Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
:dontgetit:

Har et problem.....

 

Har laget et program i VB, men har lagt inn passord som jeg ikke husker.

 

Noen som kan hjelpe meg?

 

Theobal :roll:

Åpne filen i notepad. Er vel sånn at man kan se alle varibler der.

Hmm

Som sagt kommer jeg ikke inn på fila i det hele tatt. Blir vel noe vanskelig da.... :dontgetit:

Lenke til kommentar

En hex-viewer skulle kunne vise alle string variabler i programmet. Noen ganger kan det bli litt vanskelig å vite hvor teksten befinner seg, og du må bruke en debugger.

 

Hva mener du egentlig med at du ikke kommer inn på filen? Vil den ikke åpne seg i windows? Prøv da med f.eks dette programmet, eller brukt google og søk etter "hex viewer".

Lenke til kommentar
det er en exe fil .. den kan ikke bare åpnes med notepad sopp..

vi vet ikke om han har kryptert kodene eller hva han har.. om han har beskyttet kompileringen etc

Hvem snakker du til? Uansett er det vel ingen grunn til å være frekk i kjeften, det var vel bare et forslag?

I mange tilfeller kan man bare gå inn i notisblokk å plukke ut det man trenger. :yes:

Lenke til kommentar
det er en exe fil .. den kan ikke bare åpnes med notepad sopp..

vi vet ikke om han har kryptert kodene eller hva han har.. om han har beskyttet kompileringen etc

Jo, man kan åpne omtrent alle filer i notepad din sopp!

 

btw, hvordan passord er det du snakker om? kommer det opp en input boks eller er det en fil på pc'en det skrives inn i?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
For å åpne passordbeskyttete filer tror jeg det går an å bruke cmd.exe.

 

Run -> cmd.exe -> C:\mappe\ ->edit program.exe

 

Der kan du se hele koden og sannsynligvis finne passordet ditt :D

Der ser hvertfall jeg akkurat det samme som i notepad.. Koder får du ikke ut av en exe fil sånn uten videre.

 

Er det noe som heter "passord beskyttet fil"? jeg kan hvertfall åpne alt i notepad..

Lenke til kommentar
For å åpne passordbeskyttete filer tror jeg det går an å bruke cmd.exe.

 

Run -> cmd.exe -> C:\mappe\ ->edit program.exe

 

Der kan du se hele koden og sannsynligvis finne passordet ditt :D

Der ser hvertfall jeg akkurat det samme som i notepad.. Koder får du ikke ut av en exe fil sånn uten videre.

 

Er det noe som heter "passord beskyttet fil"? jeg kan hvertfall åpne alt i notepad..

Siden cmd.exe er "DOS-basert" tror jeg ikke den tolker "koder" som passordbeskyttelse ol.

 

Bare min teori

Lenke til kommentar

CMD.exe er riktignok DOS-basert, mer korrekt en DOS-emulator, men hva som virkelig gjelder er programmet. EDIT.exe tolker ikke dataen i filen annerledes enn Notepad fordi begge bruker ACII. Skal du se instruksjonene må du ha en dissassembler eller kunne lese maskinkode.

Endret av aadnk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...