Gå til innhold

RedHat eller Mandrake?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Red Hat har et fett design i 7.2, men de kommer ann på hva slags "window" man bruker. Red Hat finnes også i norsk, noe som sikkert vil gjøre det enda lettere for deg.

Jeg har følgende Linux, hvis du ønsker noe:

-Red Hat Linux 7.2

-Mandrake Linux 7.1

-ASP Linux 7.2

Ganske enkelt, jeg har alle Linux på PC`en.

Men jeg har Red Hat, og installerte ASP Linux, før og det virket svært bra! Der er det noen folk som virkelig har satt seg ned for å lage noe bra!

Linux er uhyre avansert i seg selv, bare så du vet det. "Don`t fuck with Linux". Den kan fucke hele systemet ditt.....

Med vennlig hilsen

Kalle

Lenke til kommentar

Takker så mye for svar.

Jeg har nå lastet ned Mandrake 8.2, men har ikke lagt det inn ennå. Påske-prosjekt hvis det blir dårlig vær! :wink:

Noen Norsk Linux kunne jeg ikke tenkte meg. Jeg har problemer nok med å forstå Norsk Windows...

Happy hunting!

SpirreVipp

One OS to rule them all,

one OS to find them,

one OS to bring them all

and in the darkness bind them.

[ Denne Melding var redigert av: SpirreVipp på 2002-03-25 13:57 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-25 13:39, eXpanium skrev:

Linux.. er det vanskelig? har aldri sett det!

er det ikkje sånn at du må skrive masse "root" greier og sånn for å gjere noke i det heile tatt!

Det velger du selv. Mandrake f.eks. er en enkel(alt er relativt) distribusjon som gir deg mulighet for både Point-n-click, og vanlig "hacking"(i en terminal).

Mange Linux-distroer er alt for vanskelige for "vanlige" brukere, men de er heller ikke laget for disse.

Test Mandrake. Det er en utmerket distro for folk som er helt ferske i Linux. Siden det er en Linux-distro, kan du selvfølgelig gjøre alt annet når du blir flinkere etterhvert. Mandrake kommer med KDE, som ligner mye på M$ Explorer. De store forskjellene er at KDE er mer konfigurerbart enn Exploder, og i Linux er ikke brukergrensesnittet en intergrert del av operativsystemet. Her ligger det oppa resten av OS'et(Ligner litt på hvordan Window$ 3.11 var over DOS) uten at du merker noen store forskjeller(som nybegynner).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...