Gå til innhold

"Dempet" på SL55

Anbefalte innlegg

Når det ringer eller jeg får en melding, står det "dempet" i displayet på telefonen min (SL55).

Jeg har sjekket lydinstillingene, og jeg har sjekket profilene. Jeg har bladd igjennom bruksanvisningen utallige ganger. Hvordan får jeg vekk denne dempingen av lyden? Lyden på sms står på full guffe, og profilen står på normal. Og jeg hører nesten ingen lyd når jeg mottar meldinger. :angry:

Ellers er jeg strålende fornøyd. :D

Endret av Virre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter det jeg har forstått er dette en software-feil, som også andre Siemens-brukere sliter med.

Jeg har selv en bekjent som bruker M55, og han hører heller nesten ikke innkommende meldinger.

Når han går inn i Profil-menyen, og stiller nivået, er lyden høy og tydelig, men så fort det kommer en melding er det nesten ikke hørbart...

Lenke til kommentar

Hvis det er et software-problem, som dai ca skriver, vil en opgradering af softwaren måske løse problemet.

Tjek hvilken software-version du har på telefonen, og gå så ind på My Siemens og se, om der ligger en nyere.

For at hente den ned, skal du enten kunne bruge den infrarøde port (ha' en bærbar computer) eller ha' et kabel.

Ellers må du ha' telefonen ind til service, men opgradering af softwaren er mig bekendt gratis.

En anden mulighed er, at du slår vibratoren til. Den kan ikke bare mærkes, men også høres, og så er du i hvert fald ikke i tvivl, når nogen ringer.

Lenke til kommentar
Etter det jeg har forstått er dette en software-feil, som også andre Siemens-brukere sliter med.

Det du beskriver er en feature på SL55 og de fleste andre mobiler, nemlig anti-sjokk.

Virre: du har ikke mobilen på lydløs da, som endres ved å holde inn stjernetasten i 2 sekunder?

Lenke til kommentar

Niks, den er ikke på lydløs. Jeg har ikke den kabelen, så jeg får ikke koblet opp til pc'en. Kanskje de gidder å hjelpe meg på Elkjøp? Ikke pokker om jeg skal måtte godta å ikke ha lyd på telefonen min!

Lenke til kommentar

Selv om du ikke har den på "lydløs" var det måske en idé at afprøve Molna's forslag og holde stjernetasten inde i to sekunder.

Ellers er der nok ikke andet for, end at du henvender dig hos Elkjøp. For selvfølgelig skal du kunne høre telefonen, når den ringer.

Elkjøp må så hjælpe dig med at få den på værksted - og evt. opgraderet med en nyere og bedre software.

Edit: I en anden topic talte du om, at der var kommet en ridse i telefonen. Den kan du måske få fikset ved samme lejlighed.

Endret av Heiberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...