Lord_Linus Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 (endret) Hei! Driver å prøver å lære meg php og mysql. Har lært en del, men sitter nå fast. Problemet er: Har lagd en database som inneholder noen vitser, har ved hjelp av php klart å "ringe" opp databasen og fått dem fram. Har lagd en kode som gjør at jeg kan legge inn vitser ved hjelp av php, eneste problemet er at etter at jeg har skrevet inn vitsen i tekstboksen og trykker submit, så laster den siden men, da skulle den første siden med alle vitsene inkl den jeg nettopp har lagret ha kommet fram, men dette skjer ikke, alt som kommer fram er en tom tekstboks. Kan noen hjelpe meg. Her koden som jeg har skrevet: <?php // if the user wants to add a joke if (isset($addjoke)) : ?> <form action="<?php echo($php_self); ?>" method=post> <p>Type your joke here:<br> <textarea name="joketext" rows=10 cols=40 wrap> </textarea><br> <input type=submit name="submitjoke" value="submit"> </form> <?php else: //connect to the database server $dbcnx = @mysql_connect("localhost", "Lord_Linus", "*****") ; if (!$dbcnx) { echo( "<p>Unable to connect to the " . "database server at this time.</p>" ); exit(); } //select the jokes database if (! @mysql_select_db("jokes") ) { echo( "<p>Unable to locate the joke " . "database at this time.</p>" ); exit() ; } //if a joke has been submitted, // add it to the database. if ("submit" == $submitjoke) { $sql = "insert into jokes set " . "joketext='$joketext', " . "jokedate=curdate()"; if (mysql_query($sql)) { echo("<p>Your joke has been added.</p>"); }else{ echo("<p>Error adding submitted joke: " . mysql_error() . "</p>") ; } } echo("<p> Here are all the jokes " . "in our database: </p>"); // Request the text of all the jokes $result = mysql_query( "select joketext from jokes"); if (!$result) { echo("<p>error performing query: " . mysql_error() . "</p>") ; exit() ; } //display the text of each joke in a paragraph while ( $row = mysql_fetch_array($result) ) { echo("<p>" . $row["joketext"] . "</p>"); } //when clicked, this link will load this page // with the joke submission form displayed echo("<p><a href='$php_self?addjoke=1'>" . "add a joke!</a></p>"); endif; ?> Takk for all hjelp. Er helt n00b på dette. Endret 4. mars 2004 av Lord_Linus Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 3. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2004 (endret) Ikke legg ut passordet ditt i klartekst... Det var vel ikke akkurat noe sjakk trekk nei.. Endret 4. mars 2004 av Lord_Linus Lenke til kommentar
???????? Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Er register globals off? eller må du bruke $_GET, $_POST eller $_REQUEST på variabler fra et skjema. Bruke $_GET['FeltNavn1'] hvis method="get" i skjemaet. Er den post bruker du $_POST['FeltNavn1'] Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 4. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2004 Er register globals off?eller må du bruke $_GET, $_POST eller $_REQUEST på variabler fra et skjema. Bruke $_GET['FeltNavn1'] hvis method="get" i skjemaet. Er den post bruker du $_POST['FeltNavn1'] glemte å legge ved den delen av koden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå