Gå til innhold

Mest for pengene Hovedkort

Anbefalte innlegg

Har gjort mye research på hovedkort for socket A:

Kom fram til at Epox EP-8RDA3i til 571,- hos databutikken er det beste kjøpet i den prisklassen. Den har nForce 400 ultra brikkesett og dual memory.

Gjør eg et dumt valg hvis eg hoppe på den? Skal kombinere den med XP barton 2500+. Noen bedre hovedkort mhp pris/ytelse?

PS: Ka e egentlig best av kt600 og nForce 400 ultra?

Forresten mitt første innlegg på dette forumet:)

BT

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velkommen 'bgeithus' :w00t:

Bra valg hvis du ikke bruker S-ATA harddisk ( støtter P-ATA 133 ). Evt. handel husk å laste siste Bios fordi kortet hadde problemer med TwinMOS rambrikker Patch Twinmos DDR (PSC) compatibility + det støtter kun 8x skjermkort.

Hvordan kortet er på overklokking vet jeg ikke ( fant ingen test ), men det burde ikke stå på brikkesettet - trolig hakket bedre enn KT600, siden det ikke er mulig å låse AGP/PCI uavhegig i Bios på kt600.

Uten overklokking er det neppe betydelig forskjell, men produsentene har implementert varierende funksjonalitet ( f.eks. ekstra USB, S-ATA og Raid på sørsida etc. reflekteres naturlig nok i pris ).

Hvis du skroller til bunns på Denne siden vil du finne diverse roundups som sier mer om de ymse brikkesetta.

Endret av Zink
Lenke til kommentar

Takk for svar:)

Noen som vet om det funker med twinmos ram etter at biosen er flashet? Er det problemfritt? Stabilt? Burde eg gått for ein annen ramtype?

Dual ram oppsett har vel ikke mye å si ettersom fsb blir flaskehalsen med XP Barton 2500+ (den kjører jo ikke på 400 Mhz engang)

Lenke til kommentar
Er ikke AGP bakoverkompatibelt? Altså at 8x AGP betyr 1X,2X,4X og 8X.

Må jeg bytte ut mitt gamle geforce2 MX? :cry:

PS har litt splittet personlighet

Bakoverkompatibel, ja, men nyere kort støtter ofte ikke lavere enn AGP 4x (1,5 volt ). Er usikker på hva som gjelder for 8RDA3i - er kanskje feil av meg å si at det støtter kun 8x ( bedre å si at hadde man ett 8x så er det bankers ), men finner ikke noe nærmere om det.

Lenke til kommentar
Takk for svar:)

Noen som vet om det funker med twinmos ram etter at biosen er flashet? Er det problemfritt? Stabilt? Burde eg gått for ein annen ramtype?

EPoX anbefaler generelt Corsair, Crucial,Kingston,OCZ og Gigaram, men når de først har oppdatert for Twinmos spesielt, så ville det være rart om det ikke funker problemfritt.

FAQ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...