DDFC Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 (endret) har en kamerat som nettopp ha bygd seg en pc med Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sort EPoX EP-8RDAE hovedkort for Socket A DDR AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz osv han får ikke biospip (boot), grønn led for strøm til hk eller annen feilmelding er det noen som vet hvordan man sjekker om atx strømforsyninger er ok? han har målt bryteren til kabinettet (power on foran) med multimeter noen som har tips? BM: Haster... Endret 3. mars 2004 av DDFC Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 er vel noe som sitter for løst da? Lenke til kommentar
DDFC Skrevet 3. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2004 har sjekket begge strømledningene epoxen bruker både vanlig kontakt og 4 leders kontakt Lenke til kommentar
brillan Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 (endret) Jumpstart psu og se om det er den det er feil med. Edit: Syk klokk du har på den 2500 din. vcore har du? Endret 3. mars 2004 av eXploid Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 (endret) Jævlig "lur" feil er at man bruker de gamle USB ledninga fra det gamle HK til ekstra uttak bak på det nye. Disse skifter polkonfig. fortere enn jeg bytter sokka mine. 5v blir da kortsluttet og PSU gir ut null. Nappe`n ut og alt er vel ? Jeg har ikke flere dumme forslag enn å måle om det er no`spenning ut fra PSU. Endret 3. mars 2004 av finnipinni Lenke til kommentar
DDFC Skrevet 3. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2004 hvordan jumpstarter man en psu ? overklokking ?? ikke meg nei xp 2500 som fortsatt er xp2500 (1.83) Lenke til kommentar
brillan Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 hvordan jumpstarter man en psu ? overklokking ?? ikke meg nei xp 2500 som fortsatt er xp2500 (1.83) Ok. Trode du hadde klokka den. Jumpstart Lenke til kommentar
torstein_a Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 det kan ha noe å si med de LED ledningene å gjøre. Står de feil skjer ingenting. ( LED-ledinger de små ledningene du må feste på hovedkortet for at av/på knappen skal fungere, reboot knappen OSV.OSV) Lenke til kommentar
DDFC Skrevet 3. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2004 tusen takk skal ringe til mandal for å hjelpe ham i gang.. håper dette hjelper ps bor i drammen så det er litt vanskelig å se hva som er feil... Lenke til kommentar
torstein_a Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 sjekk bygge pc guiden her på hardware. Den er til veldig god hjelp, jeg brukte den når jeg bygde pc ( en uke siden) og alt gikk bra bare følg annvisningene.!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 OBS. Jumpstart : Hvis PSU har kutta spenninga pga en alvorlig feil, vil et jumpstartforsøk kunne få fatale følger ! Prøv å unnga den løsningen. Sjekk umuligheter også. En jeg kjenner hadde klart å snu minnene 180¤ ! Da skjedde dette. Det nevnes også styrepluggene nede til høyre på HK. Disse må så både riktig sted og riktig vei. Lenke til kommentar
DDFC Skrevet 3. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2004 Jævlig "lur" feil er at man bruker de gamle USB ledninga fra det gamle HK til ekstra uttak bak på det nye. Disse skifter polkonfig. fortere enn jeg bytter sokka mine. meget bra svar det var chiftec sitt fromtpanel som gjorde at strømforsyningen ikke ville starte vi skal studere den litt rotete usb og fw pdf'en fra produsenten og ta de en annen gang takk for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå