Gå til innhold

Hvor mye watt på strømforsyningen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er det du sier for noe Camron? Hvis dine uttalelser kommer til å bli standard her på forumet er det bare å drite i å stole på noe som helst! En PSU yter for F aen ikke 130% av standard! Det som er oppgitt på PSU er faktisk maks effekt! Av og til er det også slik at de tester hva hver rail kan yte maks hver for seg, også legger de sammen det. Dette blir langt ifra det som er den faktiske ytelsen til en PSU. Et horribelt eksempel på at man faktisk oppgir mer effekt enn det som er virkelig, er Q-Tec med sin "550W". Den yter langt ifra så godt. Det sier seg egentlig selv til den prisen den blir solgt for.

Det som er kjekt med store vifter i PSU er at store vifter kan flytte like mye luft som mindre, men på lavere turtall, altså ved mindre støy.

Hvis du, trådstarter, vil ha en bra PSU du kan ha i lang tid fremover vil jeg anbefale deg å kjøpe en litt kraftigere enn 300W til 400W. Jeg ville kjøpt en 500W eller 550W (i alle fall noe i den duren). De er ikke så veldig mye dyrere.

Lenke til kommentar
Hva er det du sier for noe Camron? Hvis dine uttalelser kommer til å bli standard her på forumet er det bare å drite i å stole på noe som helst!

Psycho: Du går hard ut!

Men akk så nødvendig. Cameron uttaler seg skråsikkert om ting han helt klart ikke har peiling på, og da er det bare vel og bra at noen står klar for å vise hvor skapet skal stå.

Lenke til kommentar

Joda, går vel an å ordlegge seg annerledes, men bastante uriktige påstander er noe herk. Selv har jeg veldig lite peiling på strømforsyninger og kunne nok kjøpt en påstand om at enkelte strømforsyninger leverer mer enn spesifisert.

Lenke til kommentar

Hehe, jeg er nok litt enig i det som blir sagt her. Jeg har hørt det noen ganger før nå, og jeg må skjerpe meg. Jeg må utvikle meg selv også, ikke bare trykke nybegynnere (som jeg selv er) ned i bakken.

Dog, jeg står for det jeg sa.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke det har så mye å si syar2003. Den luften som er i PSU blir tross alt blåst ut med en gang. Det er kanskje værre hvis man skal ha vannkjøling i PSU eller kjører viftene på mye lavere hastighet.

ikke si det ikke si det... PSUen min er bare 300 watt og er under rimelig hard belastning (godt over 350 ifølge jscustompcs) Og da blir den varm. Jeg måtte sette på en ekstra vifte på den for ellers så økte den systemtempen med 10-15 grader...

Lenke til kommentar

Kjøpte meg dette AOpen H700B, 350W

Etter hva jeg vil putte i kassen kommer det på ca 550w i strøm.

Tenke jeg ville oppgradere til 400w fra fsp-group, kunne tenke meg større strømforsyng men siden den største er på 400w og med 120mm vifte så blir det kanskje denne, om ikke fsp kommer med en større snart.

så vil jeg få problemer egentlig ?

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke det har så mye å si syar2003. Den luften som er i PSU blir tross alt blåst ut med en gang. Det er kanskje værre hvis man skal ha vannkjøling i PSU eller kjører viftene på mye lavere hastighet.

ikke si det ikke si det... PSUen min er bare 300 watt og er under rimelig hard belastning (godt over 350 ifølge jscustompcs) Og da blir den varm. Jeg måtte sette på en ekstra vifte på den for ellers så økte den systemtempen med 10-15 grader...

Wow! Du hadde ikke gjort noen ting med PSU fra før av? Fjernet en vifte eller liknende? ;) Har du vifter i kabinettet?

Dette kan være kjekt å vite for meg! Beklager syar2003, du hadde kanskje rett likevel. :blush:

Edit: Men jeg må si at jeg tror ikke noe på at systemtempen kunne stige med 10 til 15C, det er ekstremt og umulig for meg å skjønne.

Endret av PsychoPat
Lenke til kommentar

Alle side veggene på psuen avgir varme .

Og psu sitter tross alt inni kabinettet like over og ikke

langt unna cpu kjøleren heller.

Dette er forøvrig et bevist faktum , ville ikke skrevet det ellers .

Og en annen ting med PSU ,skaff en som har vifte i bunn i

innsiden av kabinettet .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...