SpirreVipp Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 Jeg tenkte jeg skulle sette opp en PC med Linux på bare for gøy. Har jobbet veldig lite med Linux og må ha noe som er enkelt og begynne med. Noen forslag? Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 Har ikkje prøvd Red Hat, men Mandrake er iallfall veldig enkelt. Brukar for tida versjon 8.2 (som har litt færre bugs enn 8.1) Lenke til kommentar
CuLpos Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Red Hat har et fett design i 7.2, men de kommer ann på hva slags "window" man bruker. Red Hat finnes også i norsk, noe som sikkert vil gjøre det enda lettere for deg. Jeg har følgende Linux, hvis du ønsker noe: -Red Hat Linux 7.2 -Mandrake Linux 7.1 -ASP Linux 7.2 Ganske enkelt, jeg har alle Linux på PC`en. Men jeg har Red Hat, og installerte ASP Linux, før og det virket svært bra! Der er det noen folk som virkelig har satt seg ned for å lage noe bra! Linux er uhyre avansert i seg selv, bare så du vet det. "Don`t fuck with Linux". Den kan fucke hele systemet ditt..... Med vennlig hilsen Kalle Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Linux.. er det vanskelig? har aldri sett det! er det ikkje sånn at du må skrive masse "root" greier og sånn for å gjere noke i det heile tatt! Lenke til kommentar
ViperGTS Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Nei, må ikke skrive root greier for at det skal fungere...bare hvis du skal gjøre om noen sys.innst. osv. Men i linux er det slik at du må taste veldig mye(for å installere feks). Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 25. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2002 Takker så mye for svar. Jeg har nå lastet ned Mandrake 8.2, men har ikke lagt det inn ennå. Påske-prosjekt hvis det blir dårlig vær! :wink: Noen Norsk Linux kunne jeg ikke tenkte meg. Jeg har problemer nok med å forstå Norsk Windows... _________________ Happy hunting! SpirreVipp _________________ One OS to rule them all, one OS to find them, one OS to bring them all and in the darkness bind them. _________________ [ Denne Melding var redigert av: SpirreVipp på 2002-03-25 13:57 ] Lenke til kommentar
TiaZzz Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Quote: On 2002-03-25 13:39, eXpanium skrev:Linux.. er det vanskelig? har aldri sett det!er det ikkje sånn at du må skrive masse "root" greier og sånn for å gjere noke i det heile tatt! Det velger du selv. Mandrake f.eks. er en enkel(alt er relativt) distribusjon som gir deg mulighet for både Point-n-click, og vanlig "hacking"(i en terminal). Mange Linux-distroer er alt for vanskelige for "vanlige" brukere, men de er heller ikke laget for disse. Test Mandrake. Det er en utmerket distro for folk som er helt ferske i Linux. Siden det er en Linux-distro, kan du selvfølgelig gjøre alt annet når du blir flinkere etterhvert. Mandrake kommer med KDE, som ligner mye på M$ Explorer. De store forskjellene er at KDE er mer konfigurerbart enn Exploder, og i Linux er ikke brukergrensesnittet en intergrert del av operativsystemet. Her ligger det oppa resten av OS'et(Ligner litt på hvordan Window$ 3.11 var over DOS) uten at du merker noen store forskjeller(som nybegynner). Lenke til kommentar
Borf Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 eg vil anbefal mandrake har sjølv nettop starta å bruke linux bruker mandrake heime og har red hat på skulen, eg synest det er enklere med mandrake enn red hat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå