trn100 Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Hei, Håper noen her kan hjelpe meg med dette... For en del år tilbake brukte vi norske G&R's grensenitt GLINK mot våre sentrale Bull servere i Tyskland. GLINK hadde (og har fremdeles) et suverent scriptspråk og emulerer det meste av terminaler, men i forhold til SAP R/3 som vi i dag bruker, og som har sin egen GUI, savner jeg svært muligheten til å simulere skjermlesning med påfølgende input fra fil... Den gangen kunne jeg bruke GLINK til å korrigere 5000 telefonnummer over natten fremfor å taste det inn manuelt ved hjelp av et enkelt script... Er det noen som vet om noe tilsvarende som kan brukes i forhold til SAP? SAP GUI 6.2 har et eget scriptspråk som jeg hverken kjenner eller egentlig kan bruke da dette krever tillatelser jeg ikke har... Hva jeg har er et kunderegister i SAP med vel 2000 x 5 = 10000 poster med gal informasjon samt like mange filer med riktig informasjon... Er det noen som vet om et eller annet hjelpemiddel jeg kan bruke for å unngå å taste inn alt dette manuelt??? En eller annen løsning som kan lese info fra en fil i et eller annet format og deretter klikke/trykke (simulere tastetrykk) for deretter å vente på et et gitt skjermbilde/felt, lese informasjonen fra en lokal fil, taste denne inn og deretter lagre posten??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå