Black Star Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Dette forumet oversvømmes til tider av folk som har dårlige erfaringer med en eller annen web-shop. De klager over at web-shops glemmer å overføre penger tilbake til ens konto for noe en har returnert, de klager over at en web-shop har glemt å sende de noe... de klager generelt over det meste. Men når det går i deres favør... ja, da holder de kjeften og smiler lurt... det virker rett og slett som om de ikke godtar at andre glemmer ting på deres bekostning, men når det går i deres egen favør... ja da holder de kjeft og er mer uærlige enn en web-shop som kanskje har glemt å overføre penger helt til kunden purrer på de. Tenk litt, Brannslange. Bruk hodet, hvis du klarer. Er du ett menneske med normal empati, så sender du varen tilbake. Beholder du den, er du en tyv og tenker kun på deg selv... uavhengig om Komplett vet om det eller ikke. Lenke til kommentar
andm Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Har ikke noe med Komplett a gjøre, men jeg bestilte 2 Nintendo 64-spill fra en Internett-butikk for et par år siden. Tilsendt fikk jeg 2 eksemplarer av det samme spillet (kostet faktisk 700-800 kr). Jeg ble aldri kontaktet for noe som helst, så jeg regner med at butikken gjorde en feil. Jeg var ganske slem og utnyttet feilen butikken hadde gjort og beholdt den ene spillet og solgte det andre... Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Sender du en mail til Komplett så vil jeg tro de refunderer deg fullt ut for porto og sikkert andre omkostninger som tellerskrittene samtalen koster deg og kaloriene bruker til postkontoret. Jeg tror ikke de lar deg være økonomisk skadelidende for deres feil. Det er ikke sant. Jeg returnerte to varer på to forsendinger (lang historie...) til komplett pga. feilinformasjon på websidene og tror du jeg fikk noe porto overhodet tilbake (det inkluderer varen til meg og fra meg) Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Jeg returnerte to varer på to forsendinger (lang historie...) til komplett pga. feilinformasjon på websidene og tror du jeg fikk noe porto overhodet tilbake (det inkluderer varen til meg og fra meg) Sendte du med ett brev med ditt navn, kontonummer, og med informasjon om at du ønsket porto tilbake? Lenke til kommentar
Ringnes-slave Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Jeg returnerte to varer på to forsendinger (lang historie...) til komplett pga. feilinformasjon på websidene og tror du jeg fikk noe porto overhodet tilbake (det inkluderer varen til meg og fra meg) Sendte du med ett brev med ditt navn, kontonummer, og med informasjon om at du ønsket porto tilbake? Personlig har jeg hatt flere episoder hvor jeg har returnert varer til komplett pga. feilsending. Jeg har de fleste gangene bedt om å få refundert porto og evt. andre utlegg, men har jeg fått det ? Nei. Unntaket, som jeg tar som ett håp på at de har endret seg til det bedre ( evig optimist ), er den saken jeg har hatt med dem nå, hvor jeg bestilte varer for ca.3500kr. Etter mye venting fikk jeg pakkene, men til min fortvilelse var det ingenting av det jeg hadde bestil oppi eskene. Tok en rask regning, og fant ut at det var varer for over 11000 kr i dem. Falt det meg inn å beholde dem ? Tanken falt meg selvfølgelig, jeg er bare ett menneske, og det var jo varer for nesten 4 ganger det jeg hadde betalt for. Men som det ærlige menneske jeg er sendte jeg mail med forklaring, og returnerte pakkene til komplett. Masse rot fulgte. Bla. har komplett solgt ut varene mine ( Er det brannslange som har fått dem ??????? ), og nye kommer ikke inn igjen. Men tilslutt tok en ny kar over inne hos komplett, og jeg har fått pengene mine tilbake, pluss lovet gratis frakt på neste ordre jeg gjør, pluss en liten rabatt på ene tingen jeg bestilte og senere har fått. Mine varmeste tanker til JFH hos komplett, som fikk ryddet opp, og som burde få prosenter av alle pengene jeg bruker hos komplett i året. Brannslange.... send pakken tilbake. Det kan være noen som venter på den, og kanskje du får litt ekstra slik jeg har fått nå Har du ikke lært noe av Star Wars og andre filmer. Det gode seirer tilslutt. Det tar bare litt tid Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2004 Tipper folka på komplett lo seg skakk når dem oppdaget at en luring returnerte pakken med varer for 11.000 kr som hadde blitt feilsendt.. Lenke til kommentar
Komplett.no Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 (brannslange Skrevet 10/03/2004 : 09:02)Tipper folka på komplett lo seg skakk når dem oppdaget at en luring returnerte pakken med varer for 11.000 kr som hadde blitt feilsendt.. Vel, da tippet du feil. mvh Komplett.no Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 (endret) Har opplevd dette selv, med ett par hodetelefoner fra komplett.no Ringte dem og de sa at bare skulle beholde det ekstra settet.. takk gud for det, for en dag etterpå røyk det ene settet.. Får man en pakke for mye, som man egentlig ikke skulle ha hatt, så bør man absolutt kontakte avsender og spørre dem om dette er rett og evt hva man skal gjøre. Det kan komme deg til gode en annen dag da det virkelig kniper.. Endret 10. mars 2004 av Morpheus^ Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2004 Vel, da tippet du feil. Skal dette være en spøk? Lenke til kommentar
viggo Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Brannslange, jeg er glad jeg ikke kjenner noen som deg. Lenke til kommentar
M-BS Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Har ikke lest gjennom hele tråden, men dette er i alle fall mitt svar på spørsmålet om foreldelse av Kompletts krav: Det foreldes sannsynligvis aldri, sålenge den hypotetiske personen vet at han/hun ikke eier "en pakke for mye". Noe annet blir det om den hypotetiske personen gir "en pakke for mye" i gave til en kompis som ikke vet at pakken egentlig tilhører Komplett. Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 hva har du igjen for og lure andre p.g.a en pakke som du ikke skulle ha.. dette kan jo hende oss alle,enten vi handler noe i butikk eller bestiller noe over webshop.men noen skal utnytte alt !tror ærlighet kommer man lengst med. er jo ikke silk at komplett går konkurs p.g.a dette,men handler vel mere om sin egen samvithet siden du lager en post om dette.. nei.kontakt webshopen og fortell og den ekstra pakken. da skal du se at det var kansje ikke så dumt iallefall Lenke til kommentar
Komplett.no Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 (brannslange Skrevet 10/03/2004 : 12:18)Skal dette være en spøk? Nei, du skrev i din melding 10/03/2004 : 09:02 Tipper folka på komplett lo seg skakk osv... over at "Ringnes-slave" returnerte varer til oss som vi hadde sendt feil. Siden vi faktisk vet best hva vi tipper, så ønsker vi å fortelle deg at du tok feil. Vi lo altså ikke og jeg skal love at personen som hadde sendt varene feil og fått sin solide dose med kjeft, er svært glad for at det finnes ærlige sjeler. Vi tar av oss hatten for alle som har svart i denne tråden og bevist (som "Ringnes-slave" så helt korrekt skriver) at "det gode seirer til slutt". Slikt varmer Hvis spørsmålet ditt dreier seg om vi virkelig er fra Komplett, så tror jeg det enkleste er at du sjekker våre tidligere postinger. Hvis du fremdeles tviler, så kan jeg fortelle at lunchen i kantina sist fredag var Bali kylling-gryte og det er det vel bare innsidere som vet Brannslange; vi overlever helt sikkert at noen få kunder beholder feilsendte varer, men det mest relevante spørsmålet her er jo ikke hva vi har krav på, men hva du ønsker å gjøre? Trenger du hjelp til den avgjørelsen så er det mulig å sende oss en PM... mvh Komplett.no Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2004 Vel, ettersom sjefen i komplett allerede har gitt sine ansatte tillatelse til å sitte å drodle på forumet her kan jo komplett henvise til hvilke lover som som gir komplett krav på å få tilbake feilleverte varer. Så får vi kanskje avklart dette spørsmålet en gang for alle. Og nei, dere kan søke gjennom databasen deres etter feilsendte varer både en og to ganger og uten at dere vil finne navnet mitt der. Har skrevet flere ganger i denne tråden allerede at hensikten med posten var å oppklare lovverket på dette området, uten at alle helt ser ut til å oppfatte dette het.. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Her blir det en lang qoute-jobb foran meg.. Legger til at spørsmålet faktisk var retorisk og har ingenting med undertegnede å gjøre Normal folkeskikk er jo å sende tilbake den feile varen, skulle bvare mangle det. Tviler på at komplett hadde giddet å ha deg som kunde med sånn oppførsel, er jo nesten tjuveri det du spør om her. Tyveri er det virkelig ikke. Om en rørlegger glemmer igjen hammeren sin etter siste besøk hos deg og ikke ber om å få den igjen, skal du da gidde å bruke tid, penger og energi på å oppsøke vedkommende? Må bare kommentere den der. Det vil ikke koste deg noe å sende varen tilbake. Komplett.no vil betale portoen for det. Og om du sier hva som skjedde så kan det hende at de faktisk vil gi deg en liten påskjønnelse... Men hvorfor spørr du egentlig? Håper du eller er du redd for å si at det faktisk har skjedd? Lenke til kommentar
Komplett.no Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 (brannslange Skrevet 10/03/2004 : 16:09 )... kan jo komplett henvise til hvilke lover som som gir komplett krav på å få tilbake feilleverte varer. Sukk, dette synker tydeligvis ikke helt inn, men vi forsøker en gang til: Dette er ikke et spørsmål om lover eller regler (når har vi påstått det?), men om hva du mener er riktig å gjøre. Hvis du ønsker å beholde pakken så gjør du vel sannsynligvis det uansett ? Og nei, dere kan søke gjennom databasen deres etter feilsendte varer både en og to ganger og uten at dere vil finne navnet mitt der. Hvis hensikten din er å få tolket lover, så er den raskeste måten å ta kontakt med en advokat. Av en eller annen merkelig grunn så er jeg sikker på at du var klar over det. Andre mulige steder å henvende seg er f.eks. Forbrukerombudet ([email protected]) eller ditt lokale Forbrukerråd Noe helt annet er hvorfor vi skulle forsøke å finne ut hvem du er ? Du har jo selv sagt at dette er et teoretisk spørsmål og at det "har ingenting med undertegnede å gjøre" Og før det blir noe diskusjon av dette så har vi altså ikke gjort det. Diskusjonen er over for oss i denne omgang. Resten hadde vært opp til "brannslanges" samvittighet hvis ikke dette var en teoretisk diskusjon helt uten noe hold i den virkelige verden... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Vel, ettersom sjefen i komplett allerede har gitt sine ansatte tillatelse til å sitte å drodle på forumet (...) Synes det er positivt av Komplett å ha en såpass nær kontakt med kundene. Synes det er greit at de er på forumet her, for å svare på ting i forbindelse med saker som berører dem. Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 brannslange du virker ikke helt god du.. her strekker komplett ut en hånd til deg,men du bare ler av dem.. synd vi skal ha slike medlemer her på forumet. Lenke til kommentar
Brack Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Er det mulig? Enn at folk gjør seg til tyver for småpenger da? Og samvittigheten... Hvor ble det av den i samfunnet Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 *rister håpløst med hode og himler med øynene* Dette er en teoretisk diskusjon. I en diskusjon er det viktig å belyse flest sider av saken. Det er modig av Brannslange å holde på så lenge han har gjort, det er jo nærmest person-angrep tilstander her. Dette gjelder avklaring av lovverket, ikke subjektive personetiske syspunkter, men rett å slett hvordan man skal forholde seg for ikke å bli straffeforfulgt av noe man ikke har gjort. I vegtrafikkloven kan man bli straffet for ting man ikke gjør. Hva som er moralsk riktig behøves vel ikke diskuteres, men så er ikke det spørsmålet heller. Komplett (som har postet her) vil selvfølgelig ha pakken returnert og senere få sendt denne riktig, men det er også irrelevant for diskusjonen. Regner med at Komplett sitter inne med kompetanse for å svare på spørsmålet. (Men vil ikke svare da dette kansje ikke gagner de? <- antagelse!!) Jeg anbefaler alle å lese nøye igjenom primærposten og gi svar som er relevante for denne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå