PoW Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Jeg har en splitter som deler linjen til: DSL og Phone. (veldig dårlig formulert, men jeg kom ikke på noe bedre ) Hvor lang kan kabelen mellom DSL utgangen i splitteren, til Routeren være uten at signalene blir svekket? Hvor kan jeg få kjøpt slik kabel? Lenke til kommentar
PoW Skrevet 3. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2004 En liten edit hvis det var litt dårlig forklart: La oss si at Boksen på bildet som heter Modem/ISDN/xdsl er Splitteren. Hvor lang kan da kabelen mellom splitteren og routeren være? Lenke til kommentar
Inkognito Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Jeg brukte en 10m lang TP-kabel mellom splitter og router/modem tidligere, og det gikk helt fint. Lenke til kommentar
PoW Skrevet 3. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2004 Bruker du TP kabel mellom Splitter og Router? Jeg bruker en rar kabel (den er litt flatere) Takk for svar... Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Bruker du TP kabel mellom Splitter og Router? Jeg bruker en rar kabel (den er litt flatere) Takk for svar... Men det er samme plugg som på TP kabel ikke sant? Da er det nok TP du bruker, men en av dårlig kvalitet. Lenke til kommentar
PoW Skrevet 3. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2004 Ja det er samme plugg.... Fikk foresten den kabelen med Routeren (NGT). T Lenke til kommentar
Kjetil87 Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 (endret) Ledningen kan være veldig lang, kommer an på vilken type det er(kvalitet). Den kan i allfall være enn 100 meter, hvis det er en god kabel. Jeg har opplevd å ha en ledning på ca 60 meter(dårlig kabel), og da ble adsl'en (724kbps) svekket ned til modem speed(56kbps). Endret 3. mars 2004 av Kjetil87 Lenke til kommentar
PoW Skrevet 3. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2004 Ok... da har jeg fått svar på det jeg lurt på... Thx alle sammen Lenke til kommentar
Inkognito Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 (endret) Bruker du TP kabel mellom Splitter og Router? Jeg bruker en rar kabel (den er litt flatere) Takk for svar... Siden telefonledningen kom inn i huset via loftet, satte jeg splitteren der, koblet en 10m TP kabel til og strakk den ned gjennom veggen, og satte opp en koblingsboks. Så brukte jeg den 'rare flate' kabelen fra koblingsboksen til modemet. EDIT: jeg var litt sent ute derja Endret 3. mars 2004 av Inkognito Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå