Admin'c Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 fikk denne mailen From : <[email protected]> Sent : Wednesday, March 03, 2004 9:52:36 PM To : ******@******.***** Subject : Re: Approved Your document is attached. (***** has permanently blocked the following potentially unsafe attachment(s): all_document.pif (23 KB) More Info... ) Hva er dette for noe? Lenke til kommentar
ponke Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 (endret) Humm, du er vel klar over at det finnes virus som sender e-poster med avsender-adresse satt til noe annet enn fra den som virkelig sendte den? Det du vil vite her er ip-adressen til avsenderen (se i e-posten, i meldingshodet), og finne ut hvilken ISP mailen kom gjennom... Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Endret 3. mars 2004 av kjello2 Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 jeg fikk virusmail fra [email protected] eller noe sånt for ca 2 dager siden Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 3. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2004 k, har ærlig talt ikke så god peiling på dette. Det overasket meg bare at det kom fra en mailadresse barbara bruker og at jeg fikk det, er jo innom barbara av og til... Hvordan ser man ip etc mailen kommer fra? Lenke til kommentar
NilsJohan Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Jeg har fått tre sånne selv de siste dagene om at jeg har sendt mail med virus til forskjellige steder.. Blant annet til Remax.no... Virker som om det er Netsky.D får jeg får svar om at det var Netsky.D i en mail jeg sendte til dem.. Men, jeg har webmail.. Og da er det ikke så lett å få virus på webmailen Lenke til kommentar
PT Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Men, jeg har webmail.. Og da er det ikke så lett å få virus på webmailen Nei, men folkene du har webmail hos kan få virus Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 (endret) Fikk virusmail fra VG jeg EDIT: Har fått 2-3 til, men de havnet rett i spam-boxen Endret 4. mars 2004 av Loomy Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Jeg har fått tre sånne selv de siste dagene om at jeg har sendt mail med virus til forskjellige steder.. Blant annet til Remax.no... Virker som om det er Netsky.D får jeg får svar om at det var Netsky.D i en mail jeg sendte til dem.. De mailene der er sykt irriterende! Ikke bare er så godt som alle virus laget slik at de faker fra addressa, men de lager masse trafikk når de sprer seg, pluss da disse tullingene som spyr ut mail i retur for å fortelle folk uten infeksjoner at de har virus! Slik jeg ser det er sånne autosvar greier en del av problemet, ikke løsningen. (Beklager avsporingen - fått litt for mange sånne i det siste ) Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 I MyDoom viruset var vel en av meldingene nettopp formulert slik som du nevner her, en beskjed om at du har sendt noen en mail med virus... Det er fake... Fikk en del slike selv, ble mistenksom da jeg så tidspunktet da mailen(e) skulle vært sendt - så jeg sjekket opp både mottaker (som jeg aldri hadde hørt om), klokkeslett (bekreftet mistanken min, maskina var ikke på i den perioden), snakka med web-hosten min, og sjekka tilslutt headern der jeg så at det var totalt fake... Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Er det en melding omtrent som dette? I så fall er det ikke nødvendigvis et virus,men OE(OutlookExpress) er standard-innstilt til å nekte adgang... Siden jeg har et godt oppdatert antivirusprog,har jeg deaktivert dette i OE "Verktøy/alternativer/sikkerhet/Ikke tillat å lagre eller åpne vedlegg som kan inneholde virus" Lenke til kommentar
Term Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Jeg fikk også virusmail i fra barbara...tror det var [email protected]... åpnet den aldri siden det var noe piss som jeg skjønte aldri de ville sende. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Fått 3-4 mailer hver dag med netsky.D den siste uka..irriterende..og jeg får ikke spam på den adressa... Folk må få seg antivirus nå.. Noen måte å finne ut hvem den egentlig er fra så jeg kan få gitt beskjed? TaZ Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Dette er et virus som faker veldig mange adresser, blir nok vanskelig å ta kontakt med noen når det er mange som har viruset. Beste rådet vil nok være å ta i bruk spam filtere som fjerner slike mails Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 (endret) Endret 3. oktober 2007 av neitakk Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Selv begynte jeg å stusse når det kom en slik mail fra, først [noe-jeg-ikke-husker]@frisurf.no, og så fra [email protected]... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 jeg får ikke virus, bare massevis av replies fra diverse mailservere om at mailen jeg sendte ut med virus i ble automatisk blokkert. Da jeg har hotmail, og bruker ikke outlook, + har NAV2003, regner jeg med det er emailspoofing el grande som foregår. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå