Gå til innhold

Dual p3 1330 mhz

Anbefalte innlegg

har veldig lyst til å kjøpe en Dual 2x1330 mhz P3 oppsett..

vil dette funka bra til spill, nå som de støtter Hyperthreading technology må de da støtte dual oppsett oxo?

to P3 høres så koselig ut i dualoppsett :love:

hilsen axel

Endret av GRendal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har veldig lyst til å kjøpe en Dual 2x1000 mhz P3 oppsett..

vil dette funka bra til spill, nå som de støtter Hyperthreading technology må de da støtte dual oppsett oxo?

to P3 høres så koselig ut i dualoppsett :love:

er 1000 mhz det høyeste p3`en kom?

hilsen axel

Det siste P3 kom med var en 1,33ghz.Det ryktes om en 1,4ghz,men tror det var noe mer enn en vanlig P3-prossesor.

Lenke til kommentar

Det finnes trolig ikke en ting en P4 3.2C ikke er kjappere på enn dual P3 1.4GHz. Ellers er P4'en billigere, har hovedkort med støtte for "billig" DDR-SDRAM og endel andre nymotens saker som gigabit LAN, USB2, firewire, S-ATA o.l.

Med mindre du får P3'ene brukt (og svinebillig) så styr unna.

Lenke til kommentar

Jeg hadde dual P3 933MHz (133MHz FSB) system for noen år siden som fungerte greit nok, men jeg fikk helt elendig ytelse grunnet flaskehals i bl.a. minnekontrolleren. Fikk altså utnyttet den andre prosessoren veldig lite og ytelsemessig var systemet mitt ikke i nærheten av et single Athlon 1.1GHz system som på det tidspunket kostet mindre enn halvparten av mitt system :wallbash:

Lenke til kommentar

Savner fortsatt min Dual P3 600Mhz :roll: (Kostet 50k i 1999)

Som arbeidsmaskin hvor du kjører mange programmer samtidig så gir Dual CPU en overlegen følelse selv om de ikke er like raske som single systemer.

Men som hjemme PC eller spill PC så er Dual ikke noe god løsning (koster mer enn ytelsen kan forsvare), med mindre du har spesielle behov (f.eks video redigering).

Hvis du skal kjøpe Dual P3 nå, så bør du for det første ha en grunn til at du trenger en slik maskin, og dernest bør den være billig.

Du kan sette sammen en rask single AMD maskin for 2-3000,-. Du kan til og med få en ny Dual maskin med litt mekking av billige Duron CPU'er. Under 2500,- for et MPX hovedkort og to Duron Applebred CPU'er som kan kjøres på 1.8 - 2.0 Ghz :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...