: 19DB Strømforsyninger er det også mange stillegående av på microplex. Mist serien er også bra der, sammen med thermaltake eller Forton/source Endret 4. mars 2004 av Lurre Lenke til kommentar
Morph1948 Skrevet 4. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2004 Takker for hjelpa. konge med så raskt svar... T du som sikla på silent twin vifta... D va den æ hadd før. Den funka ikke så bra på min CPU. Kjørt stabilt på rundt 60 grader... D e sikkert ei bra vifte, men æ va ikke fornøyd med den. D va i den tia æ hadd en ADM XP 2100. Nok en gang. Takk for hjelpa Lenke til kommentar
Spaniolen Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...28&GrpID=5&s=pl dette er vifta for deg kunn 21dB Den vifta har i følge microplex 28 DB. Men det er sikkert et bra valg, skall kjøpe ny vifte selv men tror jeg lander på theramtake 11+ eller dennelove: 19DB Strømforsyninger er det også mange stillegående av på microplex. Mist serien er også bra der, sammen med thermaltake eller Forton/source skal sitere tekniskedata på Tt silent boost på www.microplex.no Tekniske data: Effektforbruk: 1.56W Spenning: 12V Strøm: Max. 0.13A Turtall: 2450±10% Støy: 21 dB(A) Luftmengde: Max. 46.8m³/time (27.5CFM) Lagertype: Hydro Wave Bearing MTBF: 50.000 timer Dimensjoner: 80x80x77.7mm (BxDxH) Tilkobling: 3 pins kontakt Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 (endret) skal sitere tekniskedata på Tt silent boost på www.microplex.no Da kunne du kanskje ta med alt... Relativt stillegående kjøler fra Thermaltake med god kjøleeffekt. NB! Viften som benyttes er sannsynligvis en Panasonic Panaflo FBL08A12M med et støynivå på 28 dB(A), ikke 21 dB(A) som oppgitt av Thermaltake. Tekniske data: Effektforbruk: 1.56W Spenning: 12V Strøm: Max. 0.13A Turtall: 2450±10% Støy: 21 dB(A) Luftmengde: Max. 46.8m³/time (27.5CFM) Lagertype: Hydro Wave Bearing MTBF: 50.000 timer Dimensjoner: 80x80x77.7mm (BxDxH) Tilkobling: 3 pins kontakt Endret 4. mars 2004 av Fiesta Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Jeg har to Silent Boost fra HWB, og de er på 28dB. Ellers så er Volcano 11 og 12 greie valg, men Zalman CNPS 7000CU er også et veldig bra valg. (Men den er dyrere, og stor.) Jeg vet ikke temperaturer med Zalman CNPS 7000CU og XP2500+, men muligens noen har lyst til å opplyse oss. Lenke til kommentar
Spaniolen Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 (endret) rart at selve produsentene tar feil da?? det er vel dem som har rett egentlig da...eller hur? http://www.thermaltake.com/coolers/volcano/rs/a1889a.htm Endret 4. mars 2004 av Spaniolen Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 rart at selve produsentene tar feil da?? det er vel dem som har rett egentlig da...eller hur? http://www.thermaltake.com/coolers/volcano/rs/a1889a.htm Jepp, rart er det rette ordet. Men nå er det slikt det er. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 (endret) Velg en volcano 12 . Den har mye bedre heatsink enn 11'ern . (ifølge tester ,nesten lik med termalright slk-800) Skru ned vifta til 2000-2500 rpm og den er veldig stille med kjempebra kjøling . (21DB @ 2000rpm) Endret 4. mars 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 (endret) Du burde gå for en Glacialtech Igloo Silent breeze koster kun 227kr på komplett og støyer kun 20dB! Har hatt denne selv og vil anbefale den meget sterkt! Utdrag fra testen til PCworld: Når det videre gjelder støynivået er dette vanskelig å måle når en kjøler blir såpass stillegående som dette. Dette sier også det mest om vår konklusjon. Endret 4. mars 2004 av schmelck Lenke til kommentar
taulen Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Anngående 21/28 db.. Microplex påstår at den har høgare db enn kva produsent meiner. De er kalr over at det står 21, men påstår at det er nermere 28 enn 21 db.. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Anngående 21/28 db.. Microplex påstår at den har høgare db enn kva produsent meiner. De er kalr over at det står 21, men påstår at det er nermere 28 enn 21 db.. Eller så har de tatt et skrujern, skrudd ut de fire skruene og lest hva viften heter. Doh! Lenke til kommentar
TheTurboMan Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 dette skal du ha http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SLK947U http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=3412NGL eller ta en vifte som du kan regulere som du vil har dette selv og kjøler meget bra og støyer lite Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Støtter TurboMan. Eventuelt kan du bruke en 28dB vifte og regulere den mellom 5V og 12V alt etter hva du bruker PCen til. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Støtter TurboMan. Eventuelt kan du bruke en 28dB vifte og regulere den mellom 5V og 12V alt etter hva du bruker PCen til. Må jo også passe litt på de termalright heatsinkene da , at de passer på hovedkortet ... Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Hvordan er det med å variere spenningen på den viften da? Jeg hadde en Papst 19dB 80mm vifte her som lagde ulyder på 10v og sluttet å gå rundt på 9v. Lenke til kommentar
bwold Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 (endret) Du burde gå for en Glacialtech Igloo Silent breeze koster kun 227kr på komplett og støyer kun 20dB! Har hatt denne selv og vil anbefale den meget sterkt!] Har denne selv på en XP2500 men etter et halvt år vider CPU temp 60-65 grader . Må derfor investere i no' nytt. Har hørt at Volcano 11 og 12 er bra. Endret 26. mai 2004 av bwold Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Har du kjølepasta på? Jeg har hatt den kjøleren lenge, har til og med klokke den til XP3000 uten noe problem. Ikke overklokket så lå jeg på 50-55 ved load. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå