Raphaug Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 (endret) Har en rbx nå, men vil gjerne skifte til tec! Hvis jeg gjør så skal jeg kjøpe en maze 4 med coldplate osv. Hva vil jeg da trenge? Har en 360W chieftec psu, holder det? Har også en gamel psu på kanskje 200W, så hvis jeg seriekobbler disse, vil jeg da kunne ha en 226W pelt ved siden? Hvilke temps kan jeg forvente å få? Går det å ha vannkjøling på gfx i tillegg eller varmer oversiden på pelt'n opp så mye at det ikke vil lønne seg? PS: Jeg har ikke så mye peiling på det, driver og leser guide for det nå, så ikke døm meg før jeg er utlært! Takker for svar Endret 3. mars 2004 av Raphaug Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 3. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2004 Si ifra hvis noen vil bytte en blokk med pelt mot en rbx + evt. mellomlegg Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Det er vanskelig å si noen temperatur da dette er avhengig av alt for mange faktorer. Radiator, andre blokker og ikke minst strømforsyning. Strømforsyningen er bortimot det vikrigst i Peltier kjøling. Og et Cheiftec power kan nok bli litt snaut vil jeg tro. Har ikke prøvd dette selv, men det ligger HELT på grensen av hva som ville ha blitt trekt fra en 226Watt pelt @ 12Volt. Anbefaler noe kraftigere, eller et eget power mer beregnet til denne typen bruk. Netconnection tar inn slike power, desverre er disse litt i det dyreste laget, men er verdt det om du virkelig vil inn på pelt kjøling. -P- Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 4. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2004 Holder det med en ekstra 200W psu seriekobblet med 360W psu' n? Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Holder det med en ekstra 200W psu seriekobblet med 360W psu' n? Om du har to stk som du kan bruke, kan du jo paralellkoble de, slikat du får mere strøm og ikke høyere spenning. Jeg har selv et 226w tec som drives av en knakende god psu på 400w, husker ikke merket, som leverer mer en nok ampere på 12v. Problemet er det varme vannet man får. Jeg skal montere en tredje radiator nå snart, fordi det blir rett og slett for varmt med de to jeg har nå (en BIE+ et varmeregister fra en bil). Men om du har nok kjøling til vannet, nok strøm til tec'et og riktig festeordning, kan du få lave temperaturer. Du kan oppnå minusgrader ved standard oppsett, og noe høyere selvsagt ved litt klokking Jeg ligger nå med min XP2500+ på 1-2grader idle og ca 8grader load på 2,5Ghz.. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Bruker ikke 226W tecet 24 volt? Isåfall så må du seriekoble psuene dine, og du trenger nok mer kraft. Eller du kan kjøpe den Psuen spesielt til TEC på netconnnection, tror jeg skal kjøpe en sånn en selv. Hvis du bruker 12 volt på et 24v element så vil ikke elementet kjølee længt ær like godt. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Bruker ikke 226W tecet 24 volt? Isåfall så må du seriekoble psuene dine, og du trenger nok mer kraft. Eller du kan kjøpe den Psuen spesielt til TEC på netconnnection, tror jeg skal kjøpe en sånn en selv. Hvis du bruker 12 volt på et 24v element så vil ikke elementet kjølee længt ær like godt. Kommer helt an på merket av pelt man velger. De fra Swiftec er 15Volt. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Kjøler de like bra som de på 24V? Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 4. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2004 Hvor mange volt er det på de fra netconnection da? 16 eller 24? Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 De fleste har delta 15.2Volt. Sjekk opp siden deres Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Bare lurte på en ting... siden de tecene de selger på mp er 24 volt, hvordan får jeg dette? Den strømforsyningen de selger på Netconnection.no spesialtilpasset TEC er jo bare på 12V? Må jeg kjøpe to gode PSUer og seriekoble dem da? Blir jo endel dyrere... Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 4. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2004 Hvis det går bra med 2stk psu'er, trenger jeg bare da det settet netconnection har med maze 3, coldplate, 226w pelt og neonprene da? http://www.netconnection.no/lucys/blokker.html#Maze31Pelt Lenke til kommentar
cool_boy Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 kjøp deg prommy i stedet for 2 dedikerte psu'er..=) Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 4. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2004 (endret) kjøp deg prommy i stedet for 2 dedikerte psu'er..=) Har en Chieftec 360w psu og en liten desktop 220w psu, så strøm blir ei et problem. Endret 4. mars 2004 av Raphaug Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 4. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2004 Skal selge min gamle blokk, så 7-800kr må jeg sikkert betale Vil det lønne seg i forhold til pris og ytelse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå