JonnyHZ Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Siden det er så mange forskjellige rambrikker der ute (fabrikater),lurer jeg på hva som er bra - bedre - best. Trenger litt hjelp til dette da jeg er "kremt" litt grønn på dette med minne Lenke til kommentar
Richard`n Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 (endret) Jeg anbefaler crosair twinx, jeg har et par av disse og til forskjell fra unnamed versjoner av rambrikker jeg har hatt før virker disse raskere, og jeg har også hatt mindre windowsproblemer med disse eks. som at windows "henger" seg. Du finner også tester av rambrikker på "test" linkene som forhåpentligvis vil gi deg mer info. Endret 3. mars 2004 av ajohn_richard Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Jeg anbefaler crosair twinx, jeg har et par av disse og til forskjell fra unnamed versjoner av rambrikker jeg har hatt før virker disse raskere, og jeg har også hatt mindre windowsproblemer med disse eks. som at windows "henger" seg. mener du LL versjonene da? Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 jeg har sikla litt på et par corsair twinx pc3200LL 1024mb men de er for øyeblikket DYRE Nesten 500,- over normalen dette kommer av ekstreme ram priser eller no Lenke til kommentar
Endre Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Ingen vits i å betale slik blodpris for CH-5. Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Ingen vits i å betale slik blodpris for CH-5. mulig men kan du komme med noen andre konkrete forslag? Lenke til kommentar
JonnyHZ Skrevet 3. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2004 Jeg anbefaler crosair twinx, jeg har et par av disse og til forskjell fra unnamed versjoner av rambrikker jeg har hatt før virker disse raskere, og jeg har også hatt mindre windowsproblemer med disse eks. som at windows "henger" seg. Du finner også tester av rambrikker på "test" linkene som forhåpentligvis vil gi deg mer info. Skulle kanskje sett under "test" før jeg startet denne tråden.Fant veldig mye nyttig der,men er selvsagt ute etter andre sine erfaringer også. Hvorfor er enkelte brikker så j¤¤¤¤g dyre???Hva gjør dem som ikke andre gjør?Tenker ikke på hastighets-forskjellen,men 2 brikker med lik hastighet-like data og den ene DOBBEL SÅ DYR som den andre.Merkevarer? Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Tenker ikke på hastighets-forskjellen,men 2 brikker med lik hastighet-like data og den ene DOBBEL SÅ DYR som den andre.Merkevarer? Merket har vel noe å si på prisen men så er merkeram en del bedre enn no name ram da Lenke til kommentar
Endre Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 mulig men kan du komme med noen andre konkrete forslag? Twinmos m/ Winbond feks. har de samme chippene, ingen sak å skru ned timings til 2-3-2-6 (samme som 3200LL v1.2). Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Hadde jo vært lurt om du fortalte hvilken masin de skulle brukes til . er det en p4 , xp eller A64 har du tenkt å klokke osv Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Det er alltid en sammenheng mellom kvalitet og pris. Vil du ha kvalitetsbrikker, som ikke skaper seg, kjøp dyre. Er det ikke så nøye om de er stabile og av god kvalitet, kjøp billig ram. Har selv corsair 3200LL og har ikke hatt noen problem. Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Hadde jo vært lurt om du fortalte hvilken masin de skulle brukes til . er det en p4 , xp eller A64 har du tenkt å klokke osv vet ikke med trådstarteren men jeg har en p4 3.0c med Abit ic7-g og no apache dritt 512 ram lagde en test med forskjeller med en og to sånne brikker og fant ut at jeg må få meg noen nye... prisene er stive nå så jeg tror jeg venter litt Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Hadde jo vært lurt om du fortalte hvilken masin de skulle brukes til . er det en p4 , xp eller A64 har du tenkt å klokke osv vet ikke med trådstarteren men jeg har en p4 3.0c med Abit ic7-g og no apache dritt 512 ram lagde en test med forskjeller med en og to sånne brikker og fant ut at jeg må få meg noen nye... prisene er stive nå så jeg tror jeg venter litt Kan jo nevne at på akkurat det oppsettet der var jeg mest fornøyd med Geil og OCZ Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Hadde jo vært lurt om du fortalte hvilken masin de skulle brukes til . er det en p4 , xp eller A64 har du tenkt å klokke osv vet ikke med trådstarteren men jeg har en p4 3.0c med Abit ic7-g og no apache dritt 512 ram lagde en test med forskjeller med en og to sånne brikker og fant ut at jeg må få meg noen nye... prisene er stive nå så jeg tror jeg venter litt Kan jo nevne at på akkurat det oppsettet der var jeg mest fornøyd med Geil og OCZ kan du gi meg noen linker til noen konkrete forslag? Lenke til kommentar
JonnyHZ Skrevet 5. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2004 Hadde jo vært lurt om du fortalte hvilken masin de skulle brukes til . er det en p4 , xp eller A64 har du tenkt å klokke osv Grunnen til dette spørsmålet er at undertegnende vurderer å bygge et 64bit-system.Vil da "kline til" med skikkelig kvalitet av alt.Om det blir noe av ennå vet jeg ikke.Er jo ikke så mye som er forberedt på dette ennå. Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Vil også anbefale å kjøpe kvalitetsram. Har aldri gjort det før, men på det nåværende tidspunkt er det ikke snakk om å gå tilbake til billigere merker. Personlig er jeg Corsair fanboy, men kan nok se meg enig i at OCZ kan være noe å satse på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå