Endre Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2004 Men samtidig blir det sluppet ut millioner på millioner av liter med vann ut i havet fra dette vannet hvert år. Med vilje. Har man drikkevann som ikke kommer fra en stor innsjø, derimot, er saken en annen. Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Skrue: Du er ute med pekefingeren igjen ja Var jo du som mente det var moralsk forkastelig å bruke regnvann fra min private brønn på hytta til å strømme konstant igjennom en kjøleblokk ? At vannet ellers hadde rent ned i sjøen 5 minutter etterpå hjalp ikke.. Tar poenget ditt, men synes du bør innse virkeligheten i ting. Klart det er synd at mennesker ikke får nok vann på jorda, men du kan ikke pålegge en bergenser som sitter inne hele dagen pga regnvær om å "spare" på vannet.. det blir for dumt. Alt må sees i en sammenheng. Spesielt når noen lever i et område hvor det regner 285 dager i året og har en midlere luftfuktighet på 60%.... Sløse vann i områder på jorden hvor det er mangel på vann er en helt annen sak. Lenke til kommentar
imastard Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 må sei meg enig med Hondaen. vatnet kjem igjenn uansett.... og dei som vil ha vann i norge har meir enn nokk.. kan ikkje opprette røyr india eller slikt heller Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Det er forskjell på steder i norge ja. Bergen har kanskje alltid nok, jeg tviler ikke på det, men jeg er sikker på at det er flere steder enn Oslo som det flere somre har vært drastisk mangel på drikkevann, og myndigheter har gått ut og oppfordret folk til å spare på alle måter de kan. Jeg selv er sparer ikke akurat på drikkevann, men man trenger ikke å gå lengre enn til danmark der man blir oppfordret til ikke å la vannet rene når man pusser tenner. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 LOL! Der var Hondaen på banen igjen ja! Får vel si "takk for sist", om samme sak! Men som AutoExec sier; Det er jo en viss forskjell, alt avhengig av hvor man bor i landet. At underbitte bergensere antakelig går rundt i konstant fare for å drukne, sier jo litt om nedbørsmengdene på vestlandet. (NB! Bare en hypotese, ingen personrettet påstand her!) Og her i Oslo har det, som AutoExec påpeker, mange ganger vært lagt restriksjoner på drikkevannsforbruket, sommerstid. Og er det så veldig mye bedre i Larvik da? For det er da vitterlig der Farrisvannet ligger, og ikke på vestlandet? Det er selvsagt ingen fare for at noen kommer til å tørste ihjel fordi EnD.r.e skrur opp vannkrana si, det kan selv en gammel tufs som jeg skjønne. Men i prinsippet bør man kanskje tenke litt over konsekvensene, og en kanskje litt lettlivet holdning ovenfor slikt. Det vil nok ikke ha veldig mye å si for meg, men dere som skal leve 60-70 år til kan kanskje bli nødt til å ta slike hensyn etterhvert. Det er kun derfor jeg trekker frem en liten pekefinger..... Lenke til kommentar
Endre Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2004 Og er det så veldig mye bedre i Larvik da? For det er da vitterlig der Farrisvannet ligger, og ikke på vestlandet? Vel, om folk går bananas med vannforbruket om sommeren skjer det nok ikke noe værre enn at vannstanden synker litt ekstra (men det er nok sola som er den værste sløseren), før den stiger igjen før neste sommer. Det er et ganske stort vann. Men, nå var det ikke det denne tråden handlet om da. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Sant nok EnD.R.E, vi får vel hale inn den slakken før den blir for stor. Husker i farten ikke om det har blitt nevnt, men for sikkerhets skyld: Nå som det går mot sommer og høy luftfuktighet, så bør du i alle fall være klar over kondensproblemet som du garantert vil få, om du akter å kjøre så lenge da? Så pakk i alle fall inn blokka og slangene i neoprengummi, ellers går´e gæli! Lenke til kommentar
GSM Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Hvor kan man kjøpe slik neopren gummi? tenker da både på slike til rør isolasjon og "plater" planlegger peltier kjøling og trengergod isolasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå