Gå til innhold

Ny kjøleblokk fra Swiftec

[nicko]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Hei!

Nå har jeg fått startet opp maskinen, og alt ser ut til å fungere imponerende bra... MEN:

Chipsettet mit holder på å brenne opp! Tror temperaturen legger seg på omtrent 55-60 grader (Uten at jeg skal si det for sikkert). Før vannkjølings installasjonen lå denn på rundt 40-45 tror jeg. Noen som har noen logisk forklaring? Jeg tenker i de baner at det nå ikke er noe særlig luft sirkulasjon der...

Uansett, for å droppe det problemet, kan jeg rapportere at idle temperatur i følge motherboardet mit (Jeg tror faktisk dette er noen grader for høyt) er omtrent 29 grader. Avlest chassis temperatur er 25 grader, men dette tror jeg også er omtrent 5 grader for høyt (Har en digi.doc som viser 20 i chassis). Uansett skal jeg ikke si noe av dette for sikkert, hvertfall ikke intill jeg har merket om chipsettet begynner å ryke eller ikke...

Summa summarum vil jeg si at denne kjøleren er god, og med to 120mm enermax vifter på hayden radiatoren begynner dette å bli sikkelig bra. (Eheim 1048 pumpe). Sammenlignet med GlobalWin CAKII-38 vifta som Tom's hardware målte til 59 dBa (Angtit støynivå er likevell mindre, hvilket jeg må si jeg tror på) kjøler denne løsningen omtrent 10 grader bedre og viftene kan stilles ganske stille... (Gjenstår enda å skru på kabinett veggene, så får se hvor stille det blir...)

Bilder etc. kommer snart :smile:

Lenke til kommentar

Jeg hadde tenkt på den blokka selv...

Kanskje med en Max. Perf radiator fra 3dfxcool.no istedenfor den du har.. Tror det kan bli ganske bra. Syns de kobberblokkene ser så stursselige ut (no offence alle sammen) i forhold til Swiftec. Serlig den i Prowaterkitet.

Noen som har prøvd denne blokka med Max. Perf. Radiatoren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...