Gå til innhold

Windows finner ikke lydkortet

Anbefalte innlegg

Da jeg har opplevd visse problemer som hakkete og klikkende lyd i det siste, valgte jeg å ominstallere Audigy 2-driverne. Tidligere har dette vært løsningen på denslags, og det har virket hver gang. Imidlertid kom feilene stadig igjen, og det fikk meg på tanken om å bruke Driver Cleaner. Kanskje ville jeg få en mer stabil lyd om jeg renset opp i registeret? Jeg prøvde, men det skapte desverre et nytt problem: Driverne kunne ikke finne lydkortet. Når jeg skulle installere dem, fikk jeg meldingen nedenfor.

Setup could not detect any Sound Blaster Audigy 2 on your system.

Please ensure that your Sound Blaster is properly installed before running this Setup program.

Setup will now exit.

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med dette. Kan noen hjelpe meg? På forhånd takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finn den enheten som er lydkortet i enhetsbehandling, velg innstaler ny driver eller noe i den duren. Ta har diskett, og på driverCDen, eller i folderen der du unzippet vil du finne inffiler som inneholder informasjonen for å installere driverene. Pass på å få for riktig OS. Når du har installert driveren på denne måten kan du prøve setup.exe

Lykke til!

Lenke til kommentar

Nytt problem. Jeg kom til konklusjonen at formatering var eneste utvei. Men hvordan gjør jeg det i Windows XP?

Jeg har formatert tidligere, men da i Windows 98. Der kunne man starte maskinen i MS DOS-modus, og dermed unngå å åpne Windows før formateringen. Hvordan skal jeg unngå det i XP? Dette er essensielt for å kunne formatere C:. Noen som vet?

Lenke til kommentar

Boot fra win-xp cd`en

1 tips er ved første spørsmål du får velger du instaler , ved andre spørsmål tar du reparer , har du flaks fikser instalen feilen du har fått og forandrer ikke noe på oppsettet ditt som du har pr.dags dato. :thumbup:

Endret av zippy
Lenke til kommentar

-Sett inn XP-cd'en.

-Restart pc'en.

-Gå inn i bios og sjekk at det er valgt å boote fra cd-rom før harddisk (hdd1).

-Lagre innstillingene og restart.

-Pc'en booter nå fra xp-cd'en og du kan derifra velge om du vil reparere windows eller installere pånytt.

Slik pleier jeg å gjøre det, enkelt og greit :)

Lenke til kommentar

har du prøvd andre/eldre drivere?

hadde noe lignende selv med Live-kortet mitt som bare funka med en driver

Har 2 identiske(Samme dato.) liggende på en dvd, men det er bare den ene som funker med creative audiohq(Og det trenger jeg for å få lyd i bak-høyt.'a)

Endret av Lautsprecher
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...