frenzy81 Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Jeg har en gif: http://www.dataingenior.com/animasjon.gif Og jeg konverterer den til avi i Gif-Animator'en, og får helt likt resultat. Så skal jeg bruke den i et Delphi-program jeg lager, pga TAnimate kun bruker AVI-animasjoner i VCL. Jeg setter inn avi-filen, men da blir resultatet seende slik ut: http://www.dataingenior.com/shot.jpg Er dette noe kjent problem med avi eller med TAnimate? Er det noe program jeg kan kjøre avi-filen gjennom for å rette på den? Færre farger kanskje? Det ligger jo en del ferdige animasjoner i TAnimate, bl.a. FileCopy, TrashRecycle, osv. Hadde bare vært så genialt om download-animasjonen hadde ligget der også Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Har du prøvd å spille den av i t.d. Windows Media Player? Eg er ikkje sikker på om TAnimate bruker dei codecs som er installert på maskina, så om du har brukt eit litt ustandard codec så kan det vere problemet. Eksperimenter med å lagre fila i forskjellige AVI-codec, og sjå kva som skjer. Lenke til kommentar
frenzy81 Skrevet 3. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2004 Ja, den spiller av perfekt i wmp. Og når jeg sjekker den i G-spot så viser den at det trengs ingen codec http://www.dataingenior.com/gspot.jpg I Ulead Gif-animator prøvde jeg med litt forskjellig fargedybde og komprimering, men det var ikke noen codec-muligheter der. Vet du hvor de CommonAVI-filmene som ligger som standard under TAnimate befinner seg? Jeg ville gjerne sammenligne gspot-info'en ovenfor med tilsvarende for de avi-filene jeg vet virker... (Søkte gjennom Borland-katalogen på disken, men ingen avi) Lenke til kommentar
DidzisK Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Fra Delphi help: TAnimate works with uncompressed AVI files or AVI clips compressed using run-length encoding (RLE) Jeg tolker det slik at du kan ha innhold i hvert frame som tilsvarer en BMP fil. Common AVI ligger i shell32.dll (hvis du ser på koden til CreateResStream i ComCtrls.pas, ser du at den kaller GetActualResHandle, som inneholder dett: if FCommonAVI <> aviNone then Result := GetShellModule... og den peker mot shell32.dll). Hvis du kompilerer ResXplor fra Delphi demos, kan du åpne Shell32.dll, peke mot for eksempel resurs med nummer 150 under AVI og lagre den via "File \ Save resource" Lenke til kommentar
frenzy81 Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 OK, takk for info'en. Jeg har allerede fått til animasjonsproblemet - lastet ned Jvcl og der fant jeg noe så kjekt som en gif-animator komponent, så da ordnet alt seg. .a Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå