magio Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 *** STOP 0x000000D1 (0x00000009, 0x00000002, 0x00000000, 0x00000009 DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL Beginning dump of physical memory. Noen som vet hva som er feil? RAM'en det er noe feil med eller? Specs i profil. Lenke til kommentar
pusene Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Bluescreen med DRIVER_IRQL.... er vanlig når PCen er overklokket, og blir ustabil av dette. Den er også vanligved feil på drivere, f.eks. skjermkortdrivere. Gjør dette: Slutt med overklokking, eller overklokk maskinen litt mindre. Dersom du har nylig innstallert drivere og/eller programvare, avinnstaller/erstatt med annen versjon. Lenke til kommentar
magio Skrevet 3. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2004 Hvis du tror jeg har overklokket så tar du feil IBM bios skjønner du Har ikke instalert noen drivere nylig heller.. Lenke til kommentar
vega77 Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Fikk en lignende feilmelding. lastet da ned oppdatering av s-ata eller raid driver husker ikke helt. ikke sett noe til dette siden. prøv windows update og se om det kommer opp noen drivere der vega Lenke til kommentar
Lef Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 (endret) Grunnen til denne feilmeldingen kan være så mangt. Oftest kan det tyde på IRQ-konflikt eller at minnet ditt er korrupt. Prøv å skift PCI spor på f.eks nettverkskort og lydkort, event. ta ut det ene og se om det hjelper. En annen ting du kan prøve er å skifte om på RAM-slottene, hvis du har to brikker ta ut den ene osv. Umulig å si konkret hvor feilen kan være, prøv deg fram med litt stokking av ekspansjonskort og minnemoduler ! Lykke til ! :-) Endret 4. mars 2004 av Lef Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 etter det jeg husker har ikke IRQL noe med irq konflikt å gjøre! Det som retter/gjerner den blue screenen som oftes er drivere. MANGE jeg har vært borti har hatt den blåskjermen og når jeg ber de oppdatere ALLE drivere inkludert bios sier de at de ikke har gjort noe med oppsettet i det siste, men prøv. de fleste blir overrasket når den går vekk.... Lenke til kommentar
magio Skrevet 4. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2004 Drivere til skjermkortet, lydkortet, nettverkskortet - noe mer? Tror ikke jeg får lagt inn nytt bios på denne pc'en, siden det er en IBM Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Drivere til skjermkortet, lydkortet, nettverkskortet - noe mer?Tror ikke jeg får lagt inn nytt bios på denne pc'en, siden det er en IBM hvorfor ny bios HK et mitt er helt nytt nesten 1-3 mnd og jeg har denne bluescreen !! IRITERENDE !! vær gang jeg speller WARcraft klikker pcen med denne Bluescreen så jeg tipper det er skjermkortet !! elle noe er dette mulig ??? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 selv om HK er ganske nytt, så kan biosen være ganske gammel, kjipt men sant Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Fikk samme beskjeden i begynnelsen jeg også, uten å overklokke, men så flashet jeg BIOS og da funket alt og har ikke krasjet siden (untatt ved unormal høy klokking). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå