fairemuff Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 (endret) Jeg håper noen av dere kan hjelpe meg! Jeg har kjøpt meg en MSI trådløs gateway og har lyst til å bruke den som hardware brannmur foran 2 datamaskiner- 1 laptop med trådløst kort og XP, 1 stasjonær PC med wired nettverk kort og XP- som skal brukes til nettsurfing og p2p (med noe port forwarding) Jeg har en NGT netopia 3351 ruter og jeg har lest at det ikke går an å bridge netopia ruteren. Derfor lurer jeg på om jeg skal enten: A) Skru av DCHP serveren i netopia ruteren og bruke MSIen som DCHP server Eller: B) Skru av DCHP serveren i MSI ruteren og bruke gatewayen som svitsj, dvs. plugge kabelen fra Netopiaen til en LAN port på MSIen Som jeg forstår må NAT være skrudd på i begge av disse ruterne, men er et av alternativene bedre for port forwarding til p2p programmer? fungerer brannmuren like bra i begge tilfeller? (jeg hadde tenkt å bruke hardware brannmur istedenfor software brannnmurer for å skjule LAN netverket- er dette en bra ide?) Håper noen har noen tips til meg..... Endret 4. mars 2004 av fairemuff Lenke til kommentar
fairemuff Skrevet 4. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2004 Jeg har veldig lite peiling på nettverk men jeg holde på å lese en del på web sider og forums her og der. Stemmer det at branmuren kan ikke være skrudd på hvis jeg bruke ruteren som svitsj? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå